Programma : Koppen op Belgie 1

nu terug on toppic, lol

mischien, moet jullie gewoon eens langskomen op één of andere show en een praatje met me slaan, zou mischien al veel oplossen, jullie melden maar wanneer

hebben nog wel enkel mooie dingen op het programma

Hardstikke leuk dat je hier op het forum bent en ook even je zegje komt doen. Ieder bedrijf is weer anders en vindt het goed dat er ook eens iets positiefs over vuurwerk op tv komt. Als je eens een leuk project op programma hebt, laat het dan eens weten op het forum. Ik zelf nog geen show van jullie gezien. En ben wel benieuwd of de mensen boven mij, die wel ervaring met jullie shows hebben, dit ook terecht zeggen.

Zo, en ik ben ineens helemaal bijgepraat over de firma Vangelabeek. :D
Waar een eenvoudig (bijna offtopic) vraagje al niet toe kan leiden. Had deze kleine aardbeving niet verwacht. Zowel Jack als Joeri bedankt voor het geduldig en nauwkeurig aanduiden van de knelpunten. Heel positief om te zien hoe we elkaar als liefhebbers uiteindelijk toch weer vinden, ondanks onze verschillen.

Verder geef ik Joeri een extra pluim voor het positief in beeld willen brengen van het onderwerp vuurwerk. Ik denk dat dit in zijn opzet geslaagd is.

Cameo

Goh, als ik van tevoren had geweten wat dit topic teweeg zou brengen had ik het waarschijnlijk nooit geopend. Ik kwam net thuis van mijn werk en heb behoorlijk wat leesvoer moeten doorspitten en me moeten ergeren aan sommige stukken text van bepaalde personen. Maar na wat verder te hebben gelezen kwam ik gelukkig tot de ontdekking dat de zoete vrede er weer was en dat het topic weer helemaal gaat over het onderwerp wat wij graag willen lezen : VUURWERK.

Joeri van harte welkom op het forum, misschien wil je in het topic buitenlandse shows een topic openenen met welke en waar die shows worden geschoten en om er af en toe wat leuk beeldmateriaal bij te plaatsen.
Ik zie dat namelijk graag tegemoet :wink:

Welkom op het forum Joeri,we zien dan ook graag je bijdrage tegemoet.
Er zijn hier ook aardig wat liefhebbers die graag naar shows toe gaan.

Ik hoop dat nu de discusies tussen red baron en pyroqueen ten einde is.
In 1 ademzucht werden er eventjes 4 vuurwerkbedrijven(Vangelabbeek, Lase fireworks, DBK en CBF) ter discusie gebracht. Dit werd een beetje belachelijk.
Er was een tussenkomst van Joeri Vangelabbeek nodig om hier een halt aan te brengen. Welkom Joeri op dit forum.

Het is altijd moeilijk om een vuurwerk te beoordelen zonder weet van het budget. We worden hier op dit forum verwend met vuurwerkfilmpjes uit het zuiden. Daar liggen de budgetten een pak hoger dan in België. In deze landen heb je nog veel vuurwerkfabrikanten. Deze hebben altijd het voordeel dat ze steeds produkten kunnen maken speciaal ontworpen voor specifieke evenementen. In België moeten de vuurwerkbedrijven creatief omgaan met de produkten die ze importeren en wat ze bij toeleveranciers kunnen verkrijgen.
In het algemeen zijn de opslagmogelijkheden ook beperkt. Een heel assortiment aan single shots is dus moeilijk met deze beperkte budgetten.

Iedere vuurwerkschieter heeft graag jullie mening want jullie zijn een verwend publiek. Zij appreciëren jullie opbouwende kritiek en houden in mate van het mogelijk rekening mee voor latere evenementen.

Uitstekend verwoord Kauro en ik denk dat iedereen het wel met je eens zal zijn.
Deze discussie heeft in ieder geval iets positiefs opgeleverd.
Een wapenstilstand en ik hoop dat deze lang mag duren.

Heel even wil ik toch ook reageren, zonder weer olie op het vuur te gooien!
Ik heb ook al een paar shows van Joerie en kornuiten gezien en moet zeggen dat ik de kritiek van RedBaron niet helemaal begrijp. De laatste die ik gezien heb was in Augustus in Nieuwpoort en was echt aangenaam verrast door de kwaliteit van deze show. Ook kon ik een kort praatje maken met Joerie zelf en heeft hij mij toen zelfs rondgeleid op het schietveld en hun electronisch systeem laten zien.
Dat er af en toe een show mislukt is een normaal gegeven denk ik, kijk maar naar wat Original vorig jaar overkomen is, maar om nu elke show zo af te breken vind ik persoonlijk ook ver gaan. Dat RedBaron enorm veel ervaring heeft met het beoordelen van shows weten we allemaal, en de meeste zijn ook gewoon op een fantastische manier beoordeeld. Dat maakt het dubbel jammer dat hij zich door een weinig objectieve kijk op het bedrijf Vangelabeek laat beïnvloeden. Niets tegen RedBaron, integendeel, maar ik denk dat een goed gesprek tussen de twee inderdaad goed kan zijn.
Tot slot wil ik nog even zeggen dat ik blij ben dat ze qua communicatie tenminste al dichter bji elkaar gekomen zijn...doe zo verder.

Aller eerst wil ik Joeri ook welkom heten..

Lang niets meer van elkaar gehoord!

Verder, vind ik dit een flinke discussie, en moet ik inderdaad even bijvallen dat niet bij ieder vuurwerk bedrijf altijd alles vlekkeloos verloopt.

Ook wij hebben dat wel eens.

