Politie neemt 250kg zeer zwaar vuurwerk in woning in beslag.

zo ff rustig mensen.......vrede op aarde :p

Het grootste probleem zijn uiteraard de mensen die het afsteken en ermee slopen..... :wink:
Slokje op, och kan wel.....met alle gevolgen van dien.

Daarnaast is het probleem de media die vanalles en nog wat aan het opkloppen is zodat het echt lijkt alsof een liefhebber die wat illegaals afsteekt met bommen en explosieven bezig is.

Als laatste is de oorzaak het voorhanden krijgen van professioneel vuurwerk. Dit gaat en kan zo makkelijk (bestelbaar op internet etc) dat iedereen eraan kan komen...en daarbij zit het grootste probleem in het illegale knalvuurwerk (wat dan ook)..daar gebeurd de meeste onzin mee en wordt mee gesloopt, geknutseld, etc dat dat iedereen er een beetje een hekel aan begint te krijgen.

Ach ik ga dit jaar maar met mijn vrouw en buur met zijn vrouw voor het eerst maar eens naar een kerstnacht mis kaarsje steken en een rustpuntje zoeken:angel:misschien een aanrader voor een ieder waaronder ikzelf die zich nogal druk maken over het onderwerp in dit topic.:wink:beetje humor mag toch wel hoop ik.

Ooit zal het kwartje voor iedereen vallen ,alleen dan is het voor de echte liefhebbers dan te laat. Die zijn hun traditie dan kwijt. Spijtig.

tjsa, dan noem mij maar weer een moraalridder, heilig boontje of wat dan ook, maar ik kan er geen zak om geven dat hij zijn cobra8 kwijt is.
cobra6 vind ik eigenlijk al geen leuk vuurwerk meer, maar... omg ik denk dat ik oud word :p

Ik geef je groot gelijk. Dit type knalvuurwerk zorgt alleen maar voor huft€r gedrag. Al jarenlang worden hier bankjes, hekjes, bushokjes, speeltuintjes etc vernield door dit kansloze spul.

Maar dat niet alleen, ook nitraten mogen wat mij betreft hard worden aangepakt. Vorig jaar tijdens de jaarwisseling vond iemand het leuk om dit geweldig stukje vuurwerk richting ons te gooien terwijl wij ons siervuurwerk aan het afsteken waren. Resultaat; een week lang heeft mijn oor gesuisd. Er is niks mis met knalvuurwerk, maar er is niet voor niets een decibel limiet. Voor hetzelfde geld loop ik blijvende hoorschade op. Rotjes, prima, matten, hartstikke leuk, knalmortieren, super, titanium cakes, fantastisch, maar zodra je gaat gooien met 150+ decibel vuurwerk is voor mij de lol er af.

Ik denk dat het allemaal niks uitmaakt illegaal of niet, al zal er geen illegaal vuurwerk meer zijn dan gaat het gezeur nog verder.
De mensen die nu tegen vuurwerk zijn blijven tegen vuurwerk illegaal of niet, bij soort mensen is elke knal teveel en ze gaan door tot het helemaal verboden is.
Je kunt je er beter niet druk over maken want het heeft toch geen zin

Gr

Ooit zal het kwartje voor iedereen vallen ,alleen dan is het voor de echte liefhebbers dan te laat. Die zijn hun traditie dan kwijt. Spijtig.

'Echte liefhebbers'

Gast hou eens op, iedereen snapt dat het zwaar vuurwerk is. Dat dit overlast veroorzaakt enz.
Maar het zijn geen bommen. Waarom in malta wel aansteken en hier niet. (Mits niet in een straat enz)
Veroorzaakt jouw showtje met tig cakes tegelijk die je er gevaarlijk dicht op fakkelt geen overlast en gevaar?
Nogmaals ik geef niet om knalvuurwerk en koop alleen legaal sier, maar jij zit hier zo vaak te vitten op anderen. Zelf ben je ook echt niet heilig.

Helaas voor jou en bovenstaande likers houd ik niet op.

Het is tijd dat iedereen eens in gaat zien dat er drastisch iets moet veranderen in Nederland met het stoken van, en slopen met illegale knallers. Dus ik zal net zo lang doorgaan met dit soort berichten tot het effect heeft of tot er een algeheel verbod is in Nederland.

Een jaar geleden kreeg ik hier op dit forum nog een ban omdat ik teveel tegen illegaal protesteerde. Gelukkig heeft ook dit forum een grote ommezwaai gemaakt omdat men hier ook inziet dat als er niet snel iets verandert, onze traditie ten dode is opgeschreven. Het kan gewoon niet meer, de roep om een verbod wordt steeds groter en harder, en terecht. Ik ben een zeer groot liefhebber, ook van enorme dreunen, maar wel als ik ze zelf opzoek in het buitenland. Ik geniet van een eindbom van 2 kilo in een batteria, maar dan kies ik er voor om er 20 meter vandaan te gaan staan en weet ik wanneer de klap komt.

Als ik s'avonds op de bank zit met mn gordijntjes dicht en een of andere debiel gooit een cobra in de straat neer, vlieg ik naar buiten om te kijken of ik de persoon zie(dat hoop ik niet voor diegene). Ik schrik me de te-ring en dan ben ik nog een liefhebber die aan zulke klappen gewend is. Hoe moet een leek (met eventuele angst of kleine kinderen) zich dan voelen??

Ik snap dat (de vooral jongere) freaks vinden dat een buitenlands knallertje tot 5 gram of meer moet kunnen, ik vind harde knallen ook leuk, ik ben ook jong geweest.
Alleen ben ik in gaan zien dat deze knallers er echt voor gaan zorgen dat al het vuurwerk verboden gaat worden als er niet snel, drastisch iets verandert. Vandaar ook mijn uitdrukking "echte liefhebbers". Want ik kan niet begrijpen hoe je jezelf een vuurwerkliefhebber kunt noemen terwijl je willens en wetens illegale asoknallers gaat staan stoken terwijl je weet dat dit je eigen vuurwerktraditie om zeep helpt. Ja, harde knallen zijn leuk, maar het kan gewoon niet meer in Nederland! Wil je het toch doen, ga dan naar het buitenland!

Waarom in Malta wel afsteken en hier niet? De bommen die ik daar afsteek horen gewoon niet in handen van consumenten thuis. Punt. Ook niet in een weiland of waar dan ook. Je kan het wel veilig afsteken maar de Nederlandse bevolking is er gewoon niet aan gewend, en van gediend om 6 inch salutes te horen.
Maltesers horen dit dagelijks en ook daar is er een groep mensen die er tegen protesteerd. Alleen is het daar wel beschermd aangezien het een traditie is.

Mijn showtje met tig cakes tegelijk wordt door de omwonenden zeer gewaardeerd. Ik heb twee buren die niet van vuurwerk houden en die gaan dan ook weg tijdens oud en nieuw. Ze gunnen ons ons plezier ook.
Onstaat er gevaar? Ja, voor mezelf en mn schietmaatje. We hebben allebei een bril op en het publiek staat op een veilige afstand. Zelfs de politie houdt al 3 jaar een oogje in het zeil aan de andere kant van de straat. Dus wat is gevaar? Natuurlijk kan er iets mis gaan, maar we proberen het zoveel mogelijk te beperken.

Dat ik niet heilig ben heb ik hier en op andere fora al meerdere keren verteld. Ik ben gepakt voor het afsteken van een Cobra op Varkenoord voor een wedstrijd van Feyenoord. Ik zat toen in een andere fase van mijn leven en vond ook dat dat maar moest kunnen. Schade aan het veld, een hoop gezeik, 3 jaar voorwaardelijk en een werkstraf later heb ik mijn leven gebeterd. Ik kom daar niet meer en ik stook alleen nog legaal vuurwerk.

Misschien (en hopelijk) geeft dit verhaal en stukje inzicht in mijn gedachtegang en krijgen één of twee mensen een andere kijk op illegale knallers, dan heb ik al iets bereikt. :)

We zullen met z'n allen moeten vechten om onze vuurwerktraditie te behouden en dat houdt in, geen illegale asoknallers, salutes, shells en weet ik veel wat voor overlastgevende spullen meer. Doen we dit niet, zijn we binnen een aantal jaar een land zonder consumentenvuurwerk.

Helder.
En al ben ik het nog steeds niet volledig met je eens, op de manier hoe bovenstaand bericht is geschreven creër je veel meer respect dan op het constante vitten op illegaal vuurwerk en leden die hiervan houden.
Er zijn natuurlijk vele situaties mogelijk met betrekking tot illegaal vuurwerk, die jij en ook ik niet altijd op voorhand kunnen weten.
Ik ben nog steeds van mening dat illegaal vuurwerk niet altijd slecht is, ookal blijf ik er zelf ver van weg.
En zoals je zelf al zegt zit iedereen in een andere fase, waar dan niet meteen op gereageerd hoeft te worden alsof iemand minder waard is.
Ieder zijn mening, tof dat je t op een respectvolle manier en duidelijke toon nu hier neerzet. Komt iedereen veel verder mee.

Het grote probleem is volgens mij de beschikbaarheid.Elke jan de behanger kan na 5minuten google alles krijgen binnen 24uur.

Ik heb niets tegen mensen die op oudejaarsavond veilig hun shells(weiland,open veld),blokken afsteken.
Hier heeft ook niemand last van.Zelf ben ik een liefhebber van al het vuurwerk.

Het probleem wordt veroorzaakt door gasten die 4inch salutes op de grond afsteken met benzine flessen midden in een woonwijk.Spullen slopen etc.Dat zal met een vuurwerkverbod niet beter worden.
Daarvoor moet je Europees de beschikbaarheid aanpakken,het is nu makkelijker om illegaal te kopen dan legaal.

Het grote probleem is volgens mij de beschikbaarheid.Elke jan de behanger kan na 5minuten google alles krijgen binnen 24uur.

Ik heb niets tegen mensen die op oudejaarsavond veilig hun shells(weiland,open veld),blokken afsteken.
Hier heeft ook niemand last van.Zelf ben ik een liefhebber van al het vuurwerk.

Het probleem wordt veroorzaakt door gasten die 4inch salutes op de grond afsteken met benzine flessen midden in een woonwijk.Spullen slopen etc.Dat zal met een vuurwerkverbod niet beter worden.
Daarvoor moet je Europees de beschikbaarheid aanpakken,het is nu makkelijker om illegaal te kopen dan legaal.

dat is het hele eier-eten. je geeft aan dat niemand er last van heeft, maar weet je dat wel zeker? heeft 'iedereen' dat gezegd? dit bedoel ik in het algemeen, niet alleen op jou. maar er word al heel snel ingevuld dat anderen er geen last van hebben als je op een weitje staat. is dat wel echt zo?

dat is het hele eier-eten. je geeft aan dat niemand er last van heeft, maar weet je dat wel zeker? heeft 'iedereen' dat gezegd? dit bedoel ik in het algemeen, niet alleen op jou. maar er word al heel snel ingevuld dat anderen er geen last van hebben als je op een weitje
last? Weitje? Net zoveel als een profshow naast of op een brug:Dof bv een mascletta in de haven in den helder of gaat het ineens niet meer om de decibellen maar om wie ze produceerd.

Helder.
En al ben ik het nog steeds niet volledig met je eens, op de manier hoe bovenstaand bericht is geschreven creër je veel meer respect dan op het constante vitten op illegaal vuurwerk en leden die hiervan houden.
Er zijn natuurlijk vele situaties mogelijk met betrekking tot illegaal vuurwerk, die jij en ook ik niet altijd op voorhand kunnen weten.
Ik ben nog steeds van mening dat illegaal vuurwerk niet altijd slecht is, ookal blijf ik er zelf ver van weg.
En zoals je zelf al zegt zit iedereen in een andere fase, waar dan niet meteen op gereageerd hoeft te worden alsof iemand minder waard is.
Ieder zijn mening, tof dat je t op een respectvolle manier en duidelijke toon nu hier neerzet. Komt iedereen veel verder mee.

We hoeven het ook niet eens te zijn. Alleen om iets te bereiken moet je hard aan de boom schudden, mensen moeten wakker worden. Ik doe dit door met mijn verhaal hier en daar te chargeren. Mensen voelen zich dan aangevallen maar ik zet ze tegelijk wel aan het denken. Als steeds meer mensen uit de liefhebbers wereld het illegale geknal op deze manier gaan benaderen, komt er vanzelf een kentering (hoop ik).

Ik vind niemand minder dan een ander, iedereen is wie hij wezen moet alleen bij sommigen probeer ik ze een andere kijk op dingen mee te geven. Of het helpt weet ik niet, maar ik ben inmiddels zo ver dat ik niet meer rustig achter mijn schermpje naar de fora kan kijken. Ik moet iets doen om mezelf het gevoel te geven dat ik in ieder geval mijn best heb gedaan om de traditie te redden.

Ik lever met alle liefde een paar knallen in voor het behouden van de mogelijkheid om consumentencakes te mogen stoken met Oud en Nieuw.

We zullen met z'n allen moeten vechten om onze vuurwerktraditie te behouden en dat houdt in, geen illegale asoknallers, salutes, shells en weet ik veel wat voor overlastgevende spullen meer. Doen we dit niet, zijn we binnen een aantal jaar een land zonder consumentenvuurwerk.

Professioneel siervuurwerk om middernacht draagt niet bij tot een vuurwerkverbod, voor de rest kan ik je ongeveer wel vinden in jouw uitleg.

Ga je dat professioneel siervuurwerk afsteken in de weken voor oud & nieuw, dan draag je inderdaad bij tot een vuurwerkverbod.

Die zware knallers hebben geen enkele meerwaarde. Ik versta sowieso niet wat mensen daar zo spectaculair aan vinden. Dat je eens een Cobra wilt afsteken of horen kan ik nog verstaan. Maar na één knal heb je het toch echt wel gehad. Shells of blokken, das spectaculair vuurwerk. Maar wat er spectaculair is aan die cobra's en bigboys heb ik nooit verstaan.

dat is het hele eier-eten. je geeft aan dat niemand er last van heeft, maar weet je dat wel zeker? heeft 'iedereen' dat gezegd? dit bedoel ik in het algemeen, niet alleen op jou. maar er word al heel snel ingevuld dat anderen er geen last van hebben als je op een weitje staat. is dat wel echt zo?

Mensen hebben hinder van zware knallers in woonwijken die vooral vanaf September in de woonwijken worden afgestoken,vernielingen. Op ouderjaarsavond zullen er altijd mensen zijn die al last van Cat1 hebben maar dat is nou éénmaal stookavond. Over shells die hier in een weiland op 00.00 worden afgestoken hoor ik geen klachten maar applaus.

snap ik, de mensen die het niet kunnen waarderen komen ook niet kijken ;)

nogmaals, het is niet tegen jou persoonlijk he, maar mensen zijn echt heel snel geneigd om dingen in te vullen. de polls tegen vuurwerk doen precies hetzelfde: 2500 man hebben de enquete gedaan en daaruit maken ze op dat heel nederland tegen vuurwerk is. jij hoort alleen maar mensen klappen, dus niemand heeft er last van.
ik ben geen haar beter hoor, oa ik verzorg voor mijn werk het vuurwerk. daar komen ook bijna 1000 man op af inmiddels, en iedereen die daar staat is enthousiast. heerlijk!
naderhand hoor je dan toch dat er iemand flink heeft lopen klagen.

ik weet ook niet hoe JOU weitje er bij ligt, en misschien ligt die wel in de middle of niks. maar er zijn er ook die menen op een weitje te gaan staan zodat niemand last van ze heeft, terwijl dat ze pal tegen een woonwijk aanzitten...

Helaas voor jou en bovenstaande likers houd ik niet op.

Het is tijd dat iedereen eens in gaat zien dat er drastisch iets moet veranderen in Nederland met het stoken van, en slopen met illegale knallers. Dus ik zal net zo lang doorgaan met dit soort berichten tot het effect heeft of tot er een algeheel verbod is in Nederland.

Een jaar geleden kreeg ik hier op dit forum nog een ban omdat ik teveel tegen illegaal protesteerde. Gelukkig heeft ook dit forum een grote ommezwaai gemaakt omdat men hier ook inziet dat als er niet snel iets verandert, onze traditie ten dode is opgeschreven. Het kan gewoon niet meer, de roep om een verbod wordt steeds groter en harder, en terecht. Ik ben een zeer groot liefhebber, ook van enorme dreunen, maar wel als ik ze zelf opzoek in het buitenland. Ik geniet van een eindbom van 2 kilo in een batteria, maar dan kies ik er voor om er 20 meter vandaan te gaan staan en weet ik wanneer de klap komt.

Als ik s'avonds op de bank zit met mn gordijntjes dicht en een of andere debiel gooit een cobra in de straat neer, vlieg ik naar buiten om te kijken of ik de persoon zie(dat hoop ik niet voor diegene). Ik schrik me de te-ring en dan ben ik nog een liefhebber die aan zulke klappen gewend is. Hoe moet een leek (met eventuele angst of kleine kinderen) zich dan voelen??

