Pyroshop Baarle- Hertog (voorheen Klavertje Vier)

Wat een gezeik om niks van de belgiese overheid of je ze nou zelf aan elkaar verbind of je doet het met een click systeem

Ik denk dat Be overheid niet zo veel problemen er mee heeft dat er klik systeem rollen worden aangeboden aan consumenten.
Maar ze doen moeilijk over het feit dat een 100.000 klapper uit 3 klik delen moet bestaan en dat er 100.000 rollen verkocht worden die uit 1 deel, dus zonder kliksysteem....

Edit, misschien is het handig om een nieuwe topic aan te maken ivm de klik rollen.
Ik denk dat de Pyroshop er niet zo op zit te wachten, op deze discussie in hun winkel topic.

Nou jullie dat zeggen... mijn rol, vorig oud en nieuw, was inderdaad gewoon aan een stuk. Dat was de multifinale. Ik vond het al vreemd, maar had er verder helemaal niet bij stilgestaan.

Ik denk dat Be overheid niet zo veel problemen er mee heeft dat er klik systeem rollen worden aangeboden aan consumenten.
Maar ze doen moeilijk over het feit dat een 100.000 klapper uit 3 klik delen moet bestaan en dat er 100.000 rollen verkocht worden die uit 1 deel, dus zonder kliksysteem....

Edit, misschien is het handig om een nieuwe topic aan te maken ivm de klik rollen.
Ik denk dat de Pyroshop er niet zo op zit te wachten, op deze discussie in hun winkel topic.

Cigarman hier kan ik je geen gelijk in geven. Het probleem is dat je vuurwerk volgends de wetgeving niet mag doorverbinden. Kliksystemen of touwtjes of elk hulpmiddel dat aan/op of bij de rol zit is aanzet tot doorverbinden van vuurwerk. Dit is verboden. Dit is dus ook de reden waarom de rollen >50.000 niet meer mogen. Je zit met je maxmumkruitgewicht per artikel, en bij het doorverbinden van artikelen zien zij dit als 1 artikel en dus een overschrijding van het maximum kruitgewicht.

Cigarman hier kan ik je geen gelijk in geven.

Ik denk dat je het verkeerd verwoord.
Mijn theorietje klopt niet, dus die kan de papier versnipperaar.
He rollen, snippers, papier versnipperaar.

In ieder geval bedankt voor het ophelderen.

Moet wel zeggen, dat de Belgische overheid lekker laat reageert zeg.
Die rollen waren toch gekeurd, zitten die ambtenaren alleen maar te slapen.

oplossong een rol van 50.000 in 1 doos met aan het eind van de rol een stuk snel visco (rose gekleurd)
en een doos met een 50.000 rol met een eindklok/bom.
je koopt dan gewoon een rol met bom voor 45e
en een rol zonder bom voor 30e...
OPGELOST!

Leuk om te lezen dat de winkels in BE hun eigen markt (sins de 25gr regeling) kapot aan ut maken zijn..
De nieuwe gipsloze knallers maken we gewoon een euro perstuk..
Ut verkoopt tog wel want in NL hebben ze geen flash knallers.
Ag de niewe potten zijn nu extra zwaar.. Weet je wat:' we zeten er een forse prijs op.. Want vroegah bij alpeco was het ook duur en kochten de Hollanders het ook!
En nu de zogenaamde economi/inflatsie daalt gooien we de prijs nog ff omhoog..
Tsja..

Kijk in NL om je heen!!
Winkels met hoge kortingen.. En veel cakes zijn netzo goed of beter als in BE ..en de prijzijn zijn standaart lager..
Zoek de juiste importeur en je hebt flash rollen voor minder geld als in BE..
Koop een haffel Thundekings... Ja nitraten enzv zijn dan overbodig..

Ik zeg:' wie slim shopt blijft/koopt in NL.
Dat was wel ooit eens anders....

Oja en onbewust wakkeren ze zo de illegale handel ook aan.. En alles maar duurder maken!!

