[POLL] Wat vind jij van cobra/nitraat lookalikes op de Nederlandse markt?

Koala

VWC lid
In navolging van de poll van de Vuurwerk Federatie:

We zijn benieuwd naar jullie mening. Steeds vaker zien we afstammelingen of lookalike versies van illegale knallers. Neem nu als voorbeeld de Cobra 3 BP die toch wel veel wegheeft van de illegale Cobra-serie.

Dus hierbij de vraag, wat is jouw mening hierover? We zijn ook benieuwd waarom jij dat zo vindt en lezen dat graag in de reacties!

Belachelijk, R. Koet. krijgt een rechtzaak voor zijn poten met het aansporen tot en dan gaan nederlandse importeurs zelf aan de haal met buskruit cobra's. in het motto van "hoezo" aansporen tot.

Misselijk makend gewoon maar dat is mijn mening.

Het is trouwens geen look a like Cobra, maar de knaller komt daadwerkelijk van Di Blasio Elio en is een Cobra. Maar wat ik er van vind? Er is blijkbaar vraag naar en daar wordt antwoord op gegeven. De importeurs proberen een gat op te vullen die de overheid falend laat liggen ( legaliseren van degelijk vuurwerk ). Nederland heeft altijd al gefaald met het vuurwerkbeleid en het lijkt ( of is ) gewoon een blijvend feit. Daar gaat nooit wat aan veranderen. Gek he dat men dan singleshots massaal gaat kopen of naar het buitenland gaat voor redelijk consumentenvuurwerk. Of in dit geval 'look a like buitenlandse knallers'. Het doet niks qua overlast maar het zal de linkse anti vuurwerk beweging wel weer wat voer geven, maarja met wat geef je ze dat niet? Maar lekker blijven aanpassen aan die anti's en lekker bergafwaards blijven gaan zal vast helpen..:rolleyes: Nederland moet eens een keer opstaan voor het behoud van de tradities en ook eens kijken naar wat het volk écht wilt en niet iedere negatieveling of zeurpiet een groot podium geven, want dat leidt alleen maar naar dingen die de meerderheid in Nederland niet wilt.

Hier heb ik een hele duidelijke mening over: Cafferata maakt zichzelf compleet belachelijk om een paar doosjes vuurwerk extra te kunnen verkopen. Natuurlijk is er een markt voor, zeker het eerste jaar. Maar ik geef jullie op een briefje dat er in december beelden van vitrines komen op tv, waar te zien is hoe cobras gewoon in NL te koop zijn. Het gezeik met ouders van kids die ermee thuis komen, de discussies met politie en justitie, etc etc. En uiteindelijk ploft het net zo kansloos als al het andere Nederlandse spul. Lijkt mij een domme move. Daarnaast neem je de consument ook moedwillig een beetje in de zeik, al kun je dat feitelijk misschien weerleggen. Slechte zaak in mijn ogen.

Dit zouden de importeurs zeker niet moeten willen verkopen. Ver weg blijven van (imitaties) van het spul dat zoveel overlast en ellende veroorzaakt. Het zou beter zijn dat de importeurs veel meer gezamenlijk stelling nemen tegen de praktijken en de illegale spullen die onze passie nu existentieel bedreigen in plaats van mee te willen liften op het imago van foute producten.

Ben wel benieuwd hoe de BPN hierover denkt.
Dit zouden de importeurs zeker niet moeten willen verkopen. Ver weg blijven van (imitaties) van het spul dat zoveel overlast en ellende veroorzaakt. Het zou beter zijn dat de importeurs veel meer gezamenlijk stelling nemen tegen de praktijken en de illegale spullen die onze passie nu existentieel bedreigen in plaats van mee te willen liften op het imago van foute producten.

Dat samen stelling innemen gebeurd absoluut, echter is cafferata niet lid van de BPN danwel vuurwerkcheck. De BPN is hier niet blij mee, alleen valt er feitelijk weinig aan te doen.

Hier heb ik een hele duidelijke mening over: Cafferata maakt zichzelf compleet belachelijk om een paar doosjes vuurwerk extra te kunnen verkopen. Natuurlijk is er een markt voor, zeker het eerste jaar. Maar ik geef jullie op een briefje dat er in december beelden van vitrines komen op tv, waar te zien is hoe cobras gewoon in NL te koop zijn. Het gezeik met ouders van kids die ermee thuis komen, de discussies met politie en justitie, etc etc. En uiteindelijk ploft het net zo kansloos als al het andere Nederlandse spul. Lijkt mij een domme move. Daarnaast neem je de consument ook moedwillig een beetje in de zeik, al kun je dat feitelijk misschien weerleggen. Slechte zaak in mijn ogen.

4.1474642270.png

4.1474642270.png

9.1410254685.png

5431.1505995967.png

391.1540824765.png

losse knallers boeien mij niet zo, geef mij maar een mooie cake.:D

Maar ik denk dat het alleen maar zal zorgen voor verwarring, ijverige handhavers die helemaal vant patje raken, puberende kindjes die deze weer gek maken met die knallers. Naar mijn mening zal het niet echt bijdragen aan een gezellige boel,

wat mij irriteert is dat al die importeurs eerst lopen te zeiken op al het illegaal vuurwerk, dat het hun handel kapot maakt en zo. maar dan vervolgens wel willen meeliften op het ''succes'' van het illegale vuurwerk. En dat een cafferata nou echt het cobra merk gaat verkopen is gewoon schandalig.

wat mij irriteert is dat al die importeurs eerst lopen te zeiken op al het illegaal vuurwerk, dat het hun handel kapot maakt en zo. maar dan vervolgens wel willen meeliften op het ''succes'' van het illegale vuurwerk. En dat een cafferata nou echt het cobra merk gaat verkopen is gewoon schandalig.

Meer hoeft er niet aan toegevoegd te worden.
Ze zijn vrij om te doen wat ze willen met labels. Alleen het is wel dom. Echt dom, hahaha. Zakkenvullers!!

Eens met het gros van de bovenstaande reacties. Tja, een belachelijke en irritante van importeurs. Maar een gezegde van Theo Maassen geldt ook hier 'er is blijkbaar behoefte aan en wie zijn wij om daar niet aan te voldoen.

Een gedachtespinsel: zou dit het imago van vuurwerk niet ten goede kunnen komen? Meer vanuit de gedachte dat onwetende ouders en vuurwerkhaters misschien geloven dat die knallers (waar je auto's mee kunt opblazen) in werkelijkheid toch niet zo hard knallen? Ik geloof niet dat een onwetendfiguur het verschil tussen een 'echte cobra' en een 'looka like cobra' (die geen look a like is) inziet.

Cafferata, was dat niet die importeur die gepakt is met de uitvoer van 1,2 miljoen kilo illegaal vuurwerk en belastingontduiking? :idea:

ik snap het gepraat hierover niet behalve dat het gaat om angst.verlies van de hobby (om de verkeerde reden....dat wel).di Blasio valt niks te verwijten wat mij betreft.een bedrijf mag toch zijn aanbod uitbreiden??.dat ze in Holland dat spul in him assortment doen Moeten ze zelf weten.

Ik vind het lachwekkend, schandalig en triest. Al jaren is men aan het klagen over het illegale knalvuurwerk, en nu (inmiddels ook al jaren, zie nep nitraten en vlinders etc) probeert men er een slaatje uit te slaan.

Bovendien is het voor de handhaver onmogelijk om, in de heetst van de 'strijd', onderscheid te maken tussen legaal en illegaal.

Zeeeeeer kwalijke zaak.

Ik vind het lachwekkend, schandalig en triest. Al jaren is men aan het klagen over het illegale knalvuurwerk, en nu (inmiddels ook al jaren, zie nep nitraten en vlinders etc) probeert men er een slaatje uit te slaan.

Bovendien is het voor de handhaver onmogelijk om, in de heetst van de 'strijd', onderscheid te maken tussen legaal en illegaal.

Zeeeeeer kwalijke zaak.

Het lullige is dus, dat het zeer waarschijnlijk ingenomen wordt door meneer/mevrouw agent(e). En dat je een boete krijgt.

En dan mag jij gaan bewijzen dat het allemaal wel legaal was. Maar goed, wel vuurwerk kwijt en een hoop gedoe om niets.

Ze hoeven hier cafferata niet op aan te kijken want andere importeurs deden jaren geleden al lachend mee.
Mooi product, ga zeker wel wat pakjes halen. Al is het alleen al om de preburner en het label. Mooi voor in de collectie. Maargoed al die importeurs die iligaal lijkende knallers op de markt brengen zijn even slecht dan. Mij maakt het niet zo uit, vind het een mooie toevoeging voor mezelf.

Het is de naam, die al jaren wordt gebruikt door enkele andere importeurs.
Ik heb er niet zo veel problemen mee.
Andere verbonden dingen worden al zo vaak gebruikt.
Een energy drankje met de naam xtc, shoothers in de vorm van een kogel, enz.

Ik ben wel nieuwsgierig naar de knal.
Want als die tegenvalt dan worden de Cobra's de jaren erna amper verkocht.
Want dan zijn ze niet stoer meer.

En ik denk dat het ook een kwestie van tijd is.
Vorig jaar waren de Cobra's ook verkrijgbaar in Duitsland, dan is vanzelf dat ze binnen een paar jaar in Nederland te verkrijgen zijn.

Back
Bovenaan