Prijsstijgingen.

Prijsstijgingen.

• Ik denk dat meer mensen naar BE gaan hierdoor.

Stemmen: 50 50,5%
  • Ik denk dat mensen toch in NL blijven kopen.

Stemmen: 17 17,2%
  • Ik denk dat er minder vuurwerk wordt verkocht.

Stemmen: 32 32,3%

• Totaal stemmers
    99
Jammer genoeg niet was het maar zo :) maar helaas

Nederland is 30/40 %
Belgie ongeveer 10/20%
En Duitsland is haast te verwaarlozen denk zelf minder dan 10%

Nederland is 30/40 %
Belgie ongeveer 10/20%

he *****. .... wordt dus weinig vuurwerk ..... denk je goedkope merken te hebben kom je nog duur uit :bonk:

Nederland is 30/40 %
Belgie ongeveer 10/20%

Voorlopig zie ik in Nederland voornamelijk 10/15% en neem Alpeco, die zit ruim in de 30/40%. :wink:

10/15% komt doordat de meeste bedrijven vorig jaar ook al doorberekend hebben ;)

Tja en Alpeco laten we het daar maar niet over hebben haha

ik heb een beetje zitten rekenen.

neem de heavy 4 van dynasty. de advies prijs is 25 euro.
de heavy 3 was vorrig jaar 17.50. met de prijs stijging van 30 - 40% wordt dit pakket €22.75 - 24.50, en dan haal je dus voor 1 - 3 euro meer de heavy 4 met dezelfde potten plus 1 extra pot :bonk:

4 star is 102 euro. 3 star 78. 102 - 78 = 24
stars over paris was 19 euro, met prijs stijging van 30 - 40% €24.70 - 26.6, dat is dus een stijging van bijna 8 euro... dit lijkt mij een beetje te veel... niet? je komt hierbij wel iets goedkoper uit heb de 4star (2,60 euro goedkoper)

De super 500, deze was afgelopen jaar al verschillend in prijs maar neem de adviesprijd van 90 euro. 30-40% er bij houd dus in 117 - 126 euro voor deze pot. er werd al gezeurd om het bedrag van deze pot dat deze geen 90 euro waard zou zijn. met een stijging van 27 - 36 euro zal wolff toch ook wel weten dat niemand dit koopt?

zo dat wou ik even kwijt, wat ik probeer te zeggen is dat ik denk dat niet elk vuurwerk merk een 30 - 40% hogere prijs zal krijgen. mocht dit wel zo zijn dan zullen ze minder verkopen dan vorrig jaar denk ik en dan zullen ze de prijzen weer omlaag moeten doen voor de jaren erna om het verlies weer goed te maken.

Wat betreft de Super 500 die heeft nu een adviesverkoopprijs van €89.95 die is dus goedkoper geworden.
Vergeet niet dat de CE-keuring elke importeur bezig houdt. Die moeten echt tonnen investeren om hun bestaan boven water te houden. Dat geld moet ook ergens vandaan komen. Want alle kosten moeten weer terugverdiend worden.
Dus én de stijgende kosten vanuit China worden doorberekend (transport, stijging grondstoffen geen subsidies meer) én het CE keurmerk moet ingestelt worden. Wellicht dit jaar niet maar het komt er hoe dan ook.

Wat betreft de Super 500 die heeft nu een adviesverkoopprijs van €89.95 die is dus goedkoper geworden.
Vergeet niet dat de CE-keuring elke importeur bezig houdt. Die moeten echt tonnen investeren om hun bestaan boven water te houden. Dat geld moet ook ergens vandaan komen. Want alle kosten moeten weer terugverdiend worden.
Dus én de stijgende kosten vanuit China worden doorberekend (transport, stijging grondstoffen geen subsidies meer) én het CE keurmerk moet ingestelt worden. Wellicht dit jaar niet maar het komt er hoe dan ook.

wat houd de CE-keuring in? en ja ok het is waar dat ze geld terug moeten verdienen maar kan dat niet d.m.v. de prijs stijging gelijdelijk te laten gaan dus met kleinere stappen? want ik vind 40% toch wel erg veel.

wat houd de CE-keuring in? en ja ok het is waar dat ze geld terug moeten verdienen maar kan dat niet d.m.v. de prijs stijging gelijdelijk te laten gaan dus met kleinere stappen? want ik vind 40% toch wel erg veel.

