Politie vindt zwaar vuurwerk in woning

ylke

VWC lid
HARDERWIJK De politie heeft vrijdag in een woning in de wijk Slingerbos in Harderwijk een partij illegaal vuurwerk in beslag genomen. Een persoon is daarbij aangehouden.

In het kader van een onderzoek naar zwaar illegaal vuurwerk deed de politie vrijdag een zogenoemde instap in een woning. Daarbij werd in totaal 16 kilogram vuurwerk en ,,een substantieel geldbedrag" in beslag genomen. Ook werd een verdachte aangehouden, hij is gehoord en zal zich bij de rechter moeten verantwoorden.

https://hetkontaktharderwijk.nl/112/misdaad/politie-vindt-zwaar-vuurwerk-woning-662785

weer handgranaten gevonden en autobommen,ik heb navraag gedaan bij de oom van mijn vrouw(ex bevelhebber van het Leger in haar land)hij heeft dit oorlogs material nog nooit gezien.

jongens het lijkt wel of de meeste het hier niet willen snappen, daar is 16 kilo zwaar illegaal ingenomen, cobra's, een shell, en wat andere 50 gram plus knallers... dit is juist het spul wat onze traditie om zeep helpt... als ik dan zo de domme reacties hier lees vraag ik me werkelijk waarom we hier nog polls invullen en waarom we nog emails naar gemeenteraden sturen en waarom we de media op zoeken om het verbod tegen te gaan. Maar goed niet janken als we straks niets meer mogen.

een Fegefeuer, een Mikosje en ik zelf en meerdere forumleden proberen het nog te redden, maar mijn moed zakt aardig in de schoenen zo.

Laatst bewerkt:
jongens het lijkt wel of de meeste het hier niet willen snappen, daar is 16 kilo zwaar illegaal ingenomen, cobra's, een shell, en wat andere 50 gram plus knallers... dit is juist het spul wat onze traditie om zeep helpt... als ik dan zo de domme reacties hier lees vraag ik me werkelijk waarom we hier nog polls invullen en waarom we nog emails naar gemeenteraden sturen en waarom we de media op zoeken om het verbod tegen te gaan. Maar goed niet janken als we straks niets meer mogen.

een Fegefeuer, een Mikosje en ik zelf en meerdere forumleden proberen het nog te redden, maar mijn moed zakt aardig in de schoenen zo.

Die Fire Event blokjes doen helemaal 0.0 meer af aan de hobby als het consumenten vuurwerk wat hier te krijgen is en die shells die daar liggen zijn niet grootschalig te krijgen en ook nooit geweest. Wat onze hobby kapot maakt is de slappe mentaliteit in Nederland en het grote podium wat extreem Links krijgt, die overigens niks om een maatschappij en tradities geven. In tegendeel juist, alles lekker met elkaar mengen en hoe meer hoe beter. En vuurwerk is slecht voor het milieu maar de pilletjes die ze nemen in het weekend natuurlijk niet :rolleyes:

De rest zijn maar gewoon grapjes. Maar je moet mij niet wijsmaken dat je die zeikmentaliteit en gestoorde hetze nog gaat geloven / verdedigen ook.

Excuus, ik haal 2 topics door elkaar. Cobra's zijn wel meuk inderdaad.

Pff wat sneu. Mag echt nergens meer met een geintje op worden gereageerd?
Maar grote klasse dat jullie met zn drieën de wereld redden en het spijt me echt namens mij en de paar andere leden dat de moed je door onze drie grapjes je volledig in de schoenen zakt.
ik hoor graag hoe ik het goed kan maken

Laatst bewerkt:
Pff wat sneu. Mag echt nergens meer met een geintje op worden gereageerd?
Maar grote klasse dat jullie met zn drieën de wereld redden en het spijt me echt namens mij en de paar andere leden dat de moed je door onze drie grapjes je volledig in de schoenen zakt.
ik hoor graag hoe ik het goed kan maken

Gewoon niet reageren is denk ik beter

Het gaat met dit soort mensen ooit een keer echt fout en dan ligt onze geliefde traditie opeens onder een vergrootglas en dan heb je zomaar ineens draagkracht in de samenleving voor afschaffing.

Het gaat met dit soort mensen ooit een keer echt fout en dan ligt onze geliefde traditie opeens onder een vergrootglas en dan heb je zomaar ineens draagkracht in de samenleving voor afschaffing.
vertel dat de mensen hier ook even sommige die van die enorme domme reactie plaatsen... klopt helemaal wat je zegt.

Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat onze traditie al onder een vergrootglas ligt. En ik ben ook bang dat 'de branche' ettelijke jaren te laat aan boord is gekomen. CQ bijzondere keuzes heeft gemaakt om onze traditie en mooie hobby 'te verdedigen'.
Los daarvan is het ook afhankelijke van het politieke klimaat dat er heerst. En links is overduidelijk aanwezig in politiek land.

Als ik om mij heen hoor begint de marketingmachine van links toch ook wel wat aan te slaan. Jaar in en uit onzin herhalen werkt. Los van het feit dat bepaald vuurwerk beter niet in handen van kinderen van 14 kunnen komen. Als ik hoor dat die Cobra 6 een 'rotje' noemen, dan gaat er gewoon ook echt iets mis inderdaad.

Het grapje van het zakgeld vond ik dan wel weer grappig :) Of ik heb mij er ondertussen al bij neergelegd hoe het politieke klimaat is. En ik ben dankbaar dat er een selecte groep harde kern leden zich nog hard maken voor de traditie. Ga zo door!

of je nou 300mm staat te schieten of trektouwtjes afsteekt, maakt voor links echt niets uit hoor, die willen alles verbieden :p Ik denk niet dat een paar grapjes over vuurwerk op een vuurwerkforum de traditie verzieken. De traditie word meer verziekt door moraalridders :wink:

als we de zure azijnzeikers die geen humor of gein meer kunnen hebben nou eerst verbieden voor het vuurwerk.

of je nou 300mm staat te schieten of trektouwtjes afsteekt, maakt voor links echt niets uit hoor, die willen alles verbieden :p Ik denk niet dat een paar grapjes over vuurwerk op een vuurwerkforum de traditie verzieken. De traditie word meer verziekt door moraalridders :wink:
In principr heb je een punt. Alleen bereik de dreun van een 50 grammer of een 300mm de oren van veel meer anti's, dan een trektouwtje.
CQ, meer mensen worden getriggered door de hardere knallen.

En de twijfelaar duw je er ook mee naar links helaas. De nog bijzonder grote groep die de jaarwisseling wel leuk vind met wat vuurwerk, maar al die harde dreunen wel zat is.
Het allemaal niet zo zwart-wit als het soms lijkt

Back
Bovenaan