[Prijsvraag] Vuurwerkland.nl - Meer dan €2.500 aan prijzen!

Bonusvraag 3:

Een bak waarbij de halve straat ineens buiten kwam kijken om te kijken wat er aan de hand was: Final Fate
De eerste keer dat we die afstaken was rond een uur of 22:00. Er was niets te doen in de straat en toen ineens die chaos, die heerlijke klappen.

Ik zag dat niet aan komen. We hebben deze bak sinds die tijd ieder jaar gehad totdat het niet meer verkrijgbaar was in de buurt.

Wat is jouw favoriete Wolff product aller tijde en leg uit waarom!

Mijn favoriete product allertijden is:
Screaming vulture wat een lekkere bak was dat heerlijke rauwe fluiters. Als je me een geluid wat me aan oud en nieuw laat denken vraagt: zijn dat toch die heerlijke rauwe fluiters met een knal er achter.

Mijn favoriete Wolff product is toch wel de Airbrush. Mooi opgebouwde compound met spinners. Vond hem meer indruk maken dan menig 30mm compound.

Super dikke actie dit zeg. Loop alleen net als vele met mij vast op de bonusvragen :frusty:

Mijn favoriet van Wolff is de Artillery! Ik vond deze bak heel erg gaaf, begint nog rustig maar geeft daarna vol gas. Heerlijke opbouw naar een vette craclingfinale toe!
Dikke mines eronder en mooie effecten erboven. Burst was ook lekker en dan de houten kist erom om het helemeaal af te toppen!

Wat een dikke prijzen zeg! hier gaan we eens goed voor zitten.

Mijn favoriete wolff product is de cruel traction! Dit was voor mij de eerste echte cakebox/compound die ik aanschafte

Laatst bewerkt:
Mooie actie! Heb het formulier ingestuurd.

Bonusvraag 3:

Dit vind ik een hele lastige, er zijn zoveel toppers geweest in het verleden. Ik zal er een paar uitlichten en daarna mijn grote favoriet benoemen.
1. Cruelty: Ik won destijds bij de lokale Wolff-Dealer het Pyro Bandits pakket met alle cakes die in die lijn zaten in het eerste jaar dat deze lijn bestond. Ik had toen op die leeftijd nog niet het budget om zelf cakes en cakeboxen aan te schaffen, dus dit was echt top om te winnen toen. De Cruelty was wat mij betreft de topper uit deze lijn.
2. Cruel Traction: Ik denk niet dat deze veel uitleg nodig heeft, is niet voor niets cakebox van het jaar geworden. Echt een topper toendertijd.
3. Return of the Phoenix: Echt heerlijk die rauwe fluit die overal bovenuit komt, precies in een goed tempo.
4. The Scream: Eigenlijk de Return of the Phoenix, maar dan all-at-once met hele mooie heldere rode falling leaves.

Qua historische waarde zou ik voor de Cruelty gaan, maar als ik echt moet kiezen, dan mis ik The Scream toch wel het meest, heerlijke cake om in een finale te verwerken.

Bonusvraag 3
Mijn liefde voor vuurwerk begon jaren geleden met Wolff vuurwerk. In de winkel waar mijn vader destijds zijn centjes verdiende. In de jaren dat ik zelf nog niks kocht was het altijd ontzettend spannend wat pa mee zou nemen. Toen ik na een aantal jaar eindelijk zelf mijn collectie mocht gaan samenstellen/betalen was het altijd puzzelen met een beperkt budget. Een product wat jarenlang in dat beperkte budget terug te vinden was, en tevens mijn favoriete Wolff product is de Heavy 3. Een set van 3 16 shots cakes. Prachtig spul en ondanks dat het maar kleine potjes waren is dit één van de eerste producten waar ik aan denk bij Wolff Vuurwerk.

Later werd het budget groter en werd de collectie aangevuld met de Heavy 4/5 varianten en de Super 4-16. Er zijn zoveel mooie Wolff producten op te noemen. Een aantal échte toppers die nog wel het vermelden waard zijn: Battle, Dominator, Extreme Bang Rockets, Killing Arrow, Cruise Rockets, Space Shooters en natuurlijk die prachtige pakketjes uit de Dynasty Collection met die kleurrijke potjes/pijlen en fonteinen.

Wolff, bedankt voor al deze mooie herinneringen!!

2x Heavy 3 - linksboven op de foto:
collectie.jpg

Begin jaren 90 had wolff de crazy cats. Dit waren soort cirkeltjes van kruit die ingetaped waren met een lontje, als je ze aanstak gingen ze heel snel draaien (soort jumping jack) ik was toen 13 en vond het een top product

Bijlagen

• IMG_2897.jpeg
    IMG_2897.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 7
bonusvraag 3: Na lang wikken en wegen wordt het het toch de Concerto Rosso. Daar heb ik toch de meeste mooie herinneringen aan.
Geeft me weer het gevoel van nostalgie en wat is de tijd dan snel gegaan.
1764681661975.png

Bonusvraag 3: Voor mij is dat de Crackling Venice. Een rustig begin dat over gaat naar een mooi tempo.
Het moment dat het eentonig begint te worden komt er een tempo in. Blijft schitterend als ik er nu weer aan denk! 🥲

Bonusvraag 3

Waarschijnlijk herkent bijna niemand dit artikel, maar voor mij heeft het een bijzondere plek in mijn herinneringen. Ik moet een jaar of tien, misschien elf zijn geweest toen ik deze rotjes in handen kreeg. De verpakking alleen al vond ik fantastisch!

De Knockout-Bangers zijn me altijd bijgebleven. Het is vreemd hoe zoiets kleins toch zo’n groot gevoel van nostalgie kan oproepen. Zou graag willen weten in welke jaren deze precies geproduceerd zijn. Wellicht dat jullie dat nog weten @Wolff Vuurwerk / @Koala ?

Voor mij blijft dit item een mooie herinnering aan een tijd waarin alles nog simpel en bijzonder was. Een klein stukje jeugd dat me altijd bij zal blijven!

Knockout.png

Echt prachtig dit doosje!! Heb zelf helaas alleen de gekleurde versie, grijze is een stuk mooier!

Bijlagen

• IMG_2626.jpeg
    IMG_2626.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 5
Weer een hele leuke prijsvraag!

Bonusvraag 3:
Mijn favoriet is toch wel de Break Out, waarbij veel verschillende en verrassende effecten in naar voren komen!

Bonusvraag 3:

Wat is jouw favoriete Wolff product aller tijde en leg uit waarom!

Dat is ongetwijfeld de Jackhammer. Een aantal jaren terug deze 3x tegelijkertijd geschoten, buren zagen ons buiten op straat bezig om ze klaar te zetten. Nadat deze de lucht volledig gevuld hadden kwamen ze naar ons toe om te vragen waar wij dit vuurwerk wel niet vandaan gehaald hadden en gaven ze aan dat ze de volgende jaren zelf geen vuurwerk meer wilden kopen want dat zou toch in het niet vallen volgens de buren haha! Diezelfde avond stelden ze nog voor om de volgende jaarwisselingen met de complete buurt een potje te maken met budget voor oud & nieuw, zo geschiedde. Vanaf toen elk jaar samen met de buurt de dikste producten op de straat. De Jackhammer is dus de reden van de geweldige jaarwisselingen die wij in/met de buurt hebben. 👏

Back
Bovenaan