Politiebond over vuurwerkverbod: Eindelijk rugdekking

Vindt dit wel weer typerend een mogelijk verbod komt er en nu janken de gemeentes dat er geen handhavingscapaciteit is. Ze zeggen nu dus al ga je gang maar we kunnen toch niet controleren.
Er moet nog een uitvoeringstoets worden gedaan. Wanneer daaruit idd blijkt dat een verbod niet kan worden gehandhaafd, kan het niet worden ingevoerd. Dat zou het vertrouwen in- en gezag van de overheid immers ondermijnen..

Eigenlijk roept de politie zelf ook al dat er geen handhavingscapaciteit is. Dus hiermee kan meteen de hele discussie de prullenbak in. Een voor een krabbelen ze dus nu al terug want nu moeten ze echt wat gaan doen en dan kan het ineens niet meer

Dit is dus de mening van "de top" maar ik heb nog nooit van een agent gehoord dat die dezelfde mening heeft. De dienders zien en maken echt het onderscheid wel tussen vuurwerk, afgestoken door gezinnen en liefhebbers, en de zware knallers en shells die misbruikt worden door bepaalde individuen die blijkbaar niet beter weten of zoveel gezopen en/of gesnoven hebben dat ze niet meer na kunnen denken. Een verbod op legaal vuurwerk zaak zoals al zo vaak benoemd is de andere categorie alleen maar groter maken en de frustratie vanwege de betutteling zal mensen ertoe aanzetten om zich ook aan die andere categorie te wagen. De criminaliteit zal er wel bij varen en de agenten krijgen het nog zwaarder te verduren. Betutteling en verbieden, waar een klein land groot in kan zijn.
Klopt als een bus Knetter :d

De enige echte problemen die we hier in Utrecht hadden waren in kanaleiland en Overvecht, kanaleiland was al 3 dagen voor oud en nieuw ellende en dan staat er op rtv Utrecht een hoge polietieman voor de camera te vertellen dat het ingrijpen geen prioriteit had op dat moment???? Én zowel in kanaleiland heb je 2 straten verderop van de brandhaard politiebureau marcopolo laan én in Overvecht bureau kaap hoorn dreef, dus ze kunnen het bijna vanaf binnen het bureau zien wat er allemaal gebeurt én nog niet ingrijpen, met alle respect, maar zeg het maar, hoe dan

Laatst bewerkt:
De enige echte problemen die we hier in Utrecht hadden waren in kanaleiland en Overvecht, kanaleiland was al 3 dagen voor oud en nieuw ellende en dan staat er op rtv Utrecht een hoge polietieman voor de camera te vertellen dat het ingrijpen geen prioriteit had op dat moment???? Én zowel in kanaleiland heb je 2 straten verderop politiebureau marcopolo laan én in Overvecht bureau kaap hoorn dreef, dus ze kunnen het bijna vanaf binnen het bureau zien wat er allemaal gebeurt én nog niet ingrijpen, met alle respect, maar zeg het maar, hoe dan
Ze durven niet!! Verdere escalatie voorkomen heet dat in vaktaal. Oftewel wegkijken.
En uit welke hoek komt het? Vaker de kansenparels met een dubbel paspoort die schijt aan alles hebben en ieder ongelovige nog meer haten dan een varken.
Weten jullie het nog met van Aartsen als burgervader in Den Haag..... ze stonden met IS vlaggen te zwaaien maar volgens Aartsen was er niets aan de hand🫠. Angst...

P.s: Mede mogelijk gemaakt door links.

Ze durven niet!! Verdere escalatie voorkomen heet dat in vaktaal. Oftewel wegkijken.
En uit welke hoek komt het? Vaker de kansenparels met een dubbel paspoort die schijt aan alles hebben en ieder ongelovige nog meer haten dan een varken.
Weten jullie het nog met van Aartsen als burgervader in Den Haag..... ze stonden met IS vlaggen te zwaaien maar volgens Aartsen was er niets aan de hand🫠. Angst...

Je oogst wat je zaait wat dat betreft toch, wij renden vroeger nog weg als we fikkie hadden gestookt in de zandbak,nu moet je als agent én zelfs als persoon maar gewoon alles accepteren en je laten kleineren door dat tuig, zou je zeggen als ik dan toch op het bureau moet komen dan zeker niet als slachtoffer,dan maar jezelf verdedigen

dat links anti vuurwerk was wisten we wel, maar juist allerhande rechtse partijen hebben ervoor gezorgd dat we nu met een verbod zitten...

Dat maakt het juist weer extra zuur! Eindelijk had ik weer ietwat vertrouwen gekregen in dit kabinet aan het begin van deze regeerperiode! Samenstelling niet al te stabiel, maar dat geheel terzijde! Helaas onder dit rechtse kabinet Schoof is dit gebeurt, met dank aan de vvd en nsc! Maar vooral het addergebroed slinks als de kwade droes!

• Like
Waarderingen: BENZ
Alvast mijn oprechte condoleances naar alle straatagenten in Nl. Dan hoef ik het 1 januari niet te doen. Je zou maar moeten werken aankomende jaarwisselingen.

Met dank aan jullie eigen hoge omes.

De politie zegt straks gewoon t verbod helpt! Hadden we bij de vorige jaarwisseling 250 boetes uitgeschreven voor bezit etc van illegaal vuurwerk...dit jaar 2500 boetes! Ja logisch als je nu alles onder illegaal kan rekenen, maar t is puur voor de linkse bühne. Ook de media zal minder berichtgeving gaan doen van incidenten rond de jaarwisseling want he dat werkt niet mee. We moeten wel laten zien dat een verbod helpt.
Dat is precies wat er gaat gebeuren.

Hier "willlen" de wouten juist werken met nieuwjaarsnacht omdat het gezellig is en makkelijk geld verdienen.tuurlijk zijn de meeste liever vrij,maar wie wil er niet meer vrij onder ons....😅de politie hier komt er gewoon bij staan en geniet ook mee van het vuurwerk... blikje fris en een oliebolletje met suiker extra voor als ze langskomen👍maar jammer genoeg gaat het er in de randsteden anders aan toe..
Ik ga het heel erg missen iig...... Ben blij met de foto die ik vorig jaar heb gemaakt van mijn 2 weken oude zoontje met mijn vuurwerkcollectie,leuk voor later.hij zal de vreugde en ontlading van de jaarwisseling nooit meemaken.... TRIEST dat die jonge kleine ratdraaiertjes dit voor elkaar hebben kunnen krijgen... die gaan lekker door met cobra"s e.d. gooien

Hier "willlen" de wouten juist werken met nieuwjaarsnacht omdat het gezellig is en makkelijk geld verdienen.tuurlijk zijn de meeste liever vrij,maar wie wil er niet meer vrij onder ons....😅de politie hier komt er gewoon bij staan en geniet ook mee van het vuurwerk... blikje fris en een oliebolletje met suiker extra voor als ze langskomen👍maar jammer genoeg gaat het er in de randsteden anders aan toe..
Ik ga het heel erg missen iig...... Ben blij met de foto die ik vorig jaar heb gemaakt van mijn 2 weken oude zoontje met mijn vuurwerkcollectie,leuk voor later.hij zal de vreugde en ontlading van de jaarwisseling nooit meemaken.... TRIEST dat die jonge kleine ratdraaiertjes dit voor elkaar hebben kunnen krijgen... die gaan lekker door met cobra"s e.d. gooien

Elk jaar kun je op het vuurwerkmeldpunt zien dat het alleen in de grote steden 1 grote puinhoop is en op het platte land heeft men helemaal geen problemen.

Elk jaar kun je op het vuurwerkmeldpunt zien dat het alleen in de grote steden 1 grote puinhoop is en op het platte land heeft men helemaal geen problemen.
Moet eerlijk zeggen dat het in de randstad, althans hier in Utrecht ook alleen in bepaalde wijken is hoor, brandweer staat hier in zuilen ook graag te kijken bij de vuurwerkshow van ptu ,politie steekt ook gewoon duimpje omhoog zelfs met het eerste afsteekverbod afgelopen jaar ,en de problemen die er zijn hebben uiteraard helemaal niets te maken met het afsteken van consumenten vuurwerk maar dat weten we allemaal wel waar dat aan ligt toch 😉

Mwa, ik ben uiteraard fel tegenstander van het verbod en de niet onderbouwde argumenten hiervoor in de uitvoering.
Maar op een aantal plekken in Nederland na gaat het echt niet uit de hand lopen. En dat zijn de plekken waar het al uit de hand loopt.

Het enige wat er gebeurt is dat de liefhebber en gezelligheids oud en nieuw vierder niet (legaal) zijn potjes meer kan afsteken. Er zal gehandhaaft gaan worden op het bezit, vervoer en afsteken van legaal vuurwerk. En de grote excessen blijven net als nu al bestaan en onhandhaafbaar.

En dat maakt het geheel erg triest.

Back
Bovenaan