Denk daar maar eens over na!!
Mvg 3xh

Ik begrijp heel goed dat Pyroshop met een prijsstijging komt, sterker nog ik weet zeker dat de rest snel zal volgen en dat is inclusief Zena en zeker ook Nederland

Soms vraag ik me wel eens af of mensen weten waar ze over praten en dat alles puur om meer winst maken gaat.

Hier een paar feiten:

-Hier in Europa mag het dan wel een crisistijd zijn, maar in China (Azie) is het momenteel hoog tij, daar ligt momenteel het hart van de wereldeconomie met als simple gevolg een stijging van de personeelskosten.

-Grondstoffen worden zeker schaarser en duurder

-Er zijn nog maar een paar boten die vuurwerk willen vervoeren en zij hebben het monopolie

-En zoals wel vaker in Azie gebeurt is bijna de hele handel in US Dollars en iedereen weet dat deze ook flinke klappen krijgt

Kortom denk nu eens gewoon eens een keer na voordat je van alles gaat roepen wat je totaal niet kan onderbouwen

Ik vind het goed dat je oproept om dingen te onderbouwen, maar dan moet je het zelf ook doen.
Graag hoor ik van je waar je het vandaan hebt dat grondstoffen schaarser worden en duurder. Het kan zo zijn, maar wees wel correct dan. Hoeveel boten zijn er nog? en hoeveel waren er altijd?
Dus ik hoor het graag van je.
greetzz

Als grondstoffen daadwerkelijk zo duur zijn,waarom zie ik dan geen prijsstijgingen in duitsland bijvoorbeeld?
Of wou je zeggen,dat die het niet uit china halen soms.:wink:

Er zijn nog 2 rederijen die vuurwerk vervoeren, aantal boten weet ik niet. Voorheen 5!

Als je goed kijkt naar de effecten van tegenwoordig zie je heel veel goud en blauw, omdat deze het goedkoopste zijn te maken om de prijs nog enigzinds okay te houden, ga je voor speciale kleurtjes dan wordt het al heel erg duur. Kijk maar is om je heen en je weet dat het klopt.

Kwinnie, in eerste instantie gaf ik je een thanks maar ik ben het niet helemaal met je eens. In duitsland vind ik steeds vaker nederlandse prijzen. Toch vind ik t een vreemd verhaal dat vuurwerk steeds ieder jaar flink omhoog gaat. Je kan beter als hobby nieuwe tv's kopen want die worden wel steeds goedkoper.

Kwinnie, in eerste instantie gaf ik je een thanks maar ik ben het niet helemaal met je eens. In duitsland vind ik steeds vaker nederlandse prijzen. Toch vind ik t een vreemd verhaal dat vuurwerk steeds ieder jaar flink omhoog gaat. Je kan beter als hobby nieuwe tv's kopen want die worden wel steeds goedkoper.

Het gaat mij er om,dat de prijzen al jaren stabiel blijven in duitsland en nog steeds.:wink:

@TABAKKO

Ik kijk ook wel eens verder dan me neus lang is..
Ik ken ook de prijzen van chems..
Helaas voor jou Mr.Tabakko.. Ik weet dat de grondstoffen duurder zijn geworden.. Maar zeker geen 15% samen gerekend met de loonkosten voor chinezen.

En al zou het wel zo zijn.. Er bestaat ook iets als delen.. Zo dat de klant niet steedts de volle verhoging krijgt.
En zeker voor een firma zoals Original die een groot marktaandeel/machts positie in belgie heeft.
Jullie impoteren het nota bene zelf en verkopen het in jullie ijgen zena winkels...
En dan beweren jullie dat je niet om verhogingen heen kan?
Sorrie hoor als een firma de prijs laag zou kunnen houden is het Original wel!

Maar goed zo kijk ik er tegen aan.

En blauw en goud..?
Goud en zilver en alle nitraat based shit is idd goedkoop..
Helaas is een kleur als blauw juist niet goedkoop.. Wat te denken van coperoxide en perchloraten enzv wat er in blauw zit...
Nee nee.. En ut is niet xo zeer de ghems fie het duurmaken.
Het is de arbijt er omheen:wink:..

En nu zijn we een toppic van een concurent aan het vervuilen.
Dus laten we de diacussie maar in ander toppic voeren lijkt me..