Verder zou ik zeggen: neem de uitnodiging van Joeri aan.
Zijn altijd in voor een praatje en zeer zeker gastvrij!

Ook ik voel mij geroepen om hier even mijn mening over te geven.

Allereerst Joeri welkom op het forum, en heel erg bedankt voor je opheldering.

Aangezien ik de desbetreffende bedrijven ken en er ook shows van heb gezien, is mijn conclusie dat zowat elk Belgisch bedrijf op een lijn zit.
Daarmee bedoel ik dat ze elk (op een aantal na) dezelfde categorie shows schieten.

En ik wordt zo ontzettend moe van dat iedere keer liggen af kraken, zie dit topic alvorens de aflevering op tv verscheen werd er al meteen geroepen dat er leugens en dergelijke naar voren zou komen, nou waar zijn die leugens dan???

Ik vind dit een zéér leuk iniatief van Vangelabbeek en wil ze hier ook voor bedanken.
Joeri neemt toch wel de moeite om hieraan mee te werken, iets wat je wel bij andere bedrijven vergeten kan aangezien ze de fabrieken van hun producten willen geheim houden...

En iedere keer ook argumenten blijven zoeken om Vangelabbeek te blijven afkraken, waarom vraag ik mij dan af?
Daar wordt ik nu juist zo moe van, omdat je met de hand shows schiet is het meteen slecht en onprofessioneel?
Kijk eens naar wat voor shows Vangelabbeek grotedeels schiet, daarmee bedoel ik kleine shows ik kan inkomen dat men zegt dat doen we met de hand zou ik persoonlijk ook doen want er wordt wel even vergeten dat electrisch schieten een hoop werk kost, en als je per jaar der 200 schiet, dan snap ik wel dat je merendeels voor manueel (hand) kiest.

En betreft veiligheid waar slaat dat op, bij iedere show kan wel iets mis gaan, vuurwerk blijft tenslotte grotedeels handwerk, dat niet in de perfecte omstandigheden wordt gefabriceerd, en al zou dat wel zo zijn dan nog kan er altijd wat mis gaan.
Maar omdat er iets mis gaat, is het meteen een slecht bedrijf???
Nou ik kan zo 100 dingen opgnoemen van die ''Belgische collegas'' waar wat misgaat of het niet welgesteld is met de veiligheid.

Ik ben in ieder geval blij dat Joeri hier nu de nodige toelichting over geeft en zichzelf kan verdedigen in die zin, in plaats dat er alleen maar negatieve dingen worden geroepen door bijna altijd dezelfde persoon.
En nu blijkt ook nog dat het vaak niet klopt.

Ik hoop bij deze dat Red Baron ook eens wat geleerd heeft, dat ie niet altijd meteen conclusies moet trekken van buitenaf en wat hij ervan denkt.

En zoals Joeri zegt, dat we nog lang mogen genieten van het vuurwerk, en vooral het vuurwerk moeten laten spreken.

:bye:

Erg leuk fimpje, bovenal vuurwerk positief in het nieuws en dat is altijd goed. Daar kunnen de Nederlandse reportage makers nog eens wat van leren, die zie je alleen aan het einde van het jaar met het zoveelste negatieve nieuws als ze weer met een pakje "levensgevaarlijke nitraatbommen" open en bloot op het dashboard de grens over rijden.

Leuk filmpje hoor.
Het geeft de ,,gewone mens'' (nou ja gewoon) een kijkje in de keuken van een proffesionele schieter.
Hoe Joerie vuurwerk koopt en beoordeeld in China.

Het vuurwerk wordt ook positief gesproken, daar moet ik de makers van het filmpje voor prijzen.
Geen shells die op de grond worden afgestoken en mensen bang maken.

Nee eigenlijk niks op aan te merken.
Leuk om te zien is, dat Joerie ook last van kruitstress krijgt als de show begint in Geel.

Ik moet wel zeggen, dat je flink wat ballen moet hebben, als je handmatig gaat schieten.
Ik zal peuken schijten.

Leuk filmpje hoor.
Het geeft de ,,gewone mens'' (nou ja gewoon) een kijkje in de keuken van een proffesionele schieter.
Hoe Joerie vuurwerk koopt en beoordeeld in China.

Het vuurwerk wordt ook positief gesproken, daar moet ik de makers van het filmpje voor prijzen.
Geen shells die op de grond worden afgestoken en mensen bang maken.

Nee eigenlijk niks op aan te merken.
Leuk om te zien is, dat Joerie ook last van kruitstress krijgt als de show begint in Geel.

Ik moet wel zeggen, dat je flink wat ballen moet hebben, als je handmatig gaat schieten.
Ik zal peuken schijten.

het was ook een vereiste dat het vuurwerk positief eruit kwam, anders had ik er zeker niet aan meegewerkt. Vuurwerk dient om mensen te plezieren en entertainment te bezorgen, niet zoals vele media laten uitschijnen dat het slecht, gevaarlijk en verboden moet worden

nogmaal ik hoop dat we allemaal nog vele jaren van dit wondermooi beroep mogen genieten en dat de wetgevers het gaan beschermen, niet uitroeien

Leuk filmpjes helaas wel gemist op t.v :sad:
Ben vorig jaar in November voor de eerste keer langs geweest bij Vangelabbeek.
Wel jammer dat ze pas eind december de zaak op vullen met consumenten vuurwerk.
Aardig mensen ook, alleen Joerie heb ik er nog niet gezien wel peter en nog 3 andere mensen.
Agja jullie zien me wel weer in december langs komen.
Ben dan vuurwerk shopen in België met wat andere freaks :D

Back
Bovenaan