Politie waarschuwt voor 'vuurwerkgranaat'

De politie en de kranten vinden het prachtig om te schrijven over 'Nitraatbommen', 'Vlinderbommen' en andere 'explosieven met de kracht van een handgranaat'.. Slaat nergens op, is alleen maar om mensen bang te maken.

Aan de andere kant, een Cobra 6 knalt wel ontzettend hard en ik kan niet begrijpen dat deze dingen legaal zijn in Italië.

even ter duidelijk heid die jongens zijn nu wel zwaar de pineut. Ik hoorde van maat van me dat de Cobra 6 tegenwoordig word gezien als een misdrijf en als je dan gepakt word er mee heb je een strafblad aan je broek.

en even ter informatie zijn pa is oom agent en die zij dat tegen hem ;)

Bericht van de dag.

en dit is de reactie van de dag:

illegaal vuurwerk gewoon verbieden
Kees, Utrecht | 17:22 | 23.11.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Laat de cobra ook lekker in belgie
Wertas, Jonkil | 19:13 | 22.11.11

Ik durf de straat bijna niet meer op deze laatste periode van het jaar. Jongeren met vuurwerkgranaten, vuurpijlatoombommen, machinegeweer 100.00 klappers en natuurlijk de "daisy cutter" rotjes. Vuurwerk, het zou verboden moeten worden.
peter, almere | 17:37 | 22.11.11

Ze zeggen in het bericht met de kracht van een handgranaat. En dat is wel waar hoor. Een cobra6 heeft ongeveer dezelfde kracht en druk als een handgranaat. Het grote verschil tussen deze twee, en waardoor je ze eigenlijk totaal niet kan vergelijken. Is dat een handgranaat niet dood door de knal, maar door rondvliegende scherven. De ontploffing van een handgranaat richt niet veel uit, de scherven zijn juist dodelijk.
Niet een al te handige vergelijking dus, maar de kracht van een handgranaat als je naar druk kijkt dat heeft de cobra6 wel degelijk.

Alle vergelijkingen gaan volledig mank :angry:...men probeert een vergelijking te maken met iets wat voor het publiek duidelijk is.
Ten eerste zit er echt geen flash in handgranaten en ten tweede is een cobra 6 een erg kleine jongen vergeleken met een aanvalshandgranaat, die echt bedoeld is om mensen uit te schakelen door de klap en drukgolf, zonder de persoon middels scherven te doorzeven. Die geeft dus echt een enorme klap en daarbij voel je de grond goed trillen op 10-15 meter afstand. Een fragmentatiegranaat zaait scherven in het rond en knalt dus ook minder hard. Die is puur gebouwd op het scherven maken ipv knallen. De scherven doen het werk...
Dat Cobra's en zink 901 krachtig zijn, ala, maar een vergelijking met handgranaten...:bonk:

Laatst bewerkt:
Precies, iedereen die militair geweest is en met echte granaten heeft mogen oefenen weet dat die vergelijking ABSOLUTE onzin is, een Cobra is een grappige knal in vergelijking met militair materieel zoals in David z'n voorbeeld. Zag zelfs ergens iemand beweren dat er wel 100 gram flash in een granaat zou zitten, flash is babypoeder voor schrale billetjes in vergelijking met de organische springstoffen die in granaten gebruikt worden (Cordiet, TNT, RDX, etc).
Maar die ***verhalen bereiken het publiek zó vaak dat het op den duur als waarheid word aangenomen, ook bij instanties waar je mag van verwachten hun uitspraken te laten rusten op feiten en waarheden. Daarnaast zijn al die achterlijke zwamverhalen en vergelijkingen met militair materieel verschrikkelijk schadelijk voor het imago van het 'Feestartikel' vuurwerk.

Zo, en nu koffie. :)

Denk dat de overheden te veel Kuifje gelezen hebben.
Ik citeer Haddock: duizend bommen en granaten! Kuifje, dat is toch niet normaal meer?

De politie en de kranten vinden het prachtig om te schrijven over 'Nitraatbommen', 'Vlinderbommen' en andere 'explosieven met de kracht van een handgranaat'.. Slaat nergens op, is alleen maar om mensen bang te maken.

Aan de andere kant, een Cobra 6 knalt wel ontzettend hard en ik kan niet begrijpen dat deze dingen legaal zijn in Italië.

zijn ook niet in de vrije handel in italie alleen in san marino

Precies, iedereen die militair geweest is en met echte granaten heeft mogen oefenen weet dat die vergelijking ABSOLUTE onzin is, een Cobra is een grappige knal in vergelijking met militair materieel zoals in David z'n voorbeeld. Zag zelfs ergens iemand beweren dat er wel 100 gram flash in een granaat zou zitten, flash is babypoeder voor schrale billetjes in vergelijking met de organische springstoffen die in granaten gebruikt worden (Cordiet, TNT, RDX, etc).
Maar die ***verhalen bereiken het publiek zó vaak dat het op den duur als waarheid word aangenomen, ook bij instanties waar je mag van verwachten hun uitspraken te laten rusten op feiten en waarheden. Daarnaast zijn al die achterlijke zwamverhalen en vergelijkingen met militair materieel verschrikkelijk schadelijk voor het imago van het 'Feestartikel' vuurwerk.

Zo, en nu koffie. :)

en een pilletje we weten hier allemaal wel dat je gelijk hebt maar het heeft geen zin,je preekt voor eigen parochie (de vuurwerkliefhebber).het verschil met de propaganda makers is dat ze een groter publiek hebben via de tv iets wat wij niet voor elkaar krijgen.heb mij altijd afgevraagd waarom er niet eens een echte vuurwerk deskundige op tv onderzoek doet naar vuurwerk etc niet tno die in het straatje ***t van de overheid

HORST/VENLO - De politie waarschuwt voor vuurwerk met de kracht van een handgranaat. Deze in Nederland verboden Super Cobra 6 komt waarschijnlijk via het buitenland het land in, zei een woordvoerder van de politie Limburg Noord dinsdag.

Dacht dat ze hier werden gemaakt :')

HORST/VENLO - De politie waarschuwt voor vuurwerk met de kracht van een handgranaat. Deze in Nederland verboden Super Cobra 6 komt waarschijnlijk via het buitenland het land in, zei een woordvoerder van de politie Limburg Noord dinsdag.

Dacht dat ze hier werden gemaakt :')

Volgensmij in China gemaakt en in Italië verkocht

Kijk ik loop dus over straat komt mijn vriend eraan, hij zegt: ,,Hé! Ik heb deze Cobra Granaat gekocht! Wil jij de pin eruit trekken? Ik gooi hem wel weg!" Ik zeg: ,,Natuurlijk! Granaten zijn tegenwoordig toch niet dodelijk!" Ik word schijtziek van deze journalisten. Volgens mij moet er eerst sprake zijn van (dodelijke) scherfwerking mag je het een granaat noemen. Alle persvoorlichters zijn tegenwoordig gewoon een mislukte Minister van Propoaganda, maar je mag ze geen Goebbels noemen want dan worden zij boos!

Back
Bovenaan