Ik kijk ook wel eens verder dan me neus lang is..
Ik ken ook de prijzen van chems..
Helaas voor jou Mr.Tabakko.. Ik weet dat de grondstoffen duurder zijn geworden.. Maar zeker geen 15% samen gerekend met de loonkosten voor chinezen.

En al zou het wel zo zijn.. Er bestaat ook iets als delen.. Zo dat de klant niet steedts de volle verhoging krijgt.
En zeker voor een firma zoals Original die een groot marktaandeel/machts positie in belgie heeft.
Jullie impoteren het nota bene zelf en verkopen het in jullie ijgen zena winkels...
En dan beweren jullie dat je niet om verhogingen heen kan?
Sorrie hoor als een firma de prijs laag zou kunnen houden is het Original wel!

Maar goed zo kijk ik er tegen aan.

En blauw en goud..?
Goud en zilver en alle nitraat based shit is idd goedkoop..
Helaas is een kleur als blauw juist niet goedkoop.. Wat te denken van coperoxide en perchloraten enzv wat er in blauw zit...
Nee nee.. En ut is niet xo zeer de ghems fie het duurmaken.
Het is de arbijt er omheen:wink:..

Dat dus hoor net ook,dat blauw juist duur is om te maken.:bye:

Blauw , paars, pink, crackling.. Zijn allemaal wel duurder.. Maar dan nog..
Een weco pijl word notabenen in europa gemaakt waar de loonkosten echt hoog zijn!
Ook in deze pijlen zit blauw..en amdere exotische kleuren.
Leuke is.. Een set van die mooie europese pijlen a 6 stuks koop ik in Du voor nog geen 7euro..!

Dus heel het ge*** om prijzen vind ik persoonlijk nonsens..
Maar ga nu niet meet dit toppic bevuilen.
Dit is ut lastste wat ik er over zeg!

Er zijn nog 2 rederijen die vuurwerk vervoeren, aantal boten weet ik niet. Voorheen 5!

Als je goed kijkt naar de effecten van tegenwoordig zie je heel veel goud en blauw, omdat deze het goedkoopste zijn te maken om de prijs nog enigzinds okay te houden, ga je voor speciale kleurtjes dan wordt het al heel erg duur. Kijk maar is om je heen en je weet dat het klopt.

Tuurlijk wordt alles duurder, maar een (dure) cake of mat die met meer dan 10 of zelfs 15 % stijgt vind ik niet normaal, en daar mag zeker wat voor gezegd worden.

Jullie hebben ook last van de crisis, zoals elke branche daar last van heeft. Je laat het nou blijken alsof alles totaal aan China en die schepen te wijten is, maar weet je zeker dat het niet OOK de importeurs zijn die het minst onder de gevolgen van de crisis proberen te lijden?

Jullie zullen zeker met elasticiteiten berekend hebben bij welke prijs nog altijd de hoogste winst te behalen valt, en dit zal elke winkelier doen, maar daar mag dan ook een mening over gevormd worden door de freaks/consument.

Een pak rotjes wordt ook voor 50 cent verkocht, en ja, ik weet dat winkeliers daar verlies op draaien, en ik weet ook dat vervoerskosten voor cakes hoger zijn ivm kooien etc, maar dit verschil is echt niet ZO veel hoor, aangezien deze pakketten rotjes ook aardig wat ruimte in beslag nemen op een schip, en hier ook het nodige arbeidswerk in zit.

Het is een gegeven dat het gros van de klanten met een vast bedrag naar de winkel toe komt om daar spul te kopen, en met hogere prijzen valt daar natuurlijk veel meer voordeel uit te halen voor jullie. Echter is er ook een groep die de grootte van hun collectie af laat hangen van de productprijs, en dat zijn met name de personen die hier op het forum zitten. (shoppen bij winkels met veel kortingen enz)

De ontevredenheid vind ik dan ook begrijpelijk, aangezien het klantenverlies (door de crisis) opgevangen probeert te worden d.m.v prijsstijgingen, en daar balen de vaste klanten zeker van.

