• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Pyrostar] Bermuda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heel het zakje was grijs, de bermuda's waren helemaal grijs ( ze horen bruin te zijn) en een erg wisselvallige knal. De een knalde de chooet banger er nog uit en de ander knalde net zo hard als een groene pirat. Maar wel leuke dingen.

dit jaar 3 pakjes van gehad zijn best goede knallers. als het heel hard waait moet je ze is als een soort ninja-ster weggooien:b dan vliegen ze een heel stuk weg en knallen dan in de lucht :b bij mij igg

sommige gingen wel echt snel af dat was soms wel ff schrikken

grz

Nee, toen zaten ze los in de doos waardoor er veel zilver waren wegens kruitlek.
Nu zitten ze netjes in een zakje :)

Weet iemand toevallig hoe deze knalt in verhouding tot een Chooet Match Cracker en Baby Vlinder? En welke knalt harder? Een Chooet Match Cracker of een Weco Corsair? Alvast bedankt.

Hoezo dat, ik heb nog steeds geen antwoord op deze vraag, ik weet nu wel hoe de weco corsair en chooêt match cracker knallen, dus ik ben gewoon op zoek naar ervaringen van anderen

Zal voor je een poging doen.

Maar eerst het standaard verhaal.
Iedereen ervaart een knal anders.
De ene vond een Bermuda hard knallen en de andere vind een slang uit Italie zacht knallen.

Maar waar zijn deze knallers mee te vergelijken?
Knal is lekker fel, maar het is wel een knallers waar weinig flash kruit in zit. (Zo'n 1 gram)
Wil je een hardere knal, dan moet je kijken naar knallers, zoals de ,,treuno'' knallers die je in Belgie kan kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan