Post/pakketjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pyro-Brad

VWC lid
Dag forum leden :)

Weet iemand toevallig of er pakketjes worden gescand als ze binnen nederland wordt verzonden. of dat ze op een of andere manier merken dat er iets van vuurwerk ofzo inzit.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee? pakketje altijd gewoon ontvangen?
Wat zouden de gevolgen kunnen zijn verzender het haasje of ontvanger het haasje?

Ik weet even geen andere plek waar ik dit kan posten.

alvast bedankt :)

Mn ouwe is postbode en controleert nergens op.
Die heeft hele motorblokken vervoert en nog er door laten komen.
Heb je postbodes die er niet naar om kijken, dan is er niets aan de hand

Maar het gaat dus ook niet ergens door een detectie poortje ofzo ?
Als ze er niet door heen gaan, dan denk ik idd dat de kans klijn is dat ze te weten komen wat er in zit.

als goed is worden pakketjes gescanned (op inhoud) verder natuurlijk voor de adres bij de pakketten distributies waar ze dan weer doorgestuurd worden naar de postbodes.

maar het kan ook zijn dat ze dat weer niet doen.

Pakketjes worden afentoe op random orde gescanned dus de kans is dat ze hem onderscheppen waarna je waarschijnlijk een boete krijgt. Niet doen dus :p

Gewoon doen op eigen risico :wink: Ik zou het nooit doen, maar als je eigenwijs genoeg bent riskeer je een boete of erger maar als het goed afloopt heb je een mooi pakketje vol vuurwerk :p

Ik kende een vuurwerkwinkel die vuurwerk per post opstuurde.
Jammer dat die winkel er niet meer is, anders had ik het hem kunnen vragen.
Maar gelet op het feit dat hij het al heel lang deed, duidt er op dat er niet gescand wordt.
Maar dan praten we over verkeer tussen Duitsland en Nederland.

Wordt ook lang niet altijd gedaan eens in de zoveel tijd hebben ze een steekproef en dan controleren ze het.

Dan gaat het dus de grens over.
Dan denk ik ook weer dat die eisen weer iets strenger zijn dan gewoon binnen NL.

ik denk dat ik wel weet wie je dan bedoeld fred :wink: haha
maar er wordt wel gescand hoor...denk dat je gewoon geluk moet hebben...en uiteraard is het gewoon op eigen risico... :D

Zolang er niets gebeurt, is er niets aan de hand (zoals met zoveel dingen). Maar als ergens iets fout gaat en er ontstaat bijvoorbeeld ergens brand (ook al is het niet veroorzaakt door jouw pakketje, als je het hebt over het verzenden van vuurwerk:cool:), of je pakketje wordt verkeerd bezorgd en diegene licht de politie in de ben je zeker de pineut. Ik vraag me soms of waarom je zo'n risico zou willen lopen.

omdat ik de kans heel klein in zie.
Mijn enigste grootste zorg is of het pakketje wordt gescand of dat het met steekproeven gebeurd.
Ik denk zelf met steekproeven maar zeker weten weet ik het niet :(
weet iemand dan toevallig wat de gevolgen kunnen zijn? als het pakketje wordt gescand en dus inbeslag wordt genomen.
Je krijgt je pakket niet en gebeurd gewoon verder niks?
Stel je krijgt een boete is dat dan voor Verzender en ontvanger?

Of je het nou per auto vliegtuig boot fiets of per post doet, je loopt altijd een risico om gepakt te worden.

het word misschien wel gescanned maar wat zie je dan? bijvoorbeeld een pakje nitraten. dan zie je 20 staafjes in een verpakking zitten in grijstinten, denk je nou serieus dat die gast die bij dat apparaat staat meteen ziet dat het nitraten zijn :wink: denk het niet.

Mochten ze je toch op het spoor komen (politie) dan zullen ze waarschijnlijk (weet ik haast wel zeker) het pakketje gewoon door laten gaan. en komen ze pas bij jou aan de deur als je het spul binnen hebt.
ze kunnen je namelijk niet pakken voor iets wat je niet hebt. en pakketjes mag je altijd weigeren je kunt gewoon zeggen dat je er niks mee te maken hebt.
maar als ze het door laten gaan heb jij het spul bij jou liggen en als ze dan gaan zoeken en vinden wat dan kunnen ze wel wat. :wink:

wat er met de verzender gebeurt..... een beetje slimme handelaar die zal zijn (echte) adres echt niet op het "afzender vakje" zetten :wink: mocht die dat wel doen dan zal er misschien nog weinig gebeuren de politie heeft namelijk geen bewijs dat hij het in bezit had/heeft :wink:

Er word ook wel eens met honden gewerkt. Maarja niet dat ze wekelijks "vuurwerkhonden" het postkantoor door laten gaan.

Er word ook wel eens met honden gewerkt. Maarja niet dat ze wekelijks "vuurwerkhonden" het postkantoor door laten gaan.

dat kan best wel is kloppen ja, maar inderdaad dat zal geen wekelijks gebeuren zijn en dan nog waarschijnlijk 99 % van de keren op drugs

Ik kan me nog herinneren dat er vorig jaar een Illegaale vuurwerk handelaar in Nederland was die de Cobra 6 o.a gewoon via de post deed verstuuren !

Als er al een risico is !
Is dat voor degene die ze adres op het pakje heeft staan !!!
Verzender loop geen risico tenzij ze op het postkantoor het pakje,
door een scanner laten gaan ja, dan heb je peg !

Alles is wel gezegd intussen.
Je neemt een risico, daarbij is er ook nog het risico voor de mensen die met de pakketjes werken zonder dat zij het weten.

Gewoon niet doen dus. :wink:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan