Dan moet je eens wat dieper in het forum graven Fred. Dan weet je het heus wel. Maar moet dan altijd álles positief zijn en met de mantel der liefde bedekt worden ?
Maar goed als je het zo graag wil weten wil ik wel enkele dingetjes uit het verleden hier even opnoemen:
Oudejaarsvuurwerk (pyromusical) Antwerpen 2006. Een regelrechte aanfluiting. Wel hoog van de daken afschreeuwen dat de Antwerpenaren iets moois te zien zouden krijgen. Wat kregen ze te zien? een blokken parade waar nog geen 1% van op muziek was. en ook veelal dezelfde effecten. wordt tegenwoordig wel beter gedaan. Ze mochten ook niet meer terug komen zo te merken aan het stadsbestuur. hier kan ik je volledig gelijk in geven en hebben we fouten gemaakt bij de materiaalkeuze en hebben er onze lessen uit geleerd
Sail Antwerpen 2005: Een vuurwerk dat echt compleet tegen de regels indruisde. Varend schieten (is niet toegestaan) sinds wanner was dit niet toegelaten? artiekel in de wetgeveing auvb of het regelement van de stan, toen en niet nu, want we hadden van iedereen de toelingg om dit te doen[COLOR]het schieten van Mines richting de (oude!) schepen. er is niet richting schepen geschoten, visueel leek dat mischien zoWat ook uitdrukkelijk verboden was.
Oostende 2004 de vurigemaandagen: Een vuurwerk dat gezien het budget flink op verdient werd. de potjes, bommen (van zeer slechte kwaliteit) waren op een paar handen te tellen. Het vuurwerk werd idioot lang opgerekt door mensen naar de microfoon te laten lopen hun naam te laten roepen, om ze vervolgens op de knop te laten drukken zodat er weer een bommetje of een potje af ging. dit vuurwerk is bewust zo gedaan, omdat we wisten dat deze wedstrijd toen en nu ook niet rechtvaardig verloopt, wij hebeen erna gezegd dat we nooit meer willen meedoen
De sterfeesten, St Niklaas. ooit een prachtig vuurwerk op muziek geschoten door CBF Pyrotechnics. Dat door Vangelabbeek afgepakt werd door flink onder te biedenweeral een leugen mijn vriend, hetzelfde budget als wat cbf had, hebben wij aangehouden, het was hij wat meer geld wou toen, en wij deden het voor de prijs van het jaar ervoor, wat cbf toen geschoten had. Het resultaat was er dan ook naar. een vuurwerk wat echt niet meer kon meten met wat men gewend was in de Ster vreemd want ik heb thans vele positiveve reacties hier gelezen en elders, enklel jij light altijd te zeiken.. Gelukkig wordt het dit jaar niet meer door de heren ui Lanaken geschotendan weet jij precies meer als mij, maar gisteren op de bespreking was er nog niets beslist. en is naar wat ik begrepen heb het budget weer op het oude pijlhetzelfde dus als waar wij het voor deden, informeer je goed voor je iets schrijft vriend. zodat we naar alle waarschijnlijkheid weer iets goed te zien krijgen.
Dan ook het veiligheidsaspect. Daar nemen ze het niet zo nouw mee. dit kon je overigens al zien in het filmpjewat was er te zien in het filmpje? bij ons krijgt iedereen een opleiding om met de hand te schieten, ik schoot al vuurwerk toen jij nog niet kon schrijven bij wijzen van sprken dus weet ik heul wel wat ik doe, kan je ook ons schadedossier overmaken als je wil...... Maar in het verleden heb ik al vaak dingen van ze gezien (shells afschieten pal naast het publiek) was dat niet bij dbk dat de mensen moesten opzij springen voor de sterren??die rond uit onverantwoord zijn. Shells op de grond leggen op een strand,dit waren waterbommen, en er is nooit een projectiel tussen de mensen gevlogen, die beelden wil ik ook wel eens zien waardat de mensen in gevaar zijn door deze show de sterren vlogen vervolgens over en in het publiek. Ik heb daar nog ergens beelden van zal ze eens op zoeken.
In de media roepen dat het professioneel vuurwerk alleen verkocht mag worden aan professionals. maar ondertussen de zwarte handel massaal lol zwarte handel, denk dat vrom meer geinteresseerd is in jou handeltje, wij krijgen controle genoeg dus ik weet niet waar jij dit haaltvoorzien van de zogehete no-name blokken.
zo, dit is even wat me allemaal zo te binnen schiet. En dáárom heb ik dus een hekel aan deze firma.