Ik moet nog zien hoe dit allemaal gaat lopen aangezien dit ook de import van die Poolse zooi in de hand werkt, gezien het feit dat dat spul gewoon vele malen goedkoper is. (soms wel 10x)

Nogmaals, wat betreft die stijgende grondstofprijzen en lonen in China heb je zeker gelijk, maar de schepen in de rederijen liggen met smart te wachten op klanten. Verschepingskosten zijn de afgelopen 2/3 jaar sterk gedaald (ja daar zijn cijfers van) vanwege de crisis.

Uiteindelijk denk ik dat op de lange termijn flinke prijsverhogingen geen effect zullen hebben.
Aangezien de prijzen van benzine, plastic, en noem het allemaal maar op blijven stijgen, zal men toch ERGENS op gaan bezuinigen....

Verder laat ik het hierbij, en zullen we het maar over Pyroshop gaan hebben.

Tuurlijk wordt alles duurder, maar een (dure) cake of mat die met meer dan 10 of zelfs 15 % stijgt vind ik niet normaal, en daar mag zeker wat voor gezegd worden.

Jullie hebben ook last van de crisis, zoals elke branche daar last van heeft. Je laat het nou blijken alsof alles totaal aan China en die schepen te wijten is, maar weet je zeker dat het niet OOK de importeurs zijn die het minst onder de gevolgen van de crisis proberen te lijden?

Jullie zullen zeker met elasticiteiten berekend hebben bij welke prijs nog altijd de hoogste winst te behalen valt, en dit zal elke winkelier doen, maar daar mag dan ook een mening over gevormd worden door de freaks/consument.

Een pak rotjes wordt ook voor 50 cent verkocht, en ja, ik weet dat winkeliers daar verlies op draaien, en ik weet ook dat vervoerskosten voor cakes hoger zijn ivm kooien etc, maar dit verschil is echt niet ZO veel hoor, aangezien deze pakketten rotjes ook aardig wat ruimte in beslag nemen op een schip, en hier ook het nodige arbeidswerk in zit.

Het is een gegeven dat het gros van de klanten met een vast bedrag naar de winkel toe komt om daar spul te kopen, en met hogere prijzen valt daar natuurlijk veel meer voordeel uit te halen voor jullie. Echter is er ook een groep die de grootte van hun collectie af laat hangen van de productprijs, en dat zijn met name de personen die hier op het forum zitten. (shoppen bij winkels met veel kortingen enz)

De ontevredenheid vind ik dan ook begrijpelijk, aangezien het klantenverlies (door de crisis) opgevangen probeert te worden d.m.v prijsstijgingen, en daar balen de vaste klanten zeker van.

Ik moet nog zien hoe dit allemaal gaat lopen aangezien dit ook de import van die Poolse zooi in de hand werkt, gezien het feit dat dat spul gewoon vele malen goedkoper is. (soms wel 10x)

Nogmaals, wat betreft die stijgende grondstofprijzen en lonen in China heb je zeker gelijk, maar de schepen in de rederijen liggen met smart te wachten op klanten. Verschepingskosten zijn de afgelopen 2/3 jaar sterk gedaald (ja daar zijn cijfers van) vanwege de crisis.

Uiteindelijk denk ik dat op de lange termijn flinke prijsverhogingen geen effect zullen hebben.
Aangezien de prijzen van benzine, plastic, en noem het allemaal maar op blijven stijgen, zal men toch ERGENS op gaan bezuinigen....

Verder laat ik het hierbij, en zullen we het maar over Pyroshop gaan hebben.

Het laatste wat ik er over kwijt wil is het volgende: Hoe komen jullie toch aan prijsstijgingen van van 10 tot 15%?? Kijkende naar de Tabac-O-thiek is de grootste stijging van een cake zo'n 8% en voor de meeste cakes is het 5%, daarnaast is het op losse knal zo goed als 0!!!

Ze hebben dat gezien bij Wolff en projecteren dat nou op alle vuurwerk/winkels/importeurs. D'r is in 't wereldje een beetje een prijsmanie (tuurlijk soms terecht, maar vaak genoeg ook schromelijk overdreven) die af en toe bij sommigen wat doorslaat. Goed om wat relativering in aan te brengen, maar je inderdaad ook op tijd uit de discussie terugtrekken en gewoon je ding blijven doen :wink:

't Hele België verhaal is een voorbeeld van dat doorslaan. 't Gros van de BE cakes zijn minstens zo mooi als in NL, en een héél stuk goedkoper. En 10-15% verhogingen zijn mij bij jullie nog niet opgevallen.

