Positieve kanten/pluspuntjes van het 18:00 drama.

Het enige pluspunt is dat er dit jaar geen babypijlen worden verkocht, en omdat er overdag niet mag worden afgestoken denk ik ook minder vuurwerkongelukken. 18:00 wordt een 0:00 momentje.

ja dat dacht ik ook, maar die worden nog steeds verkocht... sterker nog Wolff heeft zelfs een nieuwe pijl op de markt gebracht.

Als het gaat om positieve punten, dan moeten we vooral denken vanuit het perspectief van de wetgever. Voor mijzelf maakt het besluit niet veel uit, ik stook namelijk al jaren niet meer overdag.
Maar goed de wetgever overweegt onder andere het volgende:

- Minder zwerfafval omdat er minder grondvuurwerk wordt gestookt. Dat is goed voor het milieu.
- Grotere stimulans om op 31 december gewoon te gaan werken. Dat is goed voor de economie.
- Grotere afname van veilig siervuurwerk. Dat is goed voor de economie.

Positief punt is dat ik veel minder geld aan vuurwerk heb uitgegeven.

Negatief punt is dat mijn hobby weg is. Ik heb dit jaar totaal het ''gevoel'' niet en ik kijk er ook niet echt naar uit.

Mensen die voor overlast veroorzaakte overtreden de regels al, dus dat zullen ze nu weer doen. Nu vallen ze alleen wat meer op, maar als ze geen extra agenten in gaan zetten heeft dit ook weinig nut.

Vind het vooral rot voor de kinderen, zelf ook met veel plezier rond gelopen jaren geleden.

Mij scheelt het geld, en vooral het 'verplichte' gevoel dat je elke minuut moet besteden omdat het maar 1 dag in het jaar is, daar had ik soms wel wat last van. Hoe gek het ook klinkt.

In de avond lekker los gaan, en overdag maar andere gezellige dingen doen en wat cat. 1 afsteken, het is niet anders. :)

Positief punt minder grondvuurwerk meer sier, bespaar ik wel wat

Negatief op de 31ste haast een halve dag wachten, ik kom sochtends me nest uit en moet overleven met cat1 tot 18;00 daarna uitbarsten met me projectjes
Of wegrennen ahaha

Positief punt minder grondvuurwerk meer sier, bespaar ik wel wat

Negatief op de 31ste haast een halve dag wachten, ik kom sochtends me nest uit en moet overleven met cat1 tot 18;00 daarna uitbarsten met me projectjes
Of wegrennen ahaha

ik heb het geluk dat ik pas om 1 uur in huissen moet zijn bij huisman voor me vuurwerk, moet ik weer uur terugrijden uitstallen ect..

Postief:

- Meer tijd om door te lonten
- Meer tijd om een collectiefoto te maken
- Goed excuus om het avondeten te vervroegen naar 17:00 :D

hahahaha

Afsteken deed ik overdag toch al amper. Die leeftijd heb ik wel gehad. Ik heb zelf ook nog meegemaakt dat je pas vanaf 22:00 mocht afsteken, door een foutje van de overheid is dat ooit 10:00 geworden. ***lig voor de jeugd, maar die hebben inmiddels bewezen er toch niet meer verstandig mee om te kunnen gaan.

Der zijn afgelopen jaren veel "positieve" dingen geweest wat betreft vuurwerk. Categorie 1, 25 grams, 500 grams, en ga zo maar door. Maar dit is toch wel een van die nieuwe reglementen waar ik echt geen een positieve gevoel bij kan krijgen. Alleen dat ik er zelf geen last van heb want stook sowieso al jaren alleen in de avond. Mijn dag vul ik meestal toch met meldingen rijden, in excel verzamelen en tv kijken. Dus voor mij is t niet een groot probleem. Maar ja, voor de rest van Nederland kan ik alleen maar negatieve dingen bedenken: Meer mensen die klagen (en dus eigenlijk t land uitgetrapt moeten worden), meer illegaal vuurwerk, instorten van de legale klein vuurwerkhandel, kinderen die kunnen fluiten na t afsluiten van t jaar, etc.

