Programma : Koppen op Belgie 1

Was op zich een leuk stukje. Maar ja dan een shell aansteken met een aansteker.. Het staat wel zo onprofessioneel, en dat is ook wel zo not done voor een professional (wat ie zelf dan zegt te zijn). maar even er voor wel zeggen dat dat vuurwerk gevaarlijk is en alleen bedoeld is voor professionals.

Het bevreemde me trouwens dat hun een show in Geel deden. Original doet daar normaal gesproken toch heel veel?

Was een aardige reportage. Niet echt diepgaand, maar meer een impressie. Lijkt me best een geschikte gozer, die Joerie. Sowieso echt een liefhebber. Het viel mij ook op dat ze in heb begin overwegend Original artikelen in beeld brachten. Van mij had het best iets langer mogen duren. Die Girandola zag er inderdaad top uit. Reactie van mijn vrouw;"Die moet je dit jaar eens halen, wat een gaaf ding!". Haha, ik zie het al voor me; Girandola scheef over de straat achter de buurman aan. Nee, leuk voor de pro's denk ik dan :D

@Red Baron
Het zou mij niks verbazen als Original Geel een keer uitbesteed. Het kost ze elk jaar zoveel tijd en geld. Daarnaast groeit Original als kool, dus moeten ze hun tijd efficient indelen. Zomaar een gedachte hoor.

Cameo

Was een kort maar krachtige impressie. Er kwamen veel orignal producten in voor. De girandola is ook heel heftig met een dikke gele rook.

@Red Baron
Het zou mij niks verbazen als Original Geel een keer uitbesteed. Het kost ze elk jaar zoveel tijd en geld. Daarnaast groeit Original als kool, dus moeten ze hun tijd efficient indelen. Zomaar een gedachte hoor.

Cameo

Nah.. als ze al shows uitbesteden doen ze dat aan andere firmas en niet Vangelabbeek is mijn ervaring. Zodat ze zeker weten dat het goed en professioneel gebeurd. Ik hoorde Tony laatst al weer over Geel dit jaar dus ik denk ook niet dat ze die show gaan uitbesteden in die zin.

Ja, er is alweer het nodige besproken omtrent Geel. Maar voor zover ik weet is er nog geen definitieve strategie gekozen. Het gaat hoe dan ook anders verlopen dan vorig jaar is mij verzekerd. Maar nogmaals; mij zou het niet verbazen als ze het schieten deze keer uitbesteden, al dan niet met de FPM club erbij. Ach, we wachten het gewoon af. :)

Iets anders; Uit je woorden haal ik dat je geen hoge pet op hebt van Vangelabeek. Klopt dat? En waar is dat op gebaseerd? Ik ken ze verder niet, maar ben wel benieuwd naar jouw mening (mag ook via PM, want ik ga wellicht een beetje te offtopic).

Cameo

Nick@ (Cameo),hoeft niet per pm, is ontopic.
Ik ben er eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar het antwoord van Jack (red baron)
Het begint zo langzamerhand vervelend te worden dat Vangelabeek altijd door Jack naar beneden wordt gehaald. Dat moet een keer afgelopen zijn.

Dat gebeurt toch heel vaak op dit soort site's elkaar zwart maken, snap het ook niet helemaal . Maar je hoort inderdaad heel weinig over deze firma.

koppen

koppen

Beste vuurwerkliefhebbers,

Hier eens een berichtje van mij zelf.

De reportage op koppen is gedraaid in maart in china en is gebeurd op aanvraag van koppen, het is niet zo dat wij gevraagd hebben om dit te doen, maar zij ons. De bedoeling van deze reportage is het vuurwerk positief in beeld te brengen en niet negatief zoals dit veel te dikwijls gebeurt.

Ik kan gerust zeggen dat mijn leven en mijn ziel in vuurwerk zit, alsook in elke show die we schieten. Dat er comentaar komt over onze shows, kunnen we gerust mee leven, als deze gegrond is. Wij schieten onze vuurwerken op onze mannier en op vraag van onze klanten, en als deze tevreden zijn en ons elk jaar opnieuw vragen denk ik niet dat we slecht bezig zijn.