De Europese Unie heeft diverse richtlijnen uitgevaardigd, ook voor consumentenproducten. Deze richtlijnen moeten door de lidstaten worden opgenomen in de nationale wetgeving. Producten die aan een EU richtlijn voldoen zijn voorzien van de CE-markering. Dit teken wordt ten onrechte ook wel aangeduid als CE-merk, CE merk, CE-keurmerk, CE keurmerk, CE-teken of CE teken. De betekenis van de CE-markering is: "dit product voldoet aan de wet". Het Handboek ontwerpen van veilige producten (Van Aken et al., Uitgeverij Lemma, 1996, ISBN 90-5189-566-6) vat de kern van de regeling als volgt samen.

Voor producten waarvoor een EU richtlijn volgens de "nieuwe aanpak" bestaat, geldt de verplichting van de CE-markering. Met de CE-markering geeft de producent aan dat het product voldoet aan de eisen van veiligheid, gezondheid, milieu en consumentenbescherming, zoals gesteld in de van toepassing zijnde EU richtlijnen. Producten zonder CE-markering mogen niet worden verhandeld op de Europese markt, ook al voldoen ze aan de eisen. Ook producten die buiten de EU zijn gemaakt, moeten voorzien zijn van een CE-markering alvorens ze worden toegelaten tot de Europese markt. Eigenlijk is de CE-markering een soort paspoort om toegelaten te worden tot de markt. [....] De CE-markering geeft alleen aan dat het product aan de gestelde minimumeisen voldoet en is daarom geen kwaliteitskeurmerk. Een speelgoedvlieger die voldoet aan de CE-markering voldoet aan de basisveiligheidseisen, maar hoeft niet per se goed te werken en is ook niet uitzonderlijk veilig. De CE-markering mag niet worden aangebracht op producten waarvoor dit niet wettelijk verplicht is gesteld. Afhankelijk van de veiligheidsrisico's gelden verschillende procedures. [....] In principe komt het erop neer dat, als de veiligheidsrisico's gering zijn, de producent zelf een verklaring mag afgeven dat het product voldoet aan de gestelde (EU-)eisen en via die weg de CE-markering mag aanbrengen op het product. [....] Voor producten met zware risico's is een officieel keuringsrapport nodig van een door de nationale overheid aangewezen instantie.

De CE-markering is dus geen kwaliteitskeurmerk, maar een verklaring van overeenstemming met de wet. In veel gevallen brengt de producent het teken aan zonder voorafgaand onafhankelijk onderzoek. De Consumentenbond (Consumentengids juli 2001, p. 51) zegt het volgende over de CE-markering:

Dit is een keurmerk dat op veel niet-eetbare producten staat. Het zegt alleen dat het product aan de minimale veiligheids- en kwaliteitseisen van de EU voldoet. U kunt dit eigenlijk naast u neerleggen, want elk product moet daaraan voldoen.

Info komt van www.keurmerk.nl

@XpyroX

Zoals ik zij die verhoging is over meerdere jaren zo is vorig jaar ook al een stijging van de kosten geweest ;)

100k van 85 gulden naar 75 Euro lijkt mij 100% (in 10 jaar)

Meteen het pijnlijkste voorbeeld vlgs mij.

@XpyroX

Zoals ik zij die verhoging is over meerdere jaren zo is vorig jaar ook al een stijging van de kosten geweest ;)

vorrig jaar zijn bij mijn dealer bijna geen prijzen gestegen hoor :P maar bedankt dan weet ik dat ook weer :D

dus niet in een keer 30-40% maar per jaar beetje meer... nou vooruit dan mag het :P

Back
Bovenaan