Ik denk dat wat NL-consumenten wat al té verwend zijn door die paar megakortingen in ons landje, wat té uit balans zijn gebracht door een combinatie van de crisis-mediahype en het feit dat informatie meer beschikbaar is. Ik bedoel; zal men ook zo gaan steigeren als ze ontdekken hoe zulke (naar hun mening) woekerwinsten er gemaakt worden op hun iPhonetjes, spijkerbroekjes, Red Bulltjes enz. etc., hoeveel die prijzen daar gaan stijgen door veranderingen in megaproducent China enzo?

Meh, mensen beginnen hysterisch te worden. Niet alleen hier over prijsjes, maar kijk ook naar Haren, of de moslimwereld met zo'n suf filmpje. Bah.

Laatst bewerkt:
@TABAKKO

Mandarine valt tog echt onder knal.. En is van 38 tog echt na 45 gegaan. Das ff een verhoging van 7 euro.:bonk:
Begrijp me niet verkeerd.. Ik kom en koop graag bij jullie , maar deze verhogingen slaan natuurlijk nergens op!
Je kunt kletsen rn zeggen wat je wil maar daar kom je niet onderuit!!

@Richardus.

Vind jij de belgiesche cakes echt beter?
Ik vind dat NL tog echt een inhaalslag heeft gemaakt.
Vaak vind ik NL cakes tog mooier uitgewerkt dan de Belgische cakes.
Maar goed ....smaken verschillen.

Och, 't maakt mekaar niet veel. De single rows heb ik hier nog niet gezien, en al die 500grammers voor onder de €30 van BE ook nog niet...zie al die series met 25gr shots van vorig jaar voor die lage prijzen. Dan heeft NL nog héél wat werk te verrichten, wat je hier nooit zult zien door geldzucht, NLregelgeving enz.

Flash rollen? België.
Flash knallers? België.
Pijlen, 75gr of niet? België.

10-15% prijsverhoging? Nederland.
€3,50 per shot? Nederland.
€70 voor een populaire 500grammer? Nederland.

Piemelig zunige prijsneuzelaars? Nederlanders.
Gretig jagende op, en daarna altijd verwachtende, 40-50% korting manie? In Nederland.
Standaard goede prijzen, met gratis goed vuurwerk d'r bij, en een goeie sfeer? België.

Tuurlijk, NL heeft veeeeeel meer keus en voor elk (prijsje) wat wils, van geweldige kwaliteit. Daarom blijf ik lekker hier shoppen. Maar om nou zo zwartwit een vergelijking met België te maken, waar dat vuurwerklandje zo ongeveer zwart wordt gemaakt en NL opeens een walhalla is...?

@ Richardus @ Tabakko,

Ik vind die vergelijking met Haren, de Moslimwereld, en mensen die het hebben over stijgende prijzen nogal krom moet ik zeggen.. Als er in Nederland een gemiddeld CPI (inflatie) over 2012 voorspeld wordt van 2.34%, en in Belgie van 3.00%, dan is het toch op zijn minst opvallend hoe een mat als de Mandarin met meer dan 18% in prijs stijgt? En vele anderen producten (zeker in NL) ook..

Zie het niet verkeerd Tabakko, want jij had het over de Pyro-Shop, Original, en bedrijven/importeurs in Nederland die hun prijzen zo gaan 'zullen' verhogen. Mijn reactie was dan ook op alle importeurs van toepassing en niet alleen op de tabak-o-thiek hoor :wink:

Als ik naar de Silver Salute kijk: op veel plekken in prijs gestegen met 20.7%. Dat betekent dat zo'n 'megakorting' van 30% ineens nog maar 9.3% is tov het jaar daarvoor.
Ik wijs niet naar 1 bepaalde importeur aangezien elke importeur zo wel een paar uitschieters met flinke verhogingen heeft.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan