Pyroshop Baarle- Hertog (voorheen Klavertje Vier)

http://www.vuurwerkcrew.nl/forum/showpost.php?p=423750&postcount=314
http://www.vuurwerkcrew.nl/forum/showpost.php?p=424093&postcount=327

Las net op FPM dat de ricasa no. 4 tegenwoordig ook "maar" 2 gram bevat. Dus wie weet... toch misschien de no. 4!

EDIT: Oeps dit is hier inmiddels ook al gezegd.. ff over het hoofd gezien.

Als het inderdaad om deze knaller gaat, bedenk dan dat de toenmalige +2grams versie destijds bij alpeco €15 per doosje van 25 kostte. En dat dus deze versie (max 2 gram) goedkoper ZOU MOETEN ZIJN.
Just my 2 cents ;)

Was al bang voor de veels te hoge prijs. 3xh zei het volgens mij ook al.. €20 a 25,-
Mijns inziens slaan ze hiermee de plank volledig mis. Prijs zou 2x zo goedkoop moeten zijn.
Maarja, er zullen natuurlijk nog genoeg mensen zijn die de te hoge prijs betalen dus komen ze er gewoon mee weg.
Jammer... heel jammer.

Greetz,
YoSHiMiTsU (die €13,50 neerlegde voor de oude Ricasa No. 4!)

ja ja lekker hoor! de echte spaanse ricasa knallertjes! :P

Zo Spaans dat ze in China geproduceerd worden (Panda). Maar het zijn wel de echte. Waarom deze verkocht mogen worden snap ik niet aangezien er gewoon 1.3G op de verpakking staat en dat gaat niet om de aantal grammen dat erin zit. Maar goed, een gegeven paard moet je... Juist!

Geweldige actie van Pyroshop om deze tijdelijk weer te re-introduceren. Voor de echte liefhebber een must- have!

Ze zitten trouwens per 5 in een pak, 5 pakken in een folie (25 stuks). Niet zoals de oude versie. Maar de knaller is onveranderd.

Moet even zeggen dat dit een zeer goede actie is! En de prijs, het is een beetje vergelijkbaar met de supero etc dusja. Is wel logisch, anders worden die dingen niet meer verkocht als ie veel duurder zouden zijn! En dit is een op=op actie. Niet iets wat ze heel de tijd blijven verkopen.

Moet wel zeggen dat ik de knallers dus wel degelijk minder vind knallen sinds ze veranderd zijn. Maarja 'iedereen ervaart het anders' hahaha.... :bonk:

Veel plezier voor de freaks die hier nog wat van gaan in slaan!

Heb je ze al gehad Masterbsc?
Over de prijs, ja het is BELACHELIJK.
Ik snap wel waarom die zwarte markt knallers zo goed verkopen, omdat die Belgische knallers zo ontzettend duur zijn.

Jep gehad. Deze knallers zijn er nu al weer een aantal jaartjes he.

En de oude heb ik meerdere malen meegemaakt.

Dit geld voor zowel de no3 als de no4.

Hier Denjo, veel plezier met kijken.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Van de oude knallers heb ik geen beeldmateriaal, is al een aantal jaren geleden dat ik die heb meegemaakt. Laatste jaar was 2007 als ik het goed heb. Had toen nog geen camera.

Jep gehad. Deze knallers zijn er nu al weer een aantal jaartjes he.

En de oude heb ik meerdere malen meegemaakt.

Dit geld voor zowel de no3 als de no4.

Ik doelde dan vooral op de n4, deze waren als het goed is veranderd nadat er in Spanje ook niet meer boven de 2 gram mocht. En de Treuno n4 lag rond de 2.5 meen ik.
Alpeco had de 25 stuks in een doosje versie.
De 2.0 gram is nooit naar mijn weten verkocht in België, daarom vond ik het al vreemd dat je deze gehad zou hebben. Of je zou Fallas hebben meegemaakt, dan trek ik me terug.

Maar wat ik nou niet snap he, pyrostar beweert dat de Supero even hard gaat als de Treuno n4, dan moet je natuurlijk niet doen alsof die Treuno n4 helemaal top is en dat je geluk niet op kan!
Terwijl de Supero even hard zou moeten knallen, dus het is weer een onnodig product op de inmiddels 'Spaanse' markt, want België kunnen we niet meer noemen met al die 'Spaanse' knallers...

trueno_nieuwsbrief.jpg

ik hoor steeds, de no4 moet net zo hard gaan als de supero. Laten we ze eerst testen en dan oordelen. Blijkt het echt zo te zijn dan zijn ze bij Pyroshop goed bezig geweest voor wat betreft reclame maar slecht voor wat betreft hun naam.

Maar wat ik al zeg, laten we ze eerst testen en dan oordelen.

Ik doelde dan vooral op de n4, deze waren als het goed is veranderd nadat er in Spanje ook niet meer boven de 2 gram mocht. En de Treuno n4 lag rond de 2.5 meen ik.
Alpeco had de 25 stuks in een doosje versie.
De 2.0 gram is nooit naar mijn weten verkocht in België, daarom vond ik het al vreemd dat je deze gehad zou hebben. Of je zou Fallas hebben meegemaakt, dan trek ik me terug.

Maar wat ik nou niet snap he, pyrostar beweert dat de Supero even hard gaat als de Treuno n4, dan moet je natuurlijk niet doen alsof die Treuno n4 helemaal top is en dat je geluk niet op kan!
Terwijl de Supero even hard zou moeten knallen, dus het is weer een onnodig product op de inmiddels 'Spaanse' markt, want België kunnen we niet meer noemen met al die 'Spaanse' knallers...

