Politie vindt 120.000 kilo vuurwerk, vlak over de grens in Duitsland

Ben benieuwd hoeveel van die 120.000kg gewoon F2 vuurwerk is... Zou mij niets verbazen als er in een hoekje een paar pallets met F3/F4 staan dat ze dan gewoon meteen de hele bunker leeg halen en in de media cowboy verhalen naar buiten brengen over de totale hoeveelheid.

Ben benieuwd hoeveel van die 120.000kg gewoon F2 vuurwerk is... Zou mij niets verbazen als er in een hoekje een paar pallets met F3/F4 staan dat ze dan gewoon meteen de hele bunker leeg halen en in de media cowboy verhalen naar buiten brengen over de totale hoeveelheid.

Ze hebben in totaal 6.000 KG F3/F4 in beslag genomen. Overig vuurwerk zal niet in beslag worden genomen. Dit zal de Nederlandse politie wel graag zien maar dat gaan ze in Duitsland niet doen. Sowieso mag er in die bunkers best wel F3 of F4 vuurwerk liggen mits de eigenaar hiervan de benodigde papieren heeft. Dat is in Duitsland niet zo groot probleem.

Ze hebben in totaal 6.000 KG F3/F4 in beslag genomen. Overig vuurwerk zal niet in beslag worden genomen. Dit zal de Nederlandse politie wel graag zien maar dat gaan ze in Duitsland niet doen. Sowieso mag er in die bunkers best wel F3 of F4 vuurwerk liggen mits de eigenaar hiervan de benodigde papieren heeft. Dat is in Duitsland niet zo groot probleem.

Ik vraag me altijd af bij dit soort verhalen, als ze weten dat die bunkers gebruikt worden om vuurwerk op te slaan, is er dan geen controle op papierwerk en logistiek enzo? Nu ook weer vinden ze het na een grootschalig politieonderzoek. Als ik voor mijn bedrijf een paar vaten ethanol wil bestellen moet ik tig documenten invullen bij twee verschillende instanties, hebben ze ook niet zo'n systeem daar bij de bunkers?

Het bericht begint al op een sterk staaltje Bokma te lijken.

Tijdens het spelen van een potje Rummicub.
Nee dat staat niet stoer.
Tijdens het kijken naar Maaskantje, kreeg ik het gevoel dat de hele partij weer retour eigenaar/huurder van die bunker gaat.
Dat er een vergunning voor dat F3/F4 ontbreekt en dat dat heel toevallig maandag bij de politie/gemeente wordt afgeleverd.

Ik kan mij herinneren dat zo'n dergelijk verhaal een x aantal jaar geleden ook was.
Met veel bombarie een bericht van mega hoeveelheid illegaal vuurwerk in beslag genomen en een paar dagen later, o nee er was wel de juiste vergunning.

Het bericht begint al op een sterk staaltje Bokma te lijken.

Het rare is dat er ook in de Duitse kranten/websites hier niets over te lezen valt. Het lijkt enorm opgeblazen te zijn door de Nederlandse media. Schijnt ook al rond te gaan dat de Nederlandse politie niks in beslag kan/mag nemen.

Sowieso zou ik het raar vinden als de Nederlandse politie dit op Duits grondgebied mag doen. Dit gezien de andere regels qua vuurwerkopslag zoals al naar werd gerefereerd. Als ze wat in beslag gaan nemen zal dat ongetwijfeld niet gebeuren zonder tussenkomst van de Duitse politie en overheid.

Het rare is dat er ook in de Duitse kranten/websites hier niets over te lezen valt. Het lijkt enorm opgeblazen te zijn door de Nederlandse media. Schijnt ook al rond te gaan dat de Nederlandse politie niks in beslag kan/mag nemen.

De Nederlandse politie/justitie mag alleen doorgeven aan de Duitse politie/justitie van he daar ligt illegaal vuurwerk.
Dan moet de Duitse politie/justitie het controleren en de Nederlandse politie/justitie mag dan nog steeds niks

In Duitsland gaan ze een stuk nuchterder met vuurwerk om,
Nederland wordt ook uitgelachen door de EU landen wat vuurwerk betreft.

Wat is je bron hier van als ik mag vragen?

Deze gang van zaken hebben we vaker meegemaakt :p De volgende keer dat ze zeggen dat er 100.000+ kg aangetroffen is dan zet er er bij voorbaat al vraagtekens bij.

Back
Bovenaan