• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Pyrostar] Bermuda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil niet betweterig zijn maar die vraag heb ik hierboven al gesteld en ik kreeg als antwoord rond de Weco corsair.
Hopelijk heb ik je dan verder geholpen als je die knaller kent ander kan je verwachten rond de silvercracker iets zachter.

Wilde nog even zeggen: Goed bezig Pyrostar, begin dit jaar had ik een nog al negatieve reactie, maar het is schijnbaar allemaal verbeterd nu, dat kan ik altijd wel waarderen!

Wilde nog even zeggen: Goed bezig Pyrostar, begin dit jaar had ik een nog al negatieve reactie, maar het is schijnbaar allemaal verbeterd nu, dat kan ik altijd wel waarderen!

We staan altijd open voor opmerkingen.
We luitsteren dan ook naar eventuele opmerkingen om zo onze kwaliteitsnorm nog hoger te leggen

Pim

ik had ze 2 jaar terug toen ze nog zwart waren
afwerking was niet echt goed, maar de knal daarin tegen was redelijk goed toen ik hem tussen twee stenen klemde haha

Ik had ze ook vorig jaar, ze waren wel netjes. Ik had verwacht dat er een aantal zouden gaan tollen als een grondbloem, of dat er kruid zou gaan lekker, maar dat viel allemaal reuze mee. Had niet verwacht dat die dingetjes zo hard konden knallen, en een dikke flits konden produceren. Toch is de knal niet te vergelijken met een nitraat zoals een TT of dergelijke, maar voor die prijs mag je niet klagen.

Altijd leuk om erbij te hebben :)

Misschien leuk voor dit jaar.
Wat ik nog wel wil weten, is wat jullie bedoelen met felle flits.
Bedoelen jullie dan zo'n witte bol die je ook bij nitraten ziet, maar dan veel groter?
Dan lijkt me wel gaaf!
Knal is zeker een tikje zachter dan babyvlinder van Chooet ofzo?
~Flipperkip

Misschien leuk voor dit jaar.
Wat ik nog wel wil weten, is wat jullie bedoelen met felle flits.
Bedoelen jullie dan zo'n witte bol die je ook bij nitraten ziet, maar dan veel groter?
Dan lijkt me wel gaaf!
Knal is zeker een tikje zachter dan babyvlinder van Chooet ofzo?
~Flipperkip
Ja, zoiets inderdaad, zo groot en fel dat je echt effe niks meer ziet.

ik heb hier 3 doosjes van maar bijna alle bermuda's lekken kruit uit de hoekjes? is dit normaal? want het is niet bij 1 doosje maar bij alle 3

alvast bedankt

Bermuda's willen nog al eens bij het papier (ook vaak bij ouderdom) een beetje gaan scheuren. Tsja en dan bestaat de kans dat het gaat lekken. Of dit normaal is bij deze weet ik niet, ik heb alleen de black bermuda van tristar gehad.

ik heb hier 3 doosjes van maar bijna alle bermuda's lekken kruit uit de hoekjes? is dit normaal? want het is niet bij 1 doosje maar bij alle 3

alvast bedankt

Hallo Scorpio99.

Ik kan je niet vertellen of dit normaal is, maar ik kan je wel meedelen dat het vaker voorkomt ik heb nu enkele jaren lang ook steeds maar 1 a 2 pakjes bij mijn bestelling bij knalgoed gedaan. En bij de bermuda's daar had ik precies hetzelfde. Kruit wat uit de hoekjes kwam en ook aan de bovenkant bij het lontje wat het overigens gevaarlijker maakte om ze af te steken.

Groetjes JB

zijn wel echte aanraders ik ging met een paar vrienden vanmiddag.
en de bermuda's gingen harder als de Thumping Thunder Rood (van loots)

pas wel op met het weggooien van deze want als er wind staat ofzo kan deze naar je toe worden geblazen doordat ze zo licht zijn ik denk dat de meeste mensen dat wel weten maarja

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan