Pup Hunter doodgereden op A37 door afsteken van vuurwerk.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Hollandscheveld - Pup Hunter van 12 weken, die sinds maandagavond vermist werd, is gevonden op de A37.

'We hebben zojuist Hunter gevonden, helaas niet zoals we dat hadden gehoopt. Hunter is op de snelweg gevonden, aangereden en overleden. We zijn er enorm kapot van', laten zijn baasjes weten.

Voor huisdieren betekent het afsteken van vuurwerk vaak veel angst en stress. Er wordt momenteel al veel vuurwerk afgestoken en daar kunnen huisdieren enorm van schrikken.

Vuurwerk afsteken mag alleen op 31 december (zondag) vanaf 18.00 uur 's avonds tot 1 januari (maandag) 2.00 uur 's nachts.

https://www.hoogeveenschecourant.nl...ereden-op-a37-door-afsteken-van-vuurwerk.html

Wat heeft vuurwerk hier nu mee te maken?! Er wordt nergens vermeld dat de pup ontsnapt is toen er een harde knal was ofzo.... iets anders kan ik me niet bedenken.

Zag het op Facebook voorbij komen. Na een harde knal rende die hond weg. Woon zelf in de buurt. Er werd ook gevraagd om nu nog geen vuurwerk af te steken.

Wat een onzin bericht, moet je maar zorgen dat je hond niet zo weg kan lopen. Hadden gemakkelijk doden kunnen vallen als iemand zo'n hond probeert te ontwijken op de snelweg.

De hond liep op een omheind terrein maar is zo geschrokken dat het zich door de afrastering heeft kunnen wurmen (Schuld van de baasjes vind ik). Ik vind het een ontzettend zielige samenloop van omstandigheden.

Ik ben lid van de facebookpagina die heeft helpen zoeken.

Sorry maar als liefhebber van honden weet je ook dat in deze periode vuurwerk gehoord kan worden .
cat 1 en soms cat 2 ;) je houd nu met deze tijd gewoon je hond aan de lijn en vooral als pup toch?
Het is heel lullig maar als baasje moet je beter weten of ben ik nu zo zwart wit ?

Gelukkig is mijn husky als sinds dat ze bij mij is getraind op vuurwerk en zit net als mij vaak bij het raam te kwijlen als er weer wat wordt afgestoken .

Een hond moet je trainen en natuurlijk ook opvoeden als je kind en daar heel veel tijd bij .
Jammer dat vuurwerk weer de schuld krijg en de daders ? ik lees daar niks over ...

Dit nieuwsbericht is nog nepper dan Cher.

Want het is veel aannemelijker dat er iets anders dan vuurwerk knalde in de afgelopen dagen? Of denk je dat ze de dood hebben verzonnen? Dat zou betekenen dat ze allerlei dierenhulporganisaties hebben ingeschakeld in het zoeken naar een nepdier en dat de dierenambulance een lege vuilniszak van de snelweg heeft gehaald. Ik kan je verzekeren dat die organisaties daar niet aan meewerken, dierenambulances raken hun geld kwijt als de gemeentes er achter komen. En er werken ook vrijwilligers bij die vuurwerk wel leuk vinden zoals ik.

Ik snap je verhaal Anihalas, Vind het alleen zo jammer dat in de titel van zo'n bericht vuurwerk als de schuldige wordt aangewezen. Hoe rot het ook is voor de baasjes, zij hebben gefaald in het beschermen van hun pup. Niet dat de baasjes de titel verzonnen hebben, maar het is vermoeiend om in zo veel nieuwsberichten te zien dat vuurwerk in een kwaad daglicht wordt gesteld.

iig bedankt voor de verheldering.

Ondanks dat vuurwerk (een knal) oorzaak zou zijn geweest,. Die pup kon ongeacht de oorzaak dus sowieso van het terrein ontsnappen. Wellicht dat daar ook het probleem gezocht kan worden.
Ik vraag mij dan af. Wat als het geluid door iets anders veroorzaakt was en het hondje ontsnapt. Had het dan ook met een dergelijke sensatie titel in de krant gestaan?

Desalniettemin verschrikkelijk voor het hondje.

Als een dier zich in het nauw voelt, kan die gekke dingen doen.....dan kan je nog zo goed een hek eromheen gemaakt hebben...maar zo'n beestje vind dan nog kans om te ontsnappen....

Los van het feit wat nou de daadwerkelijke oorzaak is geweest (harde knal/vuurwerk, wat dan ook) blijft sneu voor het beestje hoe die in paniek de weg is opgerend waarschijnlijk. Daar kan het baasje ook niet iets aan veranderen...

Vind daarom sommige reacties hier ook erg kort door de bocht...

Als een dier zich in het nauw voelt, kan die gekke dingen doen.....dan kan je nog zo goed een hek eromheen gemaakt hebben...maar zo'n beestje vind dan nog kans om te ontsnappen....

Los van het feit wat nou de daadwerkelijke oorzaak is geweest (harde knal/vuurwerk, wat dan ook) blijft sneu voor het beestje hoe die in paniek de weg is opgerend waarschijnlijk. Daar kan het baasje ook niet iets aan veranderen...

Je kunt het pas kort door de bocht normrnn wanneer iedereen de volledige achtergrond weet

Ik snap je verhaal Anihalas, Vind het alleen zo jammer dat in de titel van zo'n bericht vuurwerk als de schuldige wordt aangewezen. Hoe rot het ook is voor de baasjes, zij hebben gefaald in het beschermen van hun pup. Niet dat de baasjes de titel verzonnen hebben, maar het is vermoeiend om in zo veel nieuwsberichten te zien dat vuurwerk in een kwaad daglicht wordt gesteld.

iig bedankt voor de verheldering.

Ik ben het met je eens. In mijn reacties in die groepen benoem ik dat ook. Gelukkig zijn er ook veel dierenfreaks die tips blijven geven over dubbel aanlijnen en de verantwoordelijkheid van de eigenaren in het verhaal/deze verhalen.
Niet bij iedere hond die ontsnapt die levend of dood word teruggevonden komt er een nieuwsbericht in de krant. Dus wat mij betreft had dit ook niet in het nieuws hoeven komen. Maar tegen het regionieuws doe je niet veel. Die plempen tegenwoordig alles wat ze vinden online. En vuurwerk verkoopt. Ik denk dat ze met die titel meer clicks en dus centjes verdienen dan als er alleen had gestaan dat de ontsnapte pup dood was terug gevonden.

Helaas doen we er niks meer aan, het leed is al geschied en we kunnen alleen maar hopen dat dit soort berichten minder vaak in het nieuws komen.

Het past weer prima in de lawine van onzinberichten, die alleen maar is bedoeld om de publieke opinie ten aanzien van vuurwerk negatief te beïnvloeden. De groen-linksmaffia schaamt zich nergens meer voor en grijpt trieste gebeurtenissen aan om te kunnen scoren.

Ik begrijp heel goed dat er meerdere kanten aan een verhaal zitten, maar in dit geval is de schuldvraag in elk geval niet bij het vuurwerk te zoeken. Allereerst is het de verantwoordelijkheid van de eigenaar om te zorgen dat jouw pup niet terecht kan komen op een A37. Tweede in de schuldladder zou de bestuurder kunnen zijn, maar die vlieger gaat pas op bij snelheidsovertreding of rijden onder invloed. Het vuurwerk is fout als het geen Cat 1 is, en/of doelbewust richting hond is gegooid.

De titel van het bericht had beter af geweest zonder het vuurwerk erin.

Is dit weer een zijspoor om de lawine van vuurwerk in aars van kat verhalen weer aan te zwengelen om ze na oud en nieuw weer te ontkrachten als niet gebeurd!

Back
Bovenaan