3,4 meen ik te herinneren uit 2007. Maar pin mij er niet op vast, dat is ruim vier jaar terug.

De 2,0 versie is inderdaad niet verkocht in België. Dit betreft dus eigenlijk een primeur en geen come back.

3,4 meen ik te herinneren uit 2007. Maar pin mij er niet op vast, dat is ruim vier jaar terug.

De 2,0 versie is inderdaad niet verkocht in België. Dit betreft dus eigenlijk een primeur en geen come back.

Ik dacht zelf dat de totaal kruithoeveelheid 2,9 gram was, waarvan 0,4 voor de lont en er dus 2,5 over bleef voor de knal zelf.

De 2,0 grams versies zijn nooit legaal in belgie verkocht, het is gestopt na het doosje van 5 stuks (5 x 2,9 gram (waarvan 0,4gr voor de lont).

ik hoor steeds, de no4 moet net zo hard gaan als de supero. Laten we ze eerst testen en dan oordelen. Blijkt het echt zo te zijn dan zijn ze bij Pyroshop goed bezig geweest voor wat betreft reclame maar slecht voor wat betreft hun naam.

Maar wat ik al zeg, laten we ze eerst testen en dan oordelen.

Getest, en gaan inderdaad even hard. Ze lijken ook echt precies op elkaar, precies even groot, meerdere lagen papier die onder in de vlinder zijn gestopt om hem dicht te maken, zelfde soort touwtje... Pyropim had dus gelijk, ze zijn echt hetzelfde, maar de knal is ook ècht niet meer zoals vroeger. De truenos Ricasa no4 zijn nu ongeveer wat de no3 vroeger waren. Dat betekent dat het nog steeds ontzettend goeie knallen zijn, want de no3 waren ook geweldig, maar het èchte meest geliefde vuurwerkproduct zien we denk ik nooit meer terug, want die vlinders, die bestaan niet meer.

Dus pas waren de supero's er nog voor 30 euro als je 50 stuks kocht, en nu betaal je 22,50 voor 25 stuks..

Getest, en gaan inderdaad even hard. Ze lijken ook echt precies op elkaar, precies even groot, meerdere lagen papier die onder in de vlinder zijn gestopt om hem dicht te maken, zelfde soort touwtje... Pyropim had dus gelijk, ze zijn echt hetzelfde, maar de knal is ook ècht niet meer zoals vroeger. De truenos Ricasa no4 zijn nu ongeveer wat de no3 vroeger waren. Dat betekent dat het nog steeds ontzettend goeie knallen zijn, want de no3 waren ook geweldig, maar het èchte meest geliefde vuurwerkproduct zien we denk ik nooit meer terug, want die vlinders, die bestaan niet meer.

Precies wat ik al dacht.

De nieuwe ricasa no3 ging lang niet zo hard als eerst. Hij presteerde zelfs minder dan een mammoth nitraat. ( filmpje heb ik ook, dus voor de mensen die intresse hebben.. )

De goede oude ricasa trueno's zullen we denk ik nooit meer zien. De supero is dan een super goede vervanger van de oude no3. Dat is echt een aanwinst voor de freaks.

@ Denjo, sommige handelaren verkochten vorig jaar de no3 en no4. Uit spanje neem ik dan aan, en niet via Belgie. De ricasa no4 ging vroeger echt zéér hard. Was echt een knal wat in het rijtje van super vlinders hoord. Vind het zeer jammer dat deze knallers niet meer bestaan zoals eerst. 15 euro voor 25 super harde knallers, dat was gewoon een koopje!

Maar wel leuk voor de mensen die deze knallers al zo lang zoeken. Er was toch wel aardig veel vraag naar. En nu zijn ze dan te verkrijgen in Baarle. Misschien iets minder goed uitgepakt door de prijs, maar alsnog wel erg leuk dat ze dit doen.

Zo uniek is de No3 niet in Belgie. Loots heeft zowel de oude versie als de nieuwe versie verkocht. En zelfs hij was daarmee nog goedkoper, terwijl we het destijds belachelijk vonden wat hij er voor vroeg.

Ach ja, voor de knal en kwaliteit hoef je deze knallers niet aan te schaffen. De meerwaarde van dit product zit 'm in het wikkeltje en de doos waarin het is verpakt. Wil je voor het 'gevoel' een echte ricassa af te steken extra betalen, dan biedt Pyroshop hiervoor een mooie kans. Anders lekker laten liggen en voor de Supero kiezen die exact hetzelfde is, maar goedkoper. Vanuit dat oogpunt moeten we deze actie van hun ook weer niet al te veel bekritiseren. Het blijft een image product en het blijft een kwestie van vraag en aanbod. Zolang er maar een gelijkwaardig alternatief is, en dat is er.

Maar deze van Loots was niet gekeurd. Bij Pyroshop hebben ze als enige die hier toelatingsnummers voor hebben om deze legaal te mogen verkopen!

Maar deze van Loots was niet gekeurd. Bij Pyroshop hebben ze als enige die hier toelatingsnummers voor hebben om deze legaal te mogen verkopen!

Ja alleen voegt het niets toe, als het precies dezelfde knallers zijn als de supero, alleen dan in een ander jasje.

Begrijp met niet verkeerd, de supero's zijn erg goed, maar de nieuwe No4 knalt even hard als de supero.

En de nieuwe trueno's no4 halen het niet bij de oude versies.

De nieuwe No3 van jullie heb ik nog niet getest, maar hij zal niet harder gaan dan de No4 en dus gaat hij ook zachter dan de supero.

Back
Bovenaan