Prijzen voorverkoop altijd goedkoper?

ilkveson

VWC lid
Ik vraag me af of de winkelprijzen tijdens reguliere verkoop altijd duurder zijn dan de voorverkoop prijzen wat we nu op de websites zien? Kan ik verwachten dat sommige prijzen dezelfde zijn of gebeurt dit nauwelijks?

Prijzen zijn altijd anders gedurende het jaar. De meeste (freak)shops hanteren 1 dezember als datum dat de reguliere prijzen gelden. Vaak is voorverkoop gratis vuurwerk ipv goedkoper product.

Prijzen zijn altijd anders gedurende het jaar. De meeste (freak)shops hanteren 1 dezember als datum dat de reguliere prijzen gelden. Vaak is voorverkoop gratis vuurwerk ipv goedkoper product.
Dus de prijzen die we in December zien kun je ook verwachten tijdens de verkoopdagen in de winkel? Of heb ik het verkeerd begrepen? 🙈

Ik vraag me af of de winkelprijzen tijdens reguliere verkoop altijd duurder zijn dan de voorverkoop prijzen wat we nu op de websites zien? Kan ik verwachten dat sommige prijzen dezelfde zijn of gebeurt dit nauwelijks?
Dat hangt van de winkel af.
Lees de voorwaarden op de website van jouw winkel of informeer ernaar.

Dat verschilt per winkel en de winkels maken soms ook nog onderscheid per importeur. Als je zeker nog enigszins redelijke prijzen wil met vaak gratis vuurwerk, dan kun je beter nu bestellen.

Er zijn winkels waar je op 31 december einde middag flink goedkoop kan scoren. Ik begin er nooit aan want dan ben ik te druk.

Tijdens de losse verkoop is de basisprijs hetzelfde meestal maar dan heb je geen korting of gratis vuurwerk. Mogelijk kun je op 31 december restanten kopen voor een op=op uitverkoop prijs. Dit zal van de winkel afhangen. Maar omdat er wellicht een verbod aankomt loont het zeker om op 31 december nog even terug te komen naar je favoriete winkels voor een koopje. Maar ik zou niet wachten met je aankopen tot de laatste dag want er is veel vraag naar vuurwerk van mensen die nog even helemaal los willen gaan of een voorraad inslaan dus dan zal er veel weg zijn.

Winkels kunnen altijd afwijken van de adviesprijzen van importeurs. Sommige winkels gaan voor lagere marges (en daarmee een groter volumes).

Ik doe eigenlijk mn grote inkopen altijd voor de zomer. Pak je vaak toch wat restpartijen mee van uitloopartikelen en heb je gewoon goede prijzen.

Soms, niet vaak, heb je dan wel es rond september dat een product dan in de freak 5/10 euro goedkoper is dan wat ik bv in januari heb betaald.

Tsja... jammer dan. Voor dat geld heb ik al 6 maanden voorpret...

Back
Bovenaan