Ik snap dat (de vooral jongere) freaks vinden dat een buitenlands knallertje tot 5 gram of meer moet kunnen, ik vind harde knallen ook leuk, ik ben ook jong geweest.
Alleen ben ik in gaan zien dat deze knallers er echt voor gaan zorgen dat al het vuurwerk verboden gaat worden als er niet snel, drastisch iets verandert. Vandaar ook mijn uitdrukking "echte liefhebbers". Want ik kan niet begrijpen hoe je jezelf een vuurwerkliefhebber kunt noemen terwijl je willens en wetens illegale asoknallers gaat staan stoken terwijl je weet dat dit je eigen vuurwerktraditie om zeep helpt. Ja, harde knallen zijn leuk, maar het kan gewoon niet meer in Nederland! Wil je het toch doen, ga dan naar het buitenland!

Waarom in Malta wel afsteken en hier niet? De bommen die ik daar afsteek horen gewoon niet in handen van consumenten thuis. Punt. Ook niet in een weiland of waar dan ook. Je kan het wel veilig afsteken maar de Nederlandse bevolking is er gewoon niet aan gewend, en van gediend om 6 inch salutes te horen.
Maltesers horen dit dagelijks en ook daar is er een groep mensen die er tegen protesteerd. Alleen is het daar wel beschermd aangezien het een traditie is.

Mijn showtje met tig cakes tegelijk wordt door de omwonenden zeer gewaardeerd. Ik heb twee buren die niet van vuurwerk houden en die gaan dan ook weg tijdens oud en nieuw. Ze gunnen ons ons plezier ook.
Onstaat er gevaar? Ja, voor mezelf en mn schietmaatje. We hebben allebei een bril op en het publiek staat op een veilige afstand. Zelfs de politie houdt al 3 jaar een oogje in het zeil aan de andere kant van de straat. Dus wat is gevaar? Natuurlijk kan er iets mis gaan, maar we proberen het zoveel mogelijk te beperken.

Dat ik niet heilig ben heb ik hier en op andere fora al meerdere keren verteld. Ik ben gepakt voor het afsteken van een Cobra op Varkenoord voor een wedstrijd van Feyenoord. Ik zat toen in een andere fase van mijn leven en vond ook dat dat maar moest kunnen. Schade aan het veld, een hoop gezeik, 3 jaar voorwaardelijk en een werkstraf later heb ik mijn leven gebeterd. Ik kom daar niet meer en ik stook alleen nog legaal vuurwerk.

Misschien (en hopelijk) geeft dit verhaal en stukje inzicht in mijn gedachtegang en krijgen één of twee mensen een andere kijk op illegale knallers, dan heb ik al iets bereikt. :)

Wat ga jij ons allemaal de les lezen terwijl ik dit soort onzin nog nooit gedaan heb! Laat staan de gedachte gehad zoiets te doen!

Jij hebt bijgedragen aan een verbod niet wij dus ga jezelf iets leren ipv hier het forum vergallen want ik wordt kotsziek van jou al is het alleen al jou avatar scheinheilige die je bent bah!

Dit is net zo iets als wat ex rokers altijd doen.

Zelf 30 jaar lang 30 peuken per dag gerookt,en dan stoppen ze en gaan ze zeiken dat de rook van een ander zo stinkt bla bla.

Ook ik steek geen zwaar illegaal vuurwerk af,vroeger wel de nodige strijkers afgestoken en ja al vanaf augustus zelfs,ik praat dan ook over de jaren 90.
Ik moet ook niks van de Cobra's hebben,maar zal ook niet naar buiten rennen als er hier 1 afgestoken word.

De mensen die slopen met vuurwerk hou je toch niet tegen,want die zitten zeer waarschijnlijk niet hier op het forum.

Het gaat ons niet eens om de mening van meneer pyromovies, maar meer om de manier waarop. Iedereen is z'n gedram zo ontzettend zat... altijd maar een ander afzeiken

Het gaat ons niet eens om de mening van meneer pyromovies, maar meer om de manier waarop. Iedereen is z'n gedram zo ontzettend zat... altijd maar een ander afzeiken

Pyromovie heeft het achter de ellebogen,
Hij kan me zak opblazen meneer het hijlige boontje

Back
Bovenaan