politie neemt vuurwerk in beslag

dennis-pyro

VWC lid
Sliedrecht, 26-10-2011 •De politie heeft bij een 18-jarige man uit Sliedrecht vuurwerk in beslaggenomen. Het ging om een pakket illegaal vuurwerk afkomstig uit Polen. Agenten gingen op dinsdag 25 oktober 2011 naar de woning van de verdachte in Sliedrecht. Daar was inderdaad het vuurwerk. De man verklaarde dat hij het had besteld via een website en dat hij wist dat het illegaal was

Bron: politie.nl

Sliedrecht, 26-10-2011 •De politie heeft bij een 18-jarige man uit Sliedrecht vuurwerk in beslaggenomen. Het ging om een pakket illegaal vuurwerk afkomstig uit Polen. Agenten gingen op dinsdag 25 oktober 2011 naar de woning van de verdachte in Sliedrecht. Daar was inderdaad het vuurwerk. De man verklaarde dat hij het had besteld via een website en dat hij wist dat het illegaal was

Bron: politie.nl

tja er zijn de laatste tijd een paar sites vant net gehaald waarbij er geen bezorging is geweest omdat die onderschept is en die mensen kregen een thuis bezoekje.maar er zijn ook computer bestanden bekeken die mensen hebben hun pakketje wel gekregen maar krijgen toch een bezoekje ,mischien was dit er ook zo een?

Goed mogelijk, op het Duitse fora is hier een flinke discussie over.
Het is *****, maar als je even nuchter nadenkt, niet verwonderlijk.

Moet haast wel zo zijn dat dit van een opgerolde website is.. Adres en betalingsgegevens zijn bekend en voilá.

Immers zou een postcenter nooit het pakketje nog ergens laten bezorgen, als men weet dat hier vuurwerk in zit. Dan moet de politie direct worden gebeld.
In dit geval was het vuurwerk aangetroffen in huis en niet meegenomen door oom agent vanaf het postkantoor (of de service die dit bezorgt)

Het gaat hier om een jonge man die vuurwerk heeft besteld in de net verkeerde gekozen periode. In Duitsland had een man een delova rana in een stadion afgestoken. Hierdoor zijn gewonden gevallen. Hij heeft aan de politie verteld waar hij deze heeft gekocht. Toen is de Duitse politie pakketjes uit Polen gaan controleren zo is hij gepakt.

Wat heeft de duitse politie met Nederlanders te maken dan? Ik snap dat niet goed.

En ik vind het alsnog vaag dat hij gepakt is terwijl hij het vuurwerk al thuis had? En hoe hebben ze zijn pakket dan zogenaamd gecontroleerd? Of was hij gepakt voordat hij het thuis had liggen?

Waarom is dat vaag? Er is in ieder geval 1 duitse website opgedoekt..
Dan is het in ieder geval mogelijk dat betalings- en adresgegevens kunnen worden verkregen, vanaf daar is het een simpel optelsommetje?!

Pakketjes worden soms gecontroleerd, wat is daar zo gek aan? Voor je het vliegtuig ingaat ziet men ook alles wat je in koffer hebt?

Betrokkenen weten hoe de vork precies in de steel zit. Mogelijk zoals Pollepel. Media berichten worden nogal eens verdraaid, beoordelen op die feiten is dus niet altijd juist. En vaak gissen..

80 pakjes fenix nitraten, 10 pakjes fenix small, 9 delova ranas, 17 sierpotten, 14 vuurpijlen en 240 vlinders

Waarom is dat vaag? Er is in ieder geval 1 duitse website opgedoekt..
Dan is het in ieder geval mogelijk dat betalings- en adresgegevens kunnen worden verkregen, vanaf daar is het een simpel optelsommetje?!

Pakketjes worden soms gecontroleerd, wat is daar zo gek aan? Voor je het vliegtuig ingaat ziet men ook alles wat je in koffer hebt?

Betrokkenen weten hoe de vork precies in de steel zit. Mogelijk zoals Pollepel. Media berichten worden nogal eens verdraaid, beoordelen op die feiten is dus niet altijd juist. En vaak gissen..

Zoals ik al zei... Dat er politie in duitsland naar een website uit polen gaan onderzoeken, en dan pakken ze een Nederlander. Hun hebben niks met Nederland te maken met politie zaken etc dus waarom gaan ze informatie dan door geven ?

Ik vind jou bericht iedergeval vaag, aangezien jij mijn vragen blijkbaar niet snapt. Je begint over pakketjes die controleerd worden, maar dat heeft niks met mijn bericht te maken.

Het vage is dat het pakketje niet was onderschept en hem toch gepakt te hebben, en later blijkt het wel weer onderschept te zijn. Ze gaan het toch niet controleren en het dan naar ze huis sturen, en dan hem daar pakken met het pakketje.

masterbsc niet het is niet zo moeilijk het bedrijf wat opgerold is hield een administratie bij met betaalgegevens +bezorg gegevens .zelf als het pakket al bezorgt is word dat gewoon door de duitse politie doorgespeeld naar de politie in nederland en krijg je gewoon een bezoekje.

masterbsc niet het is niet zo moeilijk het bedrijf wat opgerold is hield een administratie bij met betaalgegevens +bezorg gegevens .zelf als het pakket al bezorgt is word dat gewoon door de duitse politie doorgespeeld naar de politie in nederland en krijg je gewoon een bezoekje.

Haha, je kan het verhaal wel ( samengevat ) gaan herhalen, maar je legt het dus alsnog niet uit wat ik niet snap. Ik vind het aardig dat je reageerd, maar geef dan op z'n minst antwoord op mijn vraag.

Om het nog een x te doen:

Waarom zou de Duitse politie informatie doorgeven aan de Nederlandse politie?

Alvast bedankt.

@masterbsc, dat vind een hele boeiende vraag. Ik zou dat ook wel willen weten, het zal iets met europese regels te maken hebben. Maar ik las ook iets op avp dat iemand die een paar jaar geleden gepakt was met wat vuurwerk, ieder jaar een bezoekje kreeg van de politie. De politie mag volgens mij niet zomaar mensen gaan opzoeken die ooit berecht zijn voor een delict. Zonder redelijke verdenking uiteraard. Het lijkt wanneer er vw in het spel alles toegestaan is. Begrijp me niet verkeerd, als je met vuur speel moet je op de blaren zitten

omdat hier sprake is van grensoverschrijdend crimineel gedrag in zo,n geval is het gebruikelijk dat de autoriteiten van het andere land word ingelicht.het zijn meestal poolse sites met opslag in het beuitenland en dat is verboden.daar is ook een filmpje op youtube waar de loods te zien is en wat daar allemaal lag opgeslagen.

Heel vaag, wanneer ie gene gepakt is met vuurwerk dat ie dan elk jaar een bezoekje krijgt. Heb wel vaker dat soort verhalen gehoord, maar ik geloof er eerlijk gezegt niks van. Aangezien ik iemand ken die gepakt is, en die heeft daar geen last van.

Ze mogen inderdaad niet zonder reden langs komen, en ik denk dat ie gene het er dan zelf naar gemaakt heeft.

@ Chappie, okee duidelijk, zijn er nog andere mensen die hier meer van weten?

@MasterBsc,

Het is wel degelijk zo dat ze een bezoekje kunnen verwachten.
Vaak houden ze hem wel in de gaten in ieder geval.
2 jaar geleden was een oude maat van mij opgepakt met prof, vorig jaar kwam de politie rond 23:30 nog even langs om te kijken of dat hij niet weer zoveel spul zou hebben. Maar toen waren de shells van andere mensen etc:p En zagen het door de vingers.
Dus, het is geen onzin en je wordt in ieder geval in de gaten gehouden.
Ja als jij maar met 50kg wordt gepakt, is dat niet interessant voor hen.
Maar jij hebt thuis voor meer dan 300kg prof staan, dan nemen ze het zekere voor het onzekere en houden je in de gaten.

@MasterBsc

Geen antwoord op je vraag? Het is meer dan logisch dat wanneer er een crimineel feit wordt gepleegd, ze alle takken proberen op te sporen. Wat is daar niet logisch aan? Om vervolgens ook nog eens bewijs te hebben, tegen in dit geval deze website (normaal gesproken een handelaar). Lees eens wat rechtzaken na op rechtspraak.nl dan weet je waar ik het over heb.

Tegen een handelaar is bewijs nodig, in de vorm van afnemers. Net als wanneer in eigen land een handelaar wordt gepakt, proberen ze iedere tak te pakken. Logisch want zoals chappie zei is het een strafbaar feit.

Ik kan je diverse zaken noemen waar dit het geval is, alleen betreft het dan "handelaren".

@Denjo

Je hebt in de gaten houden en in de gaten houden. Wat jij zegt is geen in de gaten houden. De politie heeft 0,0 geld om rechercheurs op één iemand te knallen die mogelijk nog wat aan vuurwerk doet. Het enige wat ze doen voor de bangmakerij is rond de spannende tijd wat rondrijden.
Als ze hier geen reden toe hebben, volgen ze je niet. Echt niet, puur paranoia gedrag.

Mensen daarnaast die als 'grote vissen' staan omschreven, die kunnen uiteraard wel gevolgd worden als daar sterke vermoedens toe zijn. Dit d.m.v. de welbekende taps & observaties, maar ook een peilbaken, zoals in de zaak van ***.

Ga er in ieder geval vanuit dat je niet zomaar meer wordt gevolgd, zoals hierboven wordt gezegd, mits je je enigzins aan de wet houdt.
Het scheelt wel enorm of er echt een zaak tegen je is. Is er te weinig bewijs dan kunnen ze na een eerste aanhouding inderdaad wel doorgaan met je in de gaten houden.
Je advocaat kan hier overigens meer over vertellen, al is dat hier niet aan de orde omdat het een vraag is ;)

Ja maar de gene die gepakt is, is met een flinke hoeveelheid belgisch vuurwerk en aardig wat zinks en BSC gepakt. Dat is onderhand al wat jaren terug, en daarna is ie gene nooit meer nagecheckt of heeft ie huiszoekingen gehad. ( was wat meer dan 50KG )

Ik weet van die gene dat ie ook niks meer heeft kwa illegaal, en het houd op legaal dus dan kan dat de reden zijn snap je wat ik bedoel? Als ie gene nog word nagecheckt met huiszoekingen dan MOET er een reden zijn. Huiszoekingen etc krijg je namelijk niet zomaar. Er moet reden genoeg zijn. En 1 x gepakt met vuurwerk, is niet de reden dat ie gene het elk jaar heeft. Dan moeten ze eerst weer voor voldoende bewijs/aanwijzingen zorgen.

@ minimized, ik heb zelf ervaringen met rechtzaken dus ik hoef daar niet verder over geinformeerd te worden.

ik wil nog even toevoegen dat wij gezellig praten over duitsland ,maar hij kon zijn bestelling ook gedaan hebben via de nederlandse/poolse site die 2 keer is opgerold in de afgelopen 2 jaar.ik weet dat daar computer bestanden zijn bekeken en mensen hebben bezoek gehad voor en na bezorging.de tweede was een heterdaatje de eerste keer via een politie tip uit het oosten vant land en op het spoor gekomen via een rekening nummer op zijn site

Back
Bovenaan