Programma 2011

Superrr programma!
Jammer dat Pyrotechnia Valenica geen castilo schiet maargoed wel europla die zich gaat bewijzen!
Erg fijn!!!

Laatst bewerkt:
Vind eerlijk gezegd wat betreft de mascleta jammer dat Vincente op de 18e schiet. De mascleta toen in de Campanar wijk wou ik eigenlijk dit jaar niet missen. Want die straat mascleta van Garuda was toen naar mijn mening wat beter (toch weer wat anders, niet qua schiet niveau) dan die van Valenciana in 2009.
Ugh, een zware keuze...:sad:

Meh, Vicente dan maar. :rolleyes:

Verder ben ik inderdaad zo benieuwd wat Europla gaat neerzetten aangezien ze Blanes gewonnen hebben vorig jaar.

Laat maar komen! :handsup:

Even de post van Tony gekopieerd van Freakpyromaniacs.
Bron is dus: www.freakpyromaniacs.com
Link naar topic: http://www.freakpyromaniacs.com/for...-programma-fallas-officieel-on-officieel.html
Ik denk/hoop dat de Tony daarmee geen problemen mee heeft.
Aangezien het een feest is waar wie vuurwerk liefhebbers graag van genieten!

Hier alvast de mascletas op het plein en de grote avondshows
ROOD = Mascletas
GROEN = Avondshows
BLAUW = Andere activiteiten

Datum | Tijd | Soort | Waar | Bedrijf

27 Februari | 07.00uur | Macro Desperta | Diverse straten | Ricardo Caballer
27 Februari | 08.30uur | Finale mascleta desperta | Plz. Ayuntamiento | Valenciana
27 Februari | 14.00uur | Mascleta | Plz. Ayuntamiento | Valenciana
27 Februari | 20.00uur | Avondshow | Torrens de Serranos | Valenciana

1 Maart | 14.00uur | Mascleta | Plz. Ayuntamiento | Peñarroja
2 Maart | 14.00uur | Mascleta | Plz. Ayuntamiento | Aitana
3 Maart | ??.??uur | Mascleta | Nog onbekend | Tomas
3 Maart | 14.00uur | Mascleta | Plz. Ayuntamiento | Hnos. Caballer
4 Maart | 14.00uur | Mascleta | Plz. Ayuntamiento | Caballer FX
5 Maart | ??.??uur | Mascleta | Nog onbekend | Marti
5 Maart | 14.00uur | Mascleta | Plz. Ayuntamiento | Maria Angustias
5 Maart | ??.??uur | Mascleta Napolitiana | Playa Las Arenas | R.Parente
5 Maart | ??.??uur | Mascleta Nocturna | Plz. Ayuntamiento | Portugues

6 Maart | ??.??uur | Mascleta Miniatura | Nog Onbekend | Vicente Caballer
6 Maart | 14.00uur | Mascleta | Plz. Ayuntamiento | Gori
6 Maart | ??.??uur | Mascleta Nocturna | Plz. Ayuntamiento | Gori

7 Maart | 14.00uur | Mascleta | Plz. Ayuntamiento | Benlloch

8 Maart | ??.??uur | Mascleta | Nog Onbekend | Hnos. Caballer
8 Maart | 14.00uur | Mascleta | Plz. Ayuntamiento | Reyes Marti

9 Maart | 14.00uur | Mascleta | Plz. Ayuntamiento | Zarzoso

10 Maart | 14.00uur | Mascleta | Plz. Ayuntamiento | Hnos. Borreda

11 Maart | 14.00uur | Mascleta | Plz. Ayuntamiento | Tomas

12 Maart | 14.00uur | Mascleta | Plz. Ayuntamiento | Hnos. Caballer
12 Maart | ??.??uur | Mascleta | Plz. Ayuntamiento | Benlloch

13 Maart | 14.00uur | Mascleta | Plz. Ayuntamiento | Carlos Caballer

14 Maart | 14.00uur | Mascleta | Plz. Ayuntamiento | El Portugues

15 Maart | 14.00uur | Mascleta | Plz. Ayuntamiento | Valenciana
15 Maart | 00.00uur | Avondshow | Paseo Alameda | Turis

16 Maart | 14.00uur | Mascleta | Plz. Ayuntamiento | Turis
16 Maart | 01.00uur | Avondshow | Paseo Alameda | Europla de Belgida

17 Maart | 14.00uur | Mascleta | Plz. Ayuntamiento | Europla de Belgida
17 Maart | 01.00uur | Avondshow | Paseo Alameda | Vicente Caballer

18 Maart | ??.??uur | Traca | Nog Onbekend | Valenciana
18 Maart | ??.??uur | Mascleta | Nog Onbekend | Valenciana
18 Maart | 14.00uur | Mascleta | Plz. Ayuntamiento | Vicente Caballer
18 Maart | 01.30uur | Avondshow | Paseo Alameda | Ricardo caballer

19 Maart | ??.??uur | Mascleta | Nog Onbekend | Valenciana
19 Maart | 14.00uur | Mascleta | Plz. Ayuntamiento | Ricardo Caballer
19 Maart | 01.00uur | Crema + Mascleta Nocturna | Plz. Ayuntamiento | Ricardo Caballer

De grote verassing is natuurlijk dat Europla de Belgida een avondshow schiet en dat Valenciana de roulatie heeft verlaten.

Wat vinden jullie van het programma ?

Programma On-Officieel

Datum | Tijd | Soort | Straat | Waar | Bedrijf

17 Maart | 00.00uur | Mascleta Manual | carrer Pare Llansol | Mislata | Penya Els Tronats

Laatst bewerkt:
Ik moet zeggen dat ik het programma tot nu erg mooi vind.
Goeie schieters waar zeker mooie momenten gaat opleveren.
Helaas ga ik voorlopig? niet meer naar Fallas, maar ik weet zeker voor de genen die gaan, dat het weer uber genieten gaat worden.

Moet zeggen, dat ik erg benieuwd ben naar de mascleta van Belgida en de avondshow van Belgida.
14 maart is er toch ook om 24:00 uur een nacht mascleta?
Weet iemand wie die gaat schieten?
Ik heb hem hem vorig jaar vanuit ons hotel gezien.
Erg gaaf.

(Moet wel zeggen dat ik er weer helemaal zin in krijg.
Maar ik kan helemaal niet tegen zoveel mensen, ik wordt erg chronisch gestressed van.
Maar toch het broeit wel weer hoorrrr.)
(Ga even een strijker leeg snuiven, dan kom ik wel weer tot rust..:wink:)

Vind het wel een groot pluspunt als er wat meer rolatie komt in de schietbedrijven. Vond Valenciana een bedrijf die altijd prachtige shows neerzette. En eigenlijk ook een beetje jammer dat ze nu niet schieten, maar ook weer wel interessant dat Europla nu zijn kunsten gaat vertonen!
Ricasa is opzich ook een topbedrijf met elk jaar weer prachtige shows, maar ook erg voorspelbaar. Ze schieten nog steeds thema's die ze 5 a 6 jaar geleden ook al gebruikten in hun shows, ook al zitten ze perfect in elkaar!
Ik vind het alleen daarom al interessant dat er meer rolatie komt in de schietbedrijven. Ieder bedrijf heeft nu eenmaal een soort handtekening in z'n shows, en dit zorgt zo voor de nodige variatie.

Ieder bedrijf heeft nu eenmaal een soort handtekening in z'n shows, en dit zorgt zo voor de nodige variatie.

Laten we hopen dat Turis weer zijn prachtige fluit bommen gaat schieten.
Die miste ik namelijk in hun show van 2009.
Weet niet zo 1..2..3 of ze die wel hebben afgeschoten in 2010. :shy:

Laten we hopen dat Turis weer zijn prachtige fluit bommen gaat schieten.
Die miste ik namelijk in hun show van 2009.
Weet niet zo 1..2..3 of ze die wel hebben afgeschoten in 2010. :shy:

Nee hebben ze niet geschoten.Ik heb begrepen dat ze dat voor het laatst in 2005 hebben gedaan.(daar was ik niet bij hoor:cry:)

Nee hebben ze niet geschoten.Ik heb begrepen dat ze dat voor het laatst in 2005 hebben gedaan.(daar was ik niet bij hoor:cry:)

2007 ook nog, volgens mij voor het laatst toen, 1e keer fallas:rolleyes:

EDIT; Zit de films eens terug te kijken, in 2008 voor het laatst.

Laatst bewerkt:
Klopt, 2007 en 2008 ervan mogen genieten, toch reken je erop, maar hebben we ze helaas niet meer gezien. :sad: Waren toch fijne bommen. :p

Schema ziet er in ieder geval goed uit, laatste 3 dagen op het plein zal rammen worden hehe en Europla met een castillo, kom maar doorrrr.
Had liever Valenciana gezien dan Turis, maar goed, als Turis hetzelfde niveau haalt van vorig jaar, dan mogen we niet klagen toch. :wink::p

14 maart is er toch ook om 24:00 uur een nacht mascleta?
Die is dacht ik 2 jaar terug een keer op de 14e gehouden maar toen was ie verplaatst dacht ik. Volgens mij is dat dit jaar dus weer gewoon op de 12e! (aangegeven op programma met tijd ??-??)

Correct me if i'm wrong...

Zijn er nog mensen die tips hebben voor straat mascletas? Helaas kan ik hier erg weinig over vinden terwijl ze er toch zat zijn.

Goede vraag Brian, ben hier ook al tijdje mee aan het knoeien! Straat mascletas van Ricardo Caballer zijn wel bekend... is nog een hele puzzel :bonk:

Ik weet niet wanneer de Fallas 2011 bijlage van de levante uitkomt, maar daar staan ook veel straatvuurwerken in.

Ik hoop dat het binnenkort bekend word of er nog mascleta zijn de 14e, 15e of 16e die het waard zijn om naar toe te gaan en dus de mascleta van El Portugues, Turis en Valenciana zouden kunnen vervangen.

Net zoals in 2009 dat we met ons groepje naar Nou Campanar gingen met ze allen om de knetter harde mascleta van Garuda aan te horen.
Deze was namelijk zeker geslaagd en in mijn ogen het waard om die van Valenciana een keertje over te slaan.

Jammer genoeg word deze mascleta volgens mij ieder jaar de 18e geschoten en staat dit jaar Vicente op de 18e in de planning die ik zeker niet wil missen. Dus ben benieuwd of er waardige alternatieven zijn de 14e, 15e of 16e.

Ik hoop dat het binnenkort bekend word of er nog mascleta's zijn de 14e, die het waard zijn om naar toe te gaan en dus de mascleta van El Portugues, zou kunnen vervangen.

Helaas, dat gaat niet lukken.
Weinig mascleta's die El Portugues op het plein kunnen overtreffen roy:wink:
Voor de andere dagen zou het misschien wel kunnen al zijn de meeste grote mascleta's buiten die op het plein om op de 18e of 19e:)

tip: Ga altijd de mascaleta op het plein kijken.
Da's de grootste, mijn ervaring zegt: geen enkele mascaleta is harder/vetter/cooler/mooier dan die op het plein!!

Dus geen alternatief voor degene op het plein maar toch straat mascaleta's kijken?
Hier is hoe wij het altijd doen.

Stap 1 - Huur een fiets aan het begin van je vakantie.

Stap 2 - Ga betijds je bed uit. (zodat je rond half 11 in de binnenstad bent)

stap 3 - Fiets voordat de grote mascaleta begint door de omliggende straten. (in de richting falla 99 - daar hangen er de meeste. Weet je niet waar dat is? zie http://www.freakpyromaniacs.com/forum/fallas-de-valencia-algemeen/15004-fallas-google-maps.html)

stap 4 - Onthoud waar ze mascaletas aan het opbouwen zijn.

stap 5 - Zet je fiets buiten het plein in een zijstraat zodat je te voet van het plein kunt gaan en daarna direct je fiets kan pakken

stap 6 - Ga de grote mascaleta op het plein kijken.

stap 7 - Als de mascaleta is afgelopen halen ze de hekken weg. Dat is het moment dat er ruimte ontstaat en je zsm van het plein af moet zien komen.

stap 8 - Wurm je door de mensenmassa zsm naar je fiets en fiets naar de goed onthouden dichtbijzijnde straat mascaleta. Is ie al gegaan? meteen door naar de volgende! kijk uit in het verkeer van Valencia want het is 1 grote chaos.

stap 9 - Ga zo dicht mogelijk bij de mascaleta staan en geniet

stap 10 - Rond half 3 a kwart voor 3 zijn zo'n beetje alle mascaeltas zijn afgegaan. Niet meteen bier gaan drinken maar ga op onderzoek uit in de straten: waar hingen de mascaletas? goed onthouden. hele grote kans dat ie de dag er op er weer hangt!

Succes!!

Edit: stap 3 en 4 is te vervangen door van te voren een route uit te stippellen op basis van de bijlage van de levante (levante special). Dit hebben we vorig jaar ook gedaan! wel voordat de grote mascaletta begint ff je route affietsen zodat je weet waar wel en niet wat hangt. - let op de tijden die in het blad staan komen lang niet altijd overeen met de werkelijkheid. In de werkelijkheid is het namelijk zo dat ze hem vaak pas aansteken wanneer het hun uit komt... (en terrecht maar wel vervelend :))

Wel is voor bovenstaand stappenplan van essentieel belang dat je een fiets hebt. Lopend doe je er gewoon te lang over en zul je er hoogstens 1 zien.
Wij pakken de laatste paar dagen (17e 18e 19e) 3 a 4 straat mascaletta's mee. De dagen daar voor hangen er minder en zien we er dus maar 1 of 2...

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan