Politie ontdekt enorme partij illegaal vuurwerk naast kinderslaapkamer: Zwollenaar (3

MikosjePyro

VWC lid
Een 30-jarige Zwollenaar is opgepakt nadat in zijn woning een enorme partij illegaal vuurwerk werd aangetroffen. De explosieven lagen opgeslagen naast een kinderslaapkamer. De politie kwam de man op het spoor na een verkeerscontrole

De 30-jarige man kreeg in de nacht van vrijdag 15 op zaterdag 16 november bezoek van de politie. Daarbij bleek dat hij onder andere duizend nitraten in een koffer op zijn slaapkamer had verborgen.

Ook werden meer dan duizend stuks ander (voornamelijk illegaal) vuurwerk ontdekt en had de Zwollenaar een partij munitie in de vorm van knalpatronen in huis. Dit vuurwerk was opgeslagen op zolder naast de kinderslaapkamer.

Verkeerscontrole
Agenten kwamen de man een dag voor zijn aanhouding op het spoor door een verkeerscontrole in Zwolle. Daarbij werd een 23-jarige Zwollenaar opgepakt, nadat bij hem duizend nitraten in de kofferbak werden aangetroffen. Het ging in totaal om 16 kilo.

Handel
In het onderzoek naar de herkomst van dit illegale vuurwerk leidde het spoor naar de 30-jarige man. Hij is aangehouden en wordt niet alleen verdacht van bezit, maar ook handel in het illegale vuurwerk. Hij is na verhoor met een dagvaarding op vrije voeten gesteld. Hij moet zich binnenkort voor de rechter verantwoorden.

Al het vuurwerk is in beslag genomen

download (1).jpeg

Bron

https://www.destentor.nl/zwolle/pol...erslaapkamer-zwollenaar-30-opgepakt~aab6586a/

wat een enorme partij... en ook altijd even benoemen dat er een kinderkamer in het spel is. Verzin eens wat nieuws jongens.

En toch blijven het feiten. Wel op het randje naar verzinsel toe, maar dat het opgeslgen lag naast een kinderslaapkamer is een feit. Dan mag dat best benoemd worden.

Ik verbaas me eerder over hoe snel iets een handelshoeveelheid is. In zijn auto zijn 1000 nitraten gevonden en in de woning schijnbaar ook. Maakt 2000 stuks, ofwel 100 pakjes. Afhankelijk van het merk was dit vroeger 1 of 2 karton.

En toch blijven het feiten. Wel op het randje naar verzinsel toe, maar dat het opgeslgen lag naast een kinderslaapkamer is een feit. Dan mag dat best benoemd worden.

Ik ben het zeker met je eens, maar het is wel 'toevallig' dat ze telkens hetzelfde balletje uit de grabbelton met feiten halen. Alleen feiten die het drama ondersteunen worden maar al te graag toegevoegd aan een nieuws item, opdat lezers denken 'wat een mongool, met zijn enorme hoeveelheid zwaar illegaal vuurwerk. EN DAN OOK NOG EENS IN DE BUURT VAN ZIJN KINDEREN!'. Buiten dat, wat voegt dit feit toe? Objectief gezien helemaal niets, pure stemmingmakerij.

Nog een feit = een huis + vuurwerk + kinderen = vuurwerk is altijd in de buurt van kinderen. Ik neem tenminste aan kinderen overal vrij rond mogen lopen in huis, behalve in Ruinerwold dan.:devil:

Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat de media een grabbelton per onderwerp heeft. Een soort inhaak kalender van onderwerpen en toevoegingen wat het goed hebben gedaan in het verleden.

Ik verbaas me eerder over hoe snel iets een handelshoeveelheid is. In zijn auto zijn 1000 nitraten gevonden en in de woning schijnbaar ook. Maakt 2000 stuks zei:
Er werden 1000 nitraten (totaal 16 kilo) gevonden in de auto van een 23 jarige man. Die man bracht de politie op het spoor van "de handelaar".

Bij de handelaar thuis werd o.a. aangetroffen:

- Een koffer met +/- 1000 nitraten
- een partij van 1000 stuks ander(voornamelijk illegaal)vuurwerk
- een partij munitie in de vorm van knalpatronen

Afhankelijk van wat die partij 'ander vuurwerk" is kan het toch een beste lading zijn

Afhankelijk van wat die partij 'ander vuurwerk" is kan het toch een beste lading zijn

Ja en net zo suggestief: 20 doosjes pirats van de zena (buskruit strijkers) Zwaar illegaal.....

De echte handelaar (20+ kartonnen per week) is hier duidelijk buiten schot gebleven.

Ja en net zo suggestief: 20 doosjes pirats van de zena (buskruit strijkers) Zwaar illegaal.....

De echte handelaar (20+ kartonnen per week) is hier duidelijk buiten schot gebleven.
Ja klopt, zoals gewoonlijk wordt er veel gesuggereerd, veel sensatie geschept en ooral weinig details gebracht.

Maar goed de conclusie is dus dat we niet weten waar het om gaat

Ik ben het zeker met je eens, maar het is wel 'toevallig' dat ze telkens hetzelfde balletje uit de grabbelton met feiten halen. Alleen feiten die het drama ondersteunen worden maar al te graag toegevoegd aan een nieuws item, opdat lezers denken 'wat een mongool, met zijn enorme hoeveelheid zwaar illegaal vuurwerk. EN DAN OOK NOG EENS IN DE BUURT VAN ZIJN KINDEREN!'. Buiten dat, wat voegt dit feit toe? Objectief gezien helemaal niets, pure stemmingmakerij.

Nog een feit = een huis + vuurwerk + kinderen = vuurwerk is altijd in de buurt van kinderen. Ik neem tenminste aan kinderen overal vrij rond mogen lopen in huis, behalve in Ruinerwold dan.:devil:

hahahaha held van de dag :D

Tuurlijk pakken ze steeds hetzelfde balletje. Dat is stemmi gmkerij en daar is de media tegenwoordig ook voor toch? Doen ze met alle onderwerpen. Sensatie ten top. Dat we er ons hier nog over verbazen, verbaast mij dan weer...

Er werden 1000 nitraten (totaal 16 kilo) gevonden in de auto van een 23 jarige man. Die man bracht de politie op het spoor van "de handelaar".

Bij de handelaar thuis werd o.a. aangetroffen:

- Een koffer met +/- 1000 nitraten
- een partij van 1000 stuks ander(voornamelijk illegaal)vuurwerk
- een partij munitie in de vorm van knalpatronen

Ik dacht dat de 1000 nitraten en de 1000 stuks voornamrlijke illrgal, hetzelfde vuurwerk waren in het verhaal. Was nog niet helemaal wakker.
Gezien ze het hebben over "voornamelijk illegaal", vermoed ik dat het geen kartonnen met Cobra's zijn geweest. Maar goed, dat is speculatie

Tuurlijk pakken ze steeds hetzelfde balletje. Dat is stemmi gmkerij en daar is de media tegenwoordig ook voor toch? Doen ze met alle onderwerpen. Sensatie ten top. Dat we er ons hier nog over verbazen, verbaast mij dan weer...

Ik voeg graag nog een klein beetje nuance toe aan het forum: nee, de tijd van verbazing heeft jaren geleden al plaats gemaakt voor irritatie. Het is onrechtvaardigheidsgevoel dat me jeuk bezorgt.

Grappige en vooral tenenkrommend aan "het verhaal" is dat door de MSM(Main Stream Media, super links!) berichtjes men denkt een algemeen vuurwerkverbod te verkrijgen. Dit heeft NIETS te maken met onze vuurwerktraditie!

Zeker door een algemeen verbod en het verbieden van ONS legale vuurwerk zal de illegale markt met illegaal spul NOG verder groeien! Het is geen "rocket science! Pure logica!

Back
Bovenaan