Er zijn nog 2 rederijen die vuurwerk vervoeren, aantal boten weet ik niet. Voorheen 5!
Als je goed kijkt naar de effecten van tegenwoordig zie je heel veel goud en blauw, omdat deze het goedkoopste zijn te maken om de prijs nog enigzinds okay te houden, ga je voor speciale kleurtjes dan wordt het al heel erg duur. Kijk maar is om je heen en je weet dat het klopt.
Tuurlijk wordt alles duurder, maar een (dure) cake of mat die met meer dan 10 of zelfs 15 % stijgt vind ik niet normaal, en daar mag zeker wat voor gezegd worden.
Jullie hebben ook last van de crisis, zoals elke branche daar last van heeft. Je laat het nou blijken alsof alles totaal aan China en die schepen te wijten is, maar weet je zeker dat het niet OOK de importeurs zijn die het minst onder de gevolgen van de crisis proberen te lijden?
Jullie zullen zeker met elasticiteiten berekend hebben bij welke prijs nog altijd de hoogste winst te behalen valt, en dit zal elke winkelier doen, maar daar mag dan ook een mening over gevormd worden door de freaks/consument.
Een pak rotjes wordt ook voor 50 cent verkocht, en ja, ik weet dat winkeliers daar verlies op draaien, en ik weet ook dat vervoerskosten voor cakes hoger zijn ivm kooien etc, maar dit verschil is echt niet ZO veel hoor, aangezien deze pakketten rotjes ook aardig wat ruimte in beslag nemen op een schip, en hier ook het nodige arbeidswerk in zit.
Het is een gegeven dat het gros van de klanten met een vast bedrag naar de winkel toe komt om daar spul te kopen, en met hogere prijzen valt daar natuurlijk veel meer voordeel uit te halen voor jullie. Echter is er ook een groep die de grootte van hun collectie af laat hangen van de productprijs, en dat zijn met name de personen die hier op het forum zitten. (shoppen bij winkels met veel kortingen enz)
De ontevredenheid vind ik dan ook begrijpelijk, aangezien het klantenverlies (door de crisis) opgevangen probeert te worden d.m.v prijsstijgingen, en daar balen de vaste klanten zeker van.
Ik moet nog zien hoe dit allemaal gaat lopen aangezien dit ook de import van die Poolse zooi in de hand werkt, gezien het feit dat dat spul gewoon vele malen goedkoper is. (soms wel 10x)
Nogmaals, wat betreft die stijgende grondstofprijzen en lonen in China heb je zeker gelijk, maar de schepen in de rederijen liggen met smart te wachten op klanten. Verschepingskosten zijn de afgelopen 2/3 jaar sterk gedaald (ja daar zijn cijfers van) vanwege de crisis.
Uiteindelijk denk ik dat op de lange termijn flinke prijsverhogingen geen effect zullen hebben.
Aangezien de prijzen van benzine, plastic, en noem het allemaal maar op blijven stijgen, zal men toch ERGENS op gaan bezuinigen....
Verder laat ik het hierbij, en zullen we het maar over Pyroshop gaan hebben.