Politie verhoort explosievenknutselaars

serieus? dit meen je niet? :bonk: dan ben je ook wel echt enorm dom hoor... dit op youtube zetten :rolleyes: die heeft dus echt z'n eigen glazen in gegooid :frusty:

Ben nu wel blij dat ze gepakt zijn. De knallers zien er slecht uit ook nog youtube en van alles rondpraten. Ducktape en korte lonten duiden op zo snel en veel mogelijk. En dan weet je dat iemand gevaarlijk bezig is. Mooi dat deze gepakt is.

Erger vind ik om te horen dat hij de combinatie chloraat met magnalium gebruikt.
Is niet zomaar ff een krachtig mengseltje.
En dan ook nog zwavel er bij gebruiken..:bonk:
Voor de mensen die het niet weten...
Chloraat en zwavel samen in 1 mix word niet voor niets.. DEATH mix genoemt.

Nog erger 3xh.. Chloraat en Magnesium hahaha. En waarschijnlijk is die magnesium niet gecoat. En als dat wel is gebeurt heeft die geluk met zich mee.
Tijd om de josti band te bellen , als ik naar zijn youtube account kijk en zie dat die flash binnen test weet ik al genoeg. Word ook tijd dat de SAS topics verwijderd worden.

wat een mafkees hij gebruikte dus in feite een van de meest schok gevoelige composities en hij teste het in huis :bonk:

Wel grappig dat de feiten over dit gebeuren op youtube te vinden zijn en niet in de krant.

Idd magnesium en gloraat is erg gevoelig.
Dan lees ik onder andere filmpjes dat hij ook nog een zwavel in die zelfde mix gebruikt.
Zwavel maakt alles nog even gevoeliger en onstabieler!
Wat een prutser.
Idd kunnen toppics met verhoudingen beter verweiderd worden.
Maar goed.. Of het echt om dit jongetje gaat weten we niet.. Maar gevaarlijk bezeg is/was hij wel!

Idd magnesium en gloraat is erg gevoelig.
Dan lees ik onder andere filmpjes dat hij ook nog een zwavel in die zelfde mix gebruikt.
Zwavel maakt alles nog even gevoeliger en onstabieler!
Wat een prutser.
Idd kunnen toppics met verhoudingen beter verweiderd worden.
Maar goed.. Of het echt om dit jongetje gaat weten we niet.. Maar gevaarlijk bezeg is/was hij wel!

de straffen hiervoor zijn te laag naar mijn mening.kijk ik wil niet hypocriet doen ik hou van vuurwerk mag best wat zwaarder zijn belgisch of pools maar wel fabrieks vuurwerk dit soort thuis shit (je zal er maar naast wonen)is te gevaarlijk.van mij mogen ze bij de eerste overtreding gelijk 15 jaar geven,nou niet gelijk beginnen over tweede kans want als ze jou mee opblazen krijg je ook geen tweede kans:frusty:

Het heeft weer twee kanten, je krijgt jonge gasten zoals deze die zo goedkoop en snel mogelijk knallers willen maken.
En dan heb je de kenners en echte hobbiesten met passie die eerst een x aantal maanden tot jaren kennis opdoen en beginnen met starmines ipv flash. Of simpele rookbommetjes.

Deze jongen woont in belgie en kan dus makkelijk kaliumchloraat krijgen. En zal dus niet meer moeite doen om veiligere chems te krijgen. Wat weer een nadeel is voor hobbiesten want hij zet ze in een negatief beeld. Maarja dat zul je altijd hebben zolang youtube bestaat. Zelfde als met vuurwerkslopers en normale afstekers.

15 jaar vind ik belachelijk , ik weet niet waarom je dat zegt. Maar ze kunnen hem op zijn minst wat kennis bij brengen ipv 15 jaar op te sluiten. Natuurlijk een flinke straf maar zolang je hem dom laat gaat die als ie vrij is gewoon verder.

Stel je voor je krijgt 15 jaar voor dit , dan word je toch gek ? De kans dat hij wraak gaat nemen met een nog grotere knaller is dan veel groter.

Het heeft weer twee kanten, je krijgt jonge gasten zoals deze die zo goedkoop en snel mogelijk knallers willen maken.
En dan heb je de kenners en echte hobbiesten met passie die eerst een x aantal maanden tot jaren kennis opdoen en beginnen met starmines ipv flash. Of simpele rookbommetjes.

Deze jongen woont in belgie en kan dus makkelijk kaliumchloraat krijgen. En zal dus niet meer moeite doen om veiligere chems te krijgen. Wat weer een nadeel is voor hobbiesten want hij zet ze in een negatief beeld. Maarja dat zul je altijd hebben zolang youtube bestaat. Zelfde als met vuurwerkslopers en normale afstekers.

15 jaar vind ik belachelijk , ik weet niet waarom je dat zegt. Maar ze kunnen hem op zijn minst wat kennis bij brengen ipv 15 jaar op te sluiten. Natuurlijk een flinke straf maar zolang je hem dom laat gaat die als ie vrij is gewoon verder.

Stel je voor je krijgt 15 jaar voor dit , dan word je toch gek ? De kans dat hij wraak gaat nemen met een nog grotere knaller is dan veel groter.

nou ja het was ook wat gefrustreerd maar toch als je kijkt naar dat huis in duitsland wat ontploft is dat waren gasten met pyro papieren,dit figuur niet.en over die 15 jaar ach je moet hem zeker een bos bloemen geven en een strippenkaart en weer gewoon naar huis sturen bah pvda knuffel politiek.ok er is niks gebeurd maar dat betekend toch niet dat we op slachtoffers moeten wachten?wees eerlijk het gaat hier niet over het intapen van een kanonslag wat we vroeger allemaal wel hebben gedaan maar goed jij hebt natuurlijk ook recht op jou mening:bye:

15 jaar is wel een béétje overdreven toch :p dan komt ie er weer uit als een volharde crimineel. Voor doodslag krijgen mensen vaak nog niet eens 15 jaar onvoorwaardelijk..

nou ja het was ook wat gefrustreerd maar toch als je kijkt naar dat huis in duitsland wat ontploft is dat waren gasten met pyro papieren,dit figuur niet.en over die 15 jaar ach je moet hem zeker een bos bloemen geven en een strippenkaart en weer gewoon naar huis sturen bah pvda knuffel politiek.ok er is niks gebeurd maar dat betekend toch niet dat we op slachtoffers moeten wachten?wees eerlijk het gaat hier niet over het intapen van een kanonslag wat we vroeger allemaal wel hebben gedaan maar goed jij hebt natuurlijk ook recht op jou mening:bye:

Nu breng je het wel heel raar. Waarom poltiek erbij halen ?
Kijk je zal altijd jongeren hebben met gekke dingen. Deze heeft wat rondgekeken en is meteen van de eerste beste informatie uitgegaan. Dan moet je ook bij de bronnen beginnen en de verkopers van chems en de informatie over composities opsporen en verbieden. Ik wens diegene succes want dat duurt jaren. Zoveel sites zijn er. Tuurlijk krijgt hij geen bloemen en een kaart haha. Beter een flinke werkstraft, die echt zwaar is en een goede scholing over chems. En pyro papieren ofniet , papieren zeggen niks over het gedrag van iemand met dingen die te maken hebben met pyro en vuurwerk.

Laten we niet praten over de jongeren die met HE's bezig zijn. Je kan alles op internet vinden , dan maar beter met een anti internet campagne starten ?

Dan heeft de politie, naar mijn mening, een goede vangst gedaan. Ik ben er niet rouwig om als dit soort types gepakt worden. Heb het niet zo op zelfmaak en al helemaal niet als ze het zo op internet lopen te showen. Snap ook wel dat de politie hier de EOD voor heeft laten komen.

Back
Bovenaan