Politie neemt vuurwerk in beslag: '362 dagen te vroeg...'

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
694

De politie heeft gisteravond in Maasdam drie jongens aangesproken omdat zij vuurwerk aan het afsteken waren. De 'aardige hoeveelheid' knalvuurwerk is door de agenten in beslag genomen.

,,362 dagen te vroeg afgestoken dus'', meldt de politie op Facebook.

Bron

Een aardige hoeveelheid? Kom op zeg, dit is kindervuurwerk! Te vroeg afsteken mag inderdaad niet, maar ermee pronken zoals de politie doet in dit geval is ook volkomen kansloos!

Kansloos, geef die jongens een flinke waarschuwing en zeg dat ze de volgende keer wel aan de beurt zijn. Klaar, probleem ook opgelost.

Kansloos, geef die jongens een flinke waarschuwing en zeg dat ze de volgende keer wel aan de beurt zijn. Klaar, probleem ook opgelost.

Deze jongens hebben waarschijnlijk ook een waarschuwing gelezen, zie de text :)

De politie heeft gisteravond in Maasdam drie jongens aangesproken omdat zij vuurwerk aan het afsteken waren.

Ik denk dat ze het juist met een komische noot bedoelen met die zoveel dagen te vroeg, ik moet er wel om lachen, zeker omdat ik denk dat die jongens alleen een waarschuwing hebben gehad :)

Maarja hoe bereikt dit dan een ( vorm van een ) nieuwsbericht? Vind dat sowieso vaker wel schikbarend hoe snel zoiets op internet komt als je gepakt word met wat vuurwerk. Al zijn het geen grote nieuwspagina's, het komt toch maar op internet te staan.

Maarja hoe bereikt dit dan een ( vorm van een ) nieuwsbericht? Vind dat sowieso vaker wel schikbarend hoe snel zoiets op internet komt als je gepakt word met wat vuurwerk. Al zijn het geen grote nieuwspagina's, het komt toch maar op internet te staan.

Inderdaad, ik ben op Facebook ook lid van enkele groepen en dat ivm het vrijwilligerswerk wat mijn vrouw doet, maar als je eens kijkt wat mensen allemaal plaatsen, dan zakt je broek af.

Klopt. Ik heb vorig jaar contact gehad met de politie over of zij hiervoor een meldingsplicht hebben bij de media omdat het inderdaad heel snel gaat. Maar dat hebben ze niet. Dit doen ze dan om 'burger veilig te stellen'. Ja, ik zag m'n bejaarde buurvrouw net weer met de rollator richting de supermarkt lopen dus we kunnen de straat weer op!

Ik zit nu echt met een dilemma door de reacties op dit nieuwsbericht. Aan de ene kant ben ik het volledig eens dat deze jongens alleen een waarschuwing krijgen maar ze dragen zo wel bij aan de anti vuurwerk campagnes waardoor wij misschien later geen vuurwerk meer mogen afsteken. Als iedereen zich alleen met legaal vuurwerk EN binnen de toegestane tijden zouden afsteken was er nu niet zo'n landelijke discussie geweest.

Ja dat kan. Mensen irriteren zich eraan, dus gaan ze klagen. Voor mensen die een hekel aan vuurwerk hebben, is elke knal teveel.

Mensen die een hekel aan vuurwerk hebben zijn meestal mensen met honden, bij mij in de buurt iig. Voor mij is elke drol die ik het hele jaar door op straat tegenkom er een teveel, er geldt hier een opruimplicht. Bel ik elke keer dat die klerezooi onder mijn schoen zit met de kliklijn? Heb wel wat beters te doen, eerst die zool maar even soppen.

Mensen die een hekel aan vuurwerk hebben zijn meestal mensen met honden, bij mij in de buurt iig. Voor mij is elke drol die ik het hele jaar door op straat tegenkom er een teveel, er geldt hier een opruimplicht. Bel ik elke keer dat die klerezooi onder mijn schoen zit met de kliklijn? Heb wel wat beters te doen, eerst die zool maar even soppen.
Over een verbod op honden is geen discussie, over een verbod op vuurwerk wel...

Hoe dan ook, ze waren 3 dagen te laat of 362 :D dagen te vroeg.

Ben je het er mee eens of niet zo zijn de spelregels :wink:

Over een verbod op honden is geen discussie, over een verbod op vuurwerk wel...

Helaas mis je mijn punt een beetje Harry, maar geeft niet. Die hele vuurwerkverboddiscussie zou een stuk minder spelen wanneer de bevoegde instanties eens een keer gaan handhaven (vandaar de analogie met de hondendrol) op zwaar illegaal vuurwerk ipv kruimeldiefjes pakken. De knallen van die kanonslagen hoor je binnen niet eens, en van die singleshots hoor je wellicht een plop, als een kroonkurk van een bierfles. Ik neem niet aan dat men de deuren heeft openstaan met deze temperaturen dus het is zeiken om het zeiken.

Tot slot reageren nogal wat mensen op dit forum behoorlijk hypocriet vwb regelgeving en je hieraan houden of niet. Want o wee als je constateert dat verkopers eigenlijk de 25kg regel zouden moeten respecteren, hele volksstammen compleet over de pis.
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?28493-HAOKAN-Fireworks-te-Pijnacker/page139

Dus @HardBeat, Fegefeuer, Hairy Harry, Hendtje Contentje, Pyromovies HD, RemcoS en rene_vuurwerk hadden jullie meer of minder dan 25kg vuurwerk in huis?

Helaas mis je mijn punt een beetje Harry, maar geeft niet. Die hele vuurwerkverboddiscussie zou een stuk minder spelen wanneer de bevoegde instanties eens een keer gaan handhaven (vandaar de analogie met de hondendrol) op zwaar illegaal vuurwerk ipv kruimeldiefjes pakken. De knallen van die kanonslagen hoor je binnen niet eens, en van die singleshots hoor je wellicht een plop, als een kroonkurk van een bierfles. Ik neem niet aan dat men de deuren heeft openstaan met deze temperaturen dus het is zeiken om het zeiken.

Tot slot reageren nogal wat mensen op dit forum behoorlijk hypocriet vwb regelgeving en je hieraan houden of niet. Want o wee als je constateert dat verkopers eigenlijk de 25kg regel zouden moeten respecteren, hele volksstammen compleet over de pis.
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?28493-HAOKAN-Fireworks-te-Pijnacker/page139

Dus @HardBeat, Fegefeuer, Hairy Harry, Hendtje Contentje, Pyromovies HD, RemcoS en rene_vuurwerk hadden jullie meer of minder dan 25kg vuurwerk in huis?

Laat ik het zo zeggen, ik houdt mij aan de afsteektijd dus op 31-12 om 18:00 uur begin ik en het laatste lontje is voor 1-1 2:00 uur ontstoken. Daarmee ben ik mijn buren/buurtgenoten etc niet meer tot last dan wettelijk is toegestaan.

Tuurlijk is er bij mij ook een oogje in het zeil gehouden door de blauwe pet

IMG_8218.jpg

Maar blijf je logisch nadenken/handellen en reageren, dan zal je zien dat agenten net mensen zijn, en er niet alleen op uit zijn om jouw ( waar je waarschijnlijk hard voor gewerkt hebt) vuurwerk in beslag te nemen.

Steek jij buiten deze tijden af en wordt je gepakt? Dan moet je ook niet gaan huilen

Laat ik het zo zeggen, ik houdt mij aan de afsteektijd dus op 31-12 om 18:00 uur begin ik en het laatste lontje is voor 1-1 2:00 uur ontstoken. Daarmee ben ik mijn buren/buurtgenoten etc niet meer tot last dan wettelijk is toegestaan.

Tuurlijk is er bij mij ook een oogje in het zeil gehouden door de blauwe pet

Bekijk bijlage 32017

Maar blijf je logisch nadenken/handellen en reageren, dan zal je zien dat agenten net mensen zijn, en er niet alleen op uit zijn om jouw ( waar je waarschijnlijk hard voor gewerkt hebt) vuurwerk in beslag te nemen.

Steek jij buiten deze tijden af en wordt je gepakt? Dan moet je ook niet gaan huilen

wel meer dan 25kg , geen preek gehad verder ?

Back
Bovenaan