Maar nu terug on toppic

Er komen inderdaad originals artiekelen in beeld, en dit om dat we in onze winkel enkel originals artiekelen verkopen, het is niet zo dat originals iets te maken heeft met deze uitzending.

Ook het vuurwerk in Geel is een vuurwerk wat wij al 10 jaar doen, en dus is het niet zo dat dit via originals gaat.

de opmerking over een profesional die een shell met een aansteker aansteekt, vind ik ook niet gegrond, het ging hier ook over dat vuurwerk nog ambachtelijk is, het vuurwerk in geel was deels electronisch deels handmatig en dit op vraag van de produktie.

wat betreft dat originals nooit met ons zou werken, omdat we niet professioneel genoeg zouden zijn, kan ik natuurlijk ook de bal terugkaatsen en zeggen dat ze mischien Red Baron moeten inhuren................

Maar ik ga me hier niet aan verlagen, ik hoop gewoon dat we met zen allen nog jaren van vuurwerk kunnen genieten en dat de wetgevers het niet voor iedereen gaan verpesten

Joeri

ps ships schrijf je met CH chips dus

Nick@ (Cameo),hoeft niet per pm, is ontopic.
Ik ben er eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar het antwoord van Jack (red baron)
Het begint zo langzamerhand vervelend te worden dat Vangelabeek altijd door Jack naar beneden wordt gehaald. Dat moet een keer afgelopen zijn.

Dan moet je eens wat dieper in het forum graven Fred. Dan weet je het heus wel. Maar moet dan altijd álles positief zijn en met de mantel der liefde bedekt worden ?

Maar goed als je het zo graag wil weten wil ik wel enkele dingetjes uit het verleden hier even opnoemen:

Oudejaarsvuurwerk (pyromusical) Antwerpen 2006. Een regelrechte aanfluiting. Wel hoog van de daken afschreeuwen dat de Antwerpenaren iets moois te zien zouden krijgen. Wat kregen ze te zien? een blokken parade waar nog geen 1% van op muziek was. en ook veelal dezelfde effecten. wordt tegenwoordig wel beter gedaan. Ze mochten ook niet meer terug komen zo te merken aan het stadsbestuur.

Sail Antwerpen 2005: Een vuurwerk dat echt compleet tegen de regels indruisde. Varend schieten (is niet toegestaan) het schieten van Mines richting de (oude!) schepen. Wat ook uitdrukkelijk verboden was.

Oostende 2004 de vurigemaandagen: Een vuurwerk dat gezien het budget flink op verdient werd. de potjes, bommen (van zeer slechte kwaliteit) waren op een paar handen te tellen. Het vuurwerk werd idioot lang opgerekt door mensen naar de microfoon te laten lopen hun naam te laten roepen, om ze vervolgens op de knop te laten drukken zodat er weer een bommetje of een potje af ging.

De sterfeesten, St Niklaas. ooit een prachtig vuurwerk op muziek geschoten door CBF Pyrotechnics. Dat door Vangelabbeek afgepakt werd door flink onder te bieden. Het resultaat was er dan ook naar. een vuurwerk wat echt niet meer kon meten met wat men gewend was in de Ster. Gelukkig wordt het dit jaar niet meer door de heren ui Lanaken geschoten. en is naar wat ik begrepen heb het budget weer op het oude pijl. zodat we naar alle waarschijnlijkheid weer iets goed te zien krijgen.

Dan ook het veiligheidsaspect. Daar nemen ze het niet zo nouw mee. dit kon je overigens al zien in het filmpje. Maar in het verleden heb ik al vaak dingen van ze gezien (shells afschieten pal naast het publiek) die rond uit onverantwoord zijn. Shells op de grond leggen op een strand, de sterren vlogen vervolgens over en in het publiek. Ik heb daar nog ergens beelden van zal ze eens op zoeken.

