[Prijsvraag] Vuurwerkland.nl - Meer dan €2.500 aan prijzen!

Hele dikke prijzen en hele leuke prijsvragen !! Als reactie op bonusvraag 3 heb ik niet echt een vast product maar de silversalute altijd goed en er waren ook wel goede vuurpijlen (die helaas niet meer mogen ) verder heel veel succes iedereen

Wat ongelofelijk tof om alle reacties van bonusvraag 3 te zien! Toen ik met Wolff de prijsvraag aan het opstellen was, vonden we dit een hele toffe toevoegen. Een Trip Down Memory Lane, bijna een ode aan decennia Wolff vuurwerk! Medio januari zal ik hier een mooi overzicht van typen, zodat we met zijn allen kunnen terugblikken op de prijsvraag; en al jullie favoriete producten!

Ik heb zelf nagedacht over een absolute topper van Wolff, maar dat is onmogelijk. Ik denk meteen aan de Stars over Paris, mijn eerste 'grote' cake. Met fanshapes, geweldig Dynasty label, en gewoon steengoede effecten. Of de Rebel, thunderkings met fluit naar salute, waar ik er echt kartonnen vol van heb weggestookt. De OG Jackhammer welke nog steeds toonaangevend is binnen de compounds, of toch de nieuwe hummercake Crazy Hornet, welke Wolff op mijn aanraden is gaan laten produceren #trots. En dan mis ik nog recentere items zoals ROTP, Cruel Traction, Final Fate, Red Lantern Compounds, Decibel, King Crackling. En vintages zoals Dragon Box (4x 35shots in doos met touw-handvaten, herinner je je die nog?!), Red Widow ghost waaier, Cruise Rockets, Shishings in papieren slof, Heavy 3, Concerto Rosso, Beyonder (3traps fluiters!!), en de talloze gave assortimenten waar ik als kleine koala veelvuldig verlekkerd naar kon kijken in de showrooms.

Poh Wolff heeft heel wat toppers gehad, lastige keuze maar ik ga denk ik voor de Black Cobra 120. Ontzettend lekkere box, ouderwets doorlonten. Heerlijk gevarieerd, soms een salvo soms shot voor shot. Dan zien je wel het verschil met veel compounds van tegenwoordig waar veel dezelfde effecten in zitten, trip back to memorylane. Sowieso had Wolff rond 2019 dat ik stevig ging inkopen veel variatie in de cakes en veel unieke effecten, prachttijden.

Wat een top actie!
Het artikel wat ik mij het meest herinner zijn de Cruise Rockets. Echt een ongeëvenaarde 3 traps fluit vuurpijl. Heel wat pakken van opgestookt. Heerlijk schel geluit en ze gingen super hoog!

Daarnaast hele mooie herinneringen aan de Cruel Traction. Echt wel één van de eerste grote 30mm bakken. Wat een ware rammer, die echt de toon naar een hoge kwaliteit van grote vuurwerkdozen/compounds heeft gezet en bepaald. Een klassiek voorbeeld van de kwaliteit waar Wolff al jaar in en uit voor staat.

Wow wat een actie! En wat een vragenlijst! 😅. Het was even zoeken maar ik heb mijn best gedaan op het formulier.
Wat betreft bonusvraag 3:
Dit is voor mij de (redelijk nieuwe) Pyro League.

Onze dochter is nu 12 en toen deze box uitkwam in '23 mocht ze voor het eerst 1 "grote vuurwerk box" uitkiezen, en dat was deze.
Natuurlijk komt hij ook ieder jaar terug in de collectie en stelt nooit teleur, zeker niet voor de prijs/kwaliteit!

Mag niet mee doen aan de prijsvraag, maar wil tog reageren. Wolff heeft in al de jaren heel wat betekend in de vuurwerk wereld en was al sinds de bein jaren bij vele freaks goed vertegenwoordigd in de collecties. Zo ook bij mij, altijd heeft er wel iets bij gezeten, van de dikste compounds en cakes, tot het kleinste spul zoals de rotjes en grondbloemen. Aan de ene kant ben ik blij dat ik niet mee mag doen, want het is simpel weg niet te doen om 1 product op te noemen. Doordat ik niet mee kan doen heb ik het geluk dat ik vals kan spelen en dat ga ik dan ook even goed gebruik van maken, hieronder mijn toppers in willekeurige volgorde.

Cruise Rockets: Voor mij de mooiste pijlen die we gehad hebben in NL. Wel de goede versie, daar heb ik met name toen het nog mocht heel van overdag gestookt.
Phantom: Wat was ik blij toen dit product te koop kwam. Dit is het product wat mij het meest aan Fallas/Valencia doet denken, daar stookten we altijd de Magic Crystal. Toen het hier te koop kwam direct een karton gekocht.
Concerto Rosso: Wat een cake was dit destijds, zoveel van gestookt, ook weer overdag. Onbegrijpelijk dat ze die er toen uit hebben gehaald, wat een topper.
Heavy 3/5: Kleine, maar goede, budget toppertjes. Waren destijds de eerste artikelen die ik altijd in het winkelmandje gooide.
Sniper: Legendarische cake! Goud bleef mooi lang hangen en in combinatie met het blauw zorgde ervoor dat ie meermaals in de collectie zat.
ROTP: Misschien wel de beste fluitcake ooit op de NL markt. Ook hier weer kartonnen van weg geschoten, en wat een genot altijd.
Space Shooters: Sierlijke cake met goede salutes tussen door.
Silver Salute: Het wordt wat saai, maar ook heel wat kartonnen van weg geschoten. Vooral in de begin jaren horend bij de top 3 van salute cake's.
Fire Festival: Voor mij de mooiste tailbak die ik in de straat heb gehad.
Super 500: Over iconische bakken gesproken. Moordend tempo met heerlijke fluiters tussendoor.
999: Geweldige fontein die eigenlijk in iedere collectie hoort. Topper!
Killer Bee: Een mooi fontein maar met name de schelle fluit maakte het een topper voor mij.
Decibel: Wat een cake was dit, heerlijke spinners naar mooie grote heldere blinker boeketten. Helaas waren de laatste batsches/batch van mindere kwaliteit.
Full Assault: Ongekend wat ze hier uit hebben weten te halen met 25mm.
Wasp: De enige en echte hummercake voor mij. Wat een reacties altijd in de straat. Gelukkig hebben ze nu een nieuwe variant voor dit jaar.

Hier onder enkele films van wat toppers van Wolff:

Eigenlijk best wel veel om op te noemen.
Ieder jaar toch wel veel Wolff producten gekocht.
Maar de Cruise Rockets hebben bij mij toch wel een speciaal plekje in mijn hart.
Wat een fluit, wat een hoogte, wat een nostalgie!

Overigens de Cruel Traction toch ook wel. Daarmee zette Wolff toch wel een nieuwe standaard.

Hele dikke actie, leuk dat er zoveel winnaars kunnen zijn.

Mijn antwoord op vraag 3
Wat is jouw favoriete Wolff product aller tijde en leg uit waarom!
Silver Salute!
Nostalgie, een erg dikke bak toen we nog om 10:00 mochten openen!
een geweld in de straat.

Super gave winactie!

Mijn antwoord op vraag 3:
- Wat is jouw favoriete Wolff product aller tijde en leg uit waarom!

- The cruise Rockets, heerlijk die 3 traps fluit eindigend in een crackling wolk!

Bonusvraag 3: Als ik één favoriet moet kiezen uit alles wat Wolff ooit heeft uitgebracht, dan ga ik zonder twijfel voor Return of the Phoenix.

Waarom? Omdat die cake voor mij voelt als een echte vuurwerk legende. De eerste keer dat ik ’m afstak, stond ik met een paar vrienden en iedereen had al mooie cakes gezien, maar toen die eerste gouden staart oplaaide was iedereen stil... wat een lawaai komt er uit die box.

Laatst bewerkt:
Bonusvraag 3: Hoewel ze veel mooie bijna nostalgische producten hebben (ROTP, Silver salute) was persoonlijk Full Assault toch echt wel de bak die me het meest verbaasde wegens zijn 25mm en omvang. Dit was een van de bakken wat liet zien wat er weldegelijk mogelijk was met 25mm en heeft de lat (wensen) hoger gelegd.

Bonusvraag 3:
Dan duik ik echt even de nostalgie hoek in voor mij. Dat moet dan toch echt gaan om de Daybreak. Toen die uitkwam in 2008 was ik er zo van onder de indruk. Als jong ventje was dit mijn eerste tot de max gevulde cake die ik ooit gekocht heb. Bij de demo van vuurwerk Naarden mogen ervaren en die dikke zilvere spinners naar die heerlijke doffe klappen vond ik geweldig!
Deze heeft daarna ieder jaar in de collectie gezeten totdat hij eruit ging.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Kees
Bonus vraag 3:
Dat is voor mij toch de something different/rainbow.

De effecten geven een gevoel van weemoed en nostalgie. De breedte en de felheid geeft toch dat oeh en ah gevoel. Een unieke box die subliem is uitgevoerd. Voor mij is deze box waar vuurwerk om gaat en draait! Het geeft als consument het gevoel dat je een professioneel stuk pyrothechniek mag afsteken!

Bonusvraag 3

De silver salute roept bij mij de meeste nostalgische gevoelens op en is daarom ook mijn favoriete wolff product aller tijden

Prachtige prijs
Ook in de jaren prachtige producten mogen schieten wat het lastig maakt.
Leuke producten waarover ik getwijfeld heb zijn; ROTP, Cruelty en Stars over Paris.

Uiteindelijk kies ik toch voor de Cruel Traction.
Deze bak als uitloopartikel kunnen kopen een aantal jaar geleden.
Destijds een flinke hap uit mijn budget, maar ik wilde iets speciaals neerzetten.

Ondanks diverse haperingen, was het mij een enorm geweld met die salvo's en kleuren! Toppertje die vele jaren op de wishlist had gestaan.

Back
Bovenaan