Pup Hunter doodgereden op A37 door afsteken van vuurwerk.

Wat een dramatische titel.... ik heb zelf een hond en die begint enkel vreemd te doen bij flashkruit ratelbanden.

Het zal je maar gebeuren dat je huisdier ontsnapt zeg .
Het is al helemaal rot dat je huisdier uiteindelijk dood langs
de kant van de snelweg wordt aan getroffen .
Of het waar is of niet voor de toegestane tijden moet je gewoon niet gaan lopen stoken .

Ik denk dat de eigenaar zelf in zn tuin heeft afgestoken. Zo n pup rent instinctief weg van de knal. En dus wil hij zo snel mogelijk uit de tuin

Want het is veel aannemelijker dat er iets anders dan vuurwerk knalde in de afgelopen dagen? Of denk je dat ze de dood hebben verzonnen? Dat zou betekenen dat ze allerlei dierenhulporganisaties hebben ingeschakeld in het zoeken naar een nepdier en dat de dierenambulance een lege vuilniszak van de snelweg heeft gehaald. Ik kan je verzekeren dat die organisaties daar niet aan meewerken, dierenambulances raken hun geld kwijt als de gemeentes er achter komen. En er werken ook vrijwilligers bij die vuurwerk wel leuk vinden zoals ik.

Bedankt voor de verduidelijking, ik was inderdaad iets te kort door de bocht.
Ik doelde op het artikel zelf, er staat niet in, dat de bewuste pup door vuurwerk is geschrokken.

Wat ik met mijn opmerking op doelde, is dat als er een (huis)dier dood gevonden wordt, er soms/vaak aangenomen wordt dat het door vuurwerk gebeurd is.
Maar in werkelijkheid klopt niet altijd.
Daarom mijn opmerking.

Wat ik wel moet opmerken is, dat je als hondeneigenaar je hond altijd aan de lijn moet houden.
En vooral pups, die zijn de wereld aan het ontdekken en als ze van iets schrikken, dan is de eerste reactie vluchten, rennen.
Tja en dat is in dit geval helaas slecht afgelopen....

Sorry....

Back
Bovenaan