voor dit jaar heb ik weinig last van die verrekte 18.00 regel, omdat ik iemand gevonden heb waar ik samen mee carbid ga schieten .
verder zie ik weinig goeds in deze regel omdat ik overdag mijn kruidstress die vrije loop kan laten .
nu het knal werk meer weg valt heb ik toch het gevoel dat ik beknot ben .
kijk voor de rest van het jaar doe ik geen gekke dingen ik veroorzaak geen overlast door harde muziek of een groot drumstel .
die ene dag is dan toch niet te veel gevraagd toch !?

Niks positiefs aan. Het hele gevoel van oudjaarsdag traditie is pleite. Kun je beetje gaan zitten wachten tot t 18:00 uur is.
^^ dat dus... :sad:
Persoonlijk vond/vind ik misschien overdag wel het leukst van de hele jaarwisseling. Vroeger sowieso! Lekker heel de dag op pad, knallen overal, met je maatjes de straat op, etc. Dat is nu voorgoed verknald! Mijn kids gaan dat dus nooit meer meemaken :angry: Dat wordt gelukkig al enkele jaren op rij vervangen door lekker carbid knallen overdag, ook gezellig, en zekers hard!

Laten we dan wel op z'n minst hopen dat er een positief punt nog gaat komen uit de verscherping naar 18:00 uur. Ik bedoel; als nu de schade en ongelukken flink minder zullen zijn dan vorig jaar, dan zijn we misschien weer een paar jaar van het anti-vuurwerk geneuzel verlost. Dan kan de politiek zeggen: "zie je wel, nieuwe regels werken goed!" en dan zijn wij als liefhebbers weer een paar jaar verzekerd van Oud & Nieuw, ook al is het overdag stoken dan verleden tijd...

Het kan wat dat betreft wel eens een cruciale jaarwisseling worden, althans zo voelt het. Als er opnieuw (te) veel schade en letsel optreedt, dan wordt de roep om een verbod alleen maar sterker. De enige oplossing die de politiek dan nog rest is een totaalverbod. Het is dus te hopen dat al die jokers met hun cobra's en troep het relatief rustig aan gaan doen.

Ze denken toch niet dat de verscherping van de afsteektijden daadwerkelijk effect gaat hebben?

Alle overlast situaties zullen niet veranderen hoor. De politie heeft al aangegeven niet te kunnen handhaven en illegaal vuurwerk blijft illegaal. Ik kan iedereen garanderen dat de gemiddelde Nederlander niet minder harde knallen zal horen dan voor 2014.

De laatste jaren had ik een hele groep kinderen om me heen. Allemaal een brilletje op en een paar uurtjes genieten. Da's dus dit jaar anders. Nu moet ik het maar zien om 18:00. Kan allemaal redelijk chaotisch worden al hoop ik dat natuurlijk niet. De kinderen zijn hier de dupe. Ik kan zelf nog wel wachten tot 18:00. Alhoewel.:rolleyes:
Ik zie eigenlijk geen pluspuntjes.:shocked:

Positief : Het scheelt een hoop teringzooi opruimen.
Om 1 of andere reden moeten alle kinderen precies voor mijn huis gaan stoken, zelf steek ik overdag enkel van een weiland af. Had ook verwacht dat het een positieve invloed zou hebben op mijn bankrekening , immers minder tijd is minder vuurwerk , maar dat viel helaas weer flink tegen.
Nu hopen dat punt 1, minder rotzooi wel uit gaat komen !

Looney weet ik. Maar zelfs daar kunnen de mensen in mijn buurt niet tegen. Alleen maar gezeur. En daar heb ik gewoon geen zin meer in. Om 18:00 gaat ik dan ook helemaal los.:devil:

Positief, het kost minder geld en minder gezeur thuis, maar de buurt zal weten dat het 18:00 uur is :D

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan