Politiebond over vuurwerkverbod: Eindelijk rugdekking

De politie zegt straks gewoon t verbod helpt! Hadden we bij de vorige jaarwisseling 250 boetes uitgeschreven voor bezit etc van illegaal vuurwerk...dit jaar 2500 boetes! Ja logisch als je nu alles onder illegaal kan rekenen, maar t is puur voor de linkse bühne. Ook de media zal minder berichtgeving gaan doen van incidenten rond de jaarwisseling want he dat werkt niet mee. We moeten wel laten zien dat een verbod helpt.

De politie zegt straks gewoon t verbod helpt! Hadden we bij de vorige jaarwisseling 250 boetes uitgeschreven voor bezit etc van illegaal vuurwerk...dit jaar 2500 boetes! Ja logisch als je nu alles onder illegaal kan rekenen, maar t is puur voor de linkse bühne. Ook de media zal minder berichtgeving gaan doen van incidenten rond de jaarwisseling want he dat werkt niet mee. We moeten wel laten zien dat een verbod helpt.
Precies. Cijfers verdraaien zoals ze nu ook doen.
“Grootste hoeveelheid illegaal vuurwerk ooit in beslag genomen in 2025” maar daarbij geen rekening gehouden met een toename van “illegaal” vuurwerk van 100%

ik vrees dat het dikke chaos wordt met veel ellende ,en dat gun ik de mensen op de werkvloer ,de hulpverleners echt niet ,364 dagen per jaar hopen dat we geholpen /gered worden door ze indien nodig ,mogen geen geweldsmiddelen inzetten ,sterk onbemand en eigenlijk al jaren in de steek gelaten door de top van justitie en daarmee de volledige politiek zoals altijd ,gevangenissen werden velen jaren gesloten ,bezuinigd op ggz etc etc en nu klagen ????????? zakkenvullers en banenhoppers meer is het niet ,en nu verbaasd reageren als er weer een verward persoon iets vreselijks doet ,en huilen dat we wellicht gevangenen eerder vrij moeten laten ,nederland gaat naar de klote hoogste inflatie cijfers ,geen woningen ,saldering zonnepanelen,subsidie/ belasting op elektrisch rijden ,en zo kunnen we uren door gaan ,gaaf landje toch vvd ?? maar wel voor de happyvieuw alleen nog leuk

Laatst bewerkt:
Dit is dus de mening van "de top" maar ik heb nog nooit van een agent gehoord dat die dezelfde mening heeft. De dienders zien en maken echt het onderscheid wel tussen vuurwerk, afgestoken door gezinnen en liefhebbers, en de zware knallers en shells die misbruikt worden door bepaalde individuen die blijkbaar niet beter weten of zoveel gezopen en/of gesnoven hebben dat ze niet meer na kunnen denken. Een verbod op legaal vuurwerk zaak zoals al zo vaak benoemd is de andere categorie alleen maar groter maken en de frustratie vanwege de betutteling zal mensen ertoe aanzetten om zich ook aan die andere categorie te wagen. De criminaliteit zal er wel bij varen en de agenten krijgen het nog zwaarder te verduren. Betutteling en verbieden, waar een klein land groot in kan zijn.
Precies dit !! Als het nog de agenten zelf zouden zijn die dit riepen, zou ik er nog wat respect voor kunnen hebben.

Zelfde als het bericht vanuit de (academische) ziekenhuizen. De top gooit het bericht eruit, het personeel heeft echt totaal geen last van werkdruk door vuurwerk.
twee dagen ijs en de eerste hulp ligt vol met gewonden van het schaatsen ,elk weekend vol met mensen die tijdens het sporten iets opgelopen hebben ,kosten ?? werkdruk ?? stijging vd verzekeringen ?? nee daar hebben we het maar niet over he nog maar te zwijgen over de verkeersslachtoffers ,neem bv de kinderen op de fatbikes of de ouderen op de elektrische fiets ,leeftijdsgrens kunnen we niet regelen om onze kinderen veilig te houden ,helmplicht op de elektrische fiets is wettelijk niet haalbaar of van de lange adem etc etc ,maar dit ,hoppa ,paar sukkels want anders kan ik het huidige politieke bestel niet noemen die er straks waarschijnlijk voor het grootse gedeelte weer lekker wachtgeld pakt na de onvermijdelijke ontbinding van wederom een mislukt kabinet gaat gewoon lekker door ,wat leven we toch in een lekker "gaaf" en "democratisch" land ,makke lammetjes met ieder zijn eigen eilandje dat is er overgebleven van nederland en ja Happines vroeger was idd echt alles beter zegt een 55 jarige die opgevoed is door ouders die de 2e wereldoorlog nog hebben meegemaakt ,toen was zelfs de politiek nog betrouwbaar ,kan je nagaan !!!;)

Laatst bewerkt:
heel apart hoe dit gelopen is. Er was de afgelopen jaren een duidelijke afname te zien qua ziekenhuisopnames etc.

Heel erg teleurgesteld . Ik ga elk jaar maar naar het buitenland vanaf nu, oud en nieuw zonder vuurwerk kan ik me niet voorstellen.

het kan me geen klap meer schelen als het hier nu uit de hand loopt met oud en nieuw.

De burgerij kan veilig achter het glas gaan zitten met hun ptss huisdieren en genieten van een zoutloos en bejaard oud en nieuw.

Geen sociale cohesie meer op die ene avond en een praatje met de buren en samen genieten. Iedereen veilig opgehokt achter glas !

Wat zou het volgende zijn dat eraan moet ivm zogenaamde overlast?

Laatst bewerkt:
eindelijk rugdekking........ niet wanneer lijpo's met shells op je agenten gaan schieten of cobras voor je poten gooien...
ik zie het al gebeuren met shells hoor .. in de buis geladen en die gekken doen bazookatje spelen ermee...

80 man uit de tweede kamer die rugekking gaat geven neem ik aan? Klaver etc die meegaan om rugdekking te geven? Stelletje galbakken, ga dan zelf mee kijken wat het oplost.

Rugdekking? Jullie moeten eens hard ingrijpen ipv als sitting duck cirkeltjes gaan draaien met je auto of in een lijntje met je schild te staan en niks doen. Vroeger werd je door oom agent kortgeslagen als er iets niet zinde en had je pech.

Zijn jullie agenten of maatschappelijk werkers geworden.

Door het tuig waar jullie niet op ingrijpen moeten de goedwillenden (en dat zijn er echt heel veel) in dit land een traditie missen.

Ik heb me eens laten vertellen dat er een aardige kloof zit tussen de top en de diender op straat! De gewone politieman voelt zich vaak niet gehoord! De normale dienders weten ook wel dat dit geen consumenten vuurwerk is en dat het gajus geen doorsnee brave nederlander is! Echte details halen nauwelijks de top! Die zelfde top zou dit jaar eens met o&n op straat gezet moeten worden, waarbij de gewone politieman in het busje blijft zitten, zwaaiend vanachter het glas naar al die hoge piefen die bekogeld worden met van alles en nog wat!

Vindt dit wel weer typerend een mogelijk verbod komt er en nu janken de gemeentes dat er geen handhavingscapaciteit is. Ze zeggen nu dus al ga je gang maar we kunnen toch niet controleren.

Vindt dit wel weer typerend een mogelijk verbod komt er en nu janken de gemeentes dat er geen handhavingscapaciteit is. Ze zeggen nu dus al ga je gang maar we kunnen toch niet controleren.
Zwaar debiel inderdaad, hebben ze hun verbod klagen ze nog.🤔🫣

Nou toejuichen zou ik zeggen, want dat is één vd voorwaarde om er mee akkoord te gaan voor de vvd,iedereen weet dat adequate handhaving niet haalbaar is, dus het spel is nog niet gespeeld,voor de bühne wel en daar draait het politieke gewin om (hopelijk uiteraard)

Back
Bovenaan