In de media roepen dat het professioneel vuurwerk alleen verkocht mag worden aan professionals. maar ondertussen de zwarte handel massaal voorzien van de zogehete no-name blokken.

zo, dit is even wat me allemaal zo te binnen schiet. En dáárom heb ik dus een hekel aan deze firma.

Jack, waar ik mij aan stoor, is het beledigen en kwetsen wat je doet.
Dat je commentaar geeft op de shows is natuurlijk een prima zaak
Maar jij maakt van iedere gelegenheid gebruik om Vanangelbeek naar beneden te halen. Dat is niet leuk, dat vindt niemand leuk. Jij ook niet.
Misschien moet je wat meer shows van Vanangelbeek volgen en ons mee laten genieten.
Laat het vuurwerk spreken en laten we elkaar alsjeblieft in elkaars waarde

Jack, waar ik mij aan stoor, is het beledigen en kwetsen wat je doet.
Dat je commentaar geeft op de shows is natuurlijk een prima zaak
Maar jij maakt van iedere gelegenheid gebruik om Vanangelbeek naar beneden te halen. Dat is niet leuk, dat vindt niemand leuk. Jij ook niet.
Misschien moet je wat meer shows van Vanangelbeek volgen en ons mee laten genieten.
Laat het vuurwerk spreken en laten we elkaar alsjeblieft in elkaars waarde

Ik val ze ook niet persoonlijk aan Fred. Iedereen moet zijn boterham verdienen. en als hun tevreden zijn met hun shows, mij best. Neemt niet weg dat ik gewoon een eigen mening heb over hun shows. zo hier en daar bezoek ik ook shows van hun. Maar ik ben iedere keer weer gewoon teleur gesteld.

Aan de andere kant hoop ik dat een recente ontwikkeling voor hun misschien positief kan uitpakken.

Misschien leg ik de eisen te hoog. ik weet het niet. Maar als ik de shows van hun Belgische collegas bekijk.. die vind ik gewoon vaak veel beter. Zei schieten het merendeel van hun shows ook gewoon met de hand ( moeten ze zelf weten, ik zou een deugdelijk schiet systeem kopen) Daar kun je ook geen pyromusical mee schieten.

Maar goed. Dat Joerie hier op het forum aanwezig is. Vind ik respectvol (Hallo, en welkom). Ook in de reportage ( dat had ik al gezegd) kwam hij goed over. En kregen we een mooi beeld van uit China. en ik val hem ook zeker niet persoonlijk aan. is nooit mn bedoeling geweest, en zal ook niet gebeuren. Wat ik wel heb is mijn mening over de shows, en die geef ik dan ook.

Dan moet je eens wat dieper in het forum graven Fred. Dan weet je het heus wel. Maar moet dan altijd álles positief zijn en met de mantel der liefde bedekt worden ?

Maar goed als je het zo graag wil weten wil ik wel enkele dingetjes uit het verleden hier even opnoemen:

Oudejaarsvuurwerk (pyromusical) Antwerpen 2006. Een regelrechte aanfluiting. Wel hoog van de daken afschreeuwen dat de Antwerpenaren iets moois te zien zouden krijgen. Wat kregen ze te zien? een blokken parade waar nog geen 1% van op muziek was. en ook veelal dezelfde effecten. wordt tegenwoordig wel beter gedaan. Ze mochten ook niet meer terug komen zo te merken aan het stadsbestuur. hier kan ik je volledig gelijk in geven en hebben we fouten gemaakt bij de materiaalkeuze en hebben er onze lessen uit geleerd

Sail Antwerpen 2005: Een vuurwerk dat echt compleet tegen de regels indruisde. Varend schieten (is niet toegestaan) sinds wanner was dit niet toegelaten? artiekel in de wetgeveing auvb of het regelement van de stan, toen en niet nu, want we hadden van iedereen de toelingg om dit te doen[COLOR]het schieten van Mines richting de (oude!) schepen. er is niet richting schepen geschoten, visueel leek dat mischien zoWat ook uitdrukkelijk verboden was.

Oostende 2004 de vurigemaandagen: Een vuurwerk dat gezien het budget flink op verdient werd. de potjes, bommen (van zeer slechte kwaliteit) waren op een paar handen te tellen. Het vuurwerk werd idioot lang opgerekt door mensen naar de microfoon te laten lopen hun naam te laten roepen, om ze vervolgens op de knop te laten drukken zodat er weer een bommetje of een potje af ging. dit vuurwerk is bewust zo gedaan, omdat we wisten dat deze wedstrijd toen en nu ook niet rechtvaardig verloopt, wij hebeen erna gezegd dat we nooit meer willen meedoen

De sterfeesten, St Niklaas. ooit een prachtig vuurwerk op muziek geschoten door CBF Pyrotechnics. Dat door Vangelabbeek afgepakt werd door flink onder te biedenweeral een leugen mijn vriend, hetzelfde budget als wat cbf had, hebben wij aangehouden, het was hij wat meer geld wou toen, en wij deden het voor de prijs van het jaar ervoor, wat cbf toen geschoten had. Het resultaat was er dan ook naar. een vuurwerk wat echt niet meer kon meten met wat men gewend was in de Ster vreemd want ik heb thans vele positiveve reacties hier gelezen en elders, enklel jij light altijd te zeiken.. Gelukkig wordt het dit jaar niet meer door de heren ui Lanaken geschotendan weet jij precies meer als mij, maar gisteren op de bespreking was er nog niets beslist. en is naar wat ik begrepen heb het budget weer op het oude pijlhetzelfde dus als waar wij het voor deden, informeer je goed voor je iets schrijft vriend. zodat we naar alle waarschijnlijkheid weer iets goed te zien krijgen.

Dan ook het veiligheidsaspect. Daar nemen ze het niet zo nouw mee. dit kon je overigens al zien in het filmpjewat was er te zien in het filmpje? bij ons krijgt iedereen een opleiding om met de hand te schieten, ik schoot al vuurwerk toen jij nog niet kon schrijven bij wijzen van sprken dus weet ik heul wel wat ik doe, kan je ook ons schadedossier overmaken als je wil...... Maar in het verleden heb ik al vaak dingen van ze gezien (shells afschieten pal naast het publiek) was dat niet bij dbk dat de mensen moesten opzij springen voor de sterren??die rond uit onverantwoord zijn. Shells op de grond leggen op een strand,dit waren waterbommen, en er is nooit een projectiel tussen de mensen gevlogen, die beelden wil ik ook wel eens zien waardat de mensen in gevaar zijn door deze show de sterren vlogen vervolgens over en in het publiek. Ik heb daar nog ergens beelden van zal ze eens op zoeken.

In de media roepen dat het professioneel vuurwerk alleen verkocht mag worden aan professionals. maar ondertussen de zwarte handel massaal lol zwarte handel, denk dat vrom meer geinteresseerd is in jou handeltje, wij krijgen controle genoeg dus ik weet niet waar jij dit haaltvoorzien van de zogehete no-name blokken.

zo, dit is even wat me allemaal zo te binnen schiet. En dáárom heb ik dus een hekel aan deze firma.

Sorry mensen dat ik hierop reageer maar deze heer hier vertelt vanalles waar hij niets over weet en hij vergeet natuurlijk wel dat iedereen over zijn handeltje weet, meer woorden maak ik er niet over vuil, ik wens hem nog veel succes met zijn VELE show bij dbk etc, en ik hoop gewoon dat de meeste mensen hier op het forum, de echt vuurwerkliefhebber gewoon geniet van vuurwerk

laat hierbij ieder zijn gal gespuwd te hebben en mischien komt het wel allemaal goed met elkaar jack

recente ontwikkeling? kan je mij mischien iets hierover vertellen dan

Laatst bewerkt:
pff, ik heb lang gezwegen voor de goede vrede te houden op het forum, maar ik ben dat gezever van red baron zooooo moe, nobody is perfect en jij ook niet!!!

ieder doet zijn werk op zijn manier, de mensen van vangelabbeek ook, waarom maak jij je toch zo druk over hen....

koppen

koppen

Hey Jack

onze grote show worden allemaal electronisch geschoten,

wij hebben in eigen beheer:

6 matrix 100 channel galaxis
2 transmitters

12 10 channel receivers
1 50 channel receiver
2 transmitters

pyrotec composer

Jullie moeten weten dat er in Belgie maar weinig grote budgetten zijn voor pyromusical en dat de klant ook zijn wensen heeft

heermee gezegd zijnde vind ik niet dat zo een forum moet dienen om modder naar elkaar te gooien

iedereen die de show a tribute to michael jackson gezien heeft, weet dat deze goed was, maar dan is het jammer dat er toch altijd afgebroken word

ik heb ook het vuurwerk gezien in Merksem ism laser fireworks en ja ik kende het budget maar al tegoed, ik vond dit een regelrechte aanfluiting, maar vreemd, nergens lees ik er iets over....

ben je soms toch niet te selectief met je kritiek Jack?

Mag ik je er even aan helpen herinneren dat schreeuwen in hoofdletters niet is toegestaan hier op het forum?

Het is wel een beetje de reactie die ik al had voorzien.

goed hier een filmpje welke ik al een poosje op mn hardeschijf heb staan welke door iemand anders gefilmd is. dat moet ik er wel bij zeggen

http://www.pyroworld.be/filmpjes/shells_op_de_grond_02.zip

voordat je meteen weer begint te gillen wie zegt dat wij dat geweest waren. Het is gefilmd door iemand die toen die zomer veel vuurwerken aan de kust gezien had. En altijd wist wie er schoot.

Mag ik je er even aan helpen herinneren dat schreeuwen in hoofdletters niet is toegestaan hier op het forum?

Het is wel een beetje de reactie die ik al had voorzien.

goed hier een filmpje welke ik al een poosje op mn hardeschijf heb staan welke door iemand anders gefilmd is. dat moet ik er wel bij zeggen

http://www.pyroworld.be/filmpjes/shells_op_de_grond_02.zip

voordat je meteen weer begint te gillen wie zegt dat wij dat geweest waren. Het is gefilmd door iemand die toen die zomer veel vuurwerken aan de kust gezien had. En altijd wist wie er schoot.

Hey jack,

mooi filmje, inderdaad van ons,

kan je me nog even zeggen waar de veiligheid en dergelijke in het gedrang was, mensen die op het strand zaten bij deze show zaten er op eigen risico daar er op de dijk borden stonden dat het strand niet tegankelijk is tijdens de show, er is geen ongeval gebeurd en er is geen enkele shell tussen publiek gevallen, heb bij jullie show ook als moeten wegspringen hoor, maar jah daar hoor je niets van

ik ontken dit ook niet, deze shells op de grond, dus ik zie het probleem niet

op het filmpje zie ik inderdaad niks geen borden. of ze er gestaan hebben of niet, ik ga er dan maar even van uit van wel. ik zou dit zelf gewoon niet gedaan hebben op deze manier.

Allicht dat er bij onze shows ook zo nu en dan eens iets bij het publiek terecht zal komen. De wind hoeft maar iets verkeerd te staan. En het kan zo gebeurd zijn.

Jullie werken dus nog steeds met Galaxis. Een mooie verzameling van apparatuur. Dat moet ik er wel even bij vermelden.

nu terug on toppic, lol

mischien, moet jullie gewoon eens langskomen op één of andere show en een praatje met me slaan, zou mischien al veel oplossen, jullie melden maar wanneer

hebben nog wel enkel mooie dingen op het programma

ik kom zeker nog een keer naar een show van je kijken hoor. En wil best graag een babbeltje met je maken hoor. Laat maar eens iets weten als je een mooi project hebt.

Back
Bovenaan