Politie neemt 200 kg zwaar vuurwerk in beslag

Ik ben het met je eens hoor vincmeister, het is ongelofelijk *** als je wordt gepakt, maar stiekem weet elke liefhebber ook de consequenties van zijn daad.

Dit slaat compleet nergens op. Je vergelijkt nitraten in een woonwijk met het afsteken van proff. spul. En de 'voorbeeldige forummer zijn' Ik steek inderdaad geen cobra's af en smijt al helemaal geen shells op de grond. Als je een discussie wil aangaan op een forum is het erg dom om mensen te beschuldigen van zaken, zeker op de manier waarop jij het brengt.
Vind jij het een goede zaak dan? 200 kilo in een woonwijk? je zal er maar naast wonen en de zaak ontploft, hoop je dan weer te spreken met gegronde beargumentatie en niet dit slappe gedoe.

Illegaal is illegaal jongens ja. Inderdaad. Fout parkeren is een overtreding en moord een misdrijf. Ik vind het romantiseren van criminaliteit dit. Fout is fout. Onvoldoende is onvoldoende. Of je nu zakt met 5 punten verschil of 0,1 je haalt het niet. Dus een nitraatbom is net zo illegaal als een shell. Het mag gewoon weg alle 2 niet. Kun je ***len maar ik heb gewoon gelijk omdat het een feit is. Meneer agent laat je echt niet weg lopen omdat jij een nitraat heb en de buurman een shell in de hand.

Prof vuurwerk in een wijk is niet gewenst. Maar het ontploft echt niet zomaar. Wietplantages heb ik ook liever niet naast me.

Hausspion "bewijst" trouwens dat je gewoon uit losse buizen kunt schieten.

http://www.youtube.com/watch?v=K1oByJm-KHU&list=UUOnmFeeIMIlaOXUibwLsM6Q&index=2&feature=plcp

De mafketel, hier wordt je ook niet vrolijk van als die naast je staat. Gelukkig staat hij nog ergens op een veld maar stel dat je langs rijd of stel dit of stel dat of stel zus bla bla bla.

En wat is het verschil dan? Een handelaar die niet aan kinderen verkoopt. Is dat een goede handelaar? Blijft nog steeds illegaal. En leeftijd zegt niets. Er zijn kinderen van 13 die volwassener zijn dan sommige twintigers.

Tot slot: dat er mensen zijn die zogenaamd niets hebben?!
Make dat the cat wijs!

Jullie zoeken het verder maar uit. Ik ben uit van hier ;)

fout is fout, onvoldoende is onvoldoende, dus bij jou staat een nitraat gelijk aan een shell? Dan zeg je in principe ook, een ongeluk is een ongeluk toch?
Dus wanneer je met 5 km/h tegen een boom knalt met een auto is dit het zelfde als met 130 km/h? Denk het niet he? Riscio = Kans x Effect. En ik denk dat je zelf slim genoeg bent om te zeggen dat het effect van een shell groter is dan van een nitraat. Dus zoveel gelijk heb je nog niet met je feiten omdat je niet alles evenredig bekijkt. 5 km/h te hard resulteert toch ook in een kleinere boete dan 50 km/h te hard? Ja beiden is het verkeerd, daar heb je dan wel gelijk in. Maar het gaat niet of het verkeerd is want daar twijfelen we niet over. Het gaat om de omvang.

Geweldig hoe het goed omgaan met prof vuurwerk en je verandwoording nemen vergelijkt word met moraalridders. Het illigaal hebben en afsteken van dingen doen indd veel mensen. Maar om nou er ook fout mee om te gaan en het zo te promoten... ?? En nitraten vergelijken met 3 inch salutes ahahahahhaha epic jongens... echt epic.

Haha en het gaat hier niet om je gelijk krijgen , dat is al zielig genoeg. Het gaat erom dat je nooit zo op die manier shells moet stoken. Koop dan de grondknallers en stook die op een inderdaad groot weiland of een plek waar geen spullen , dieren of mensen er last van hebben. En al helemaal niet in de straat.

Dat iets illigaals is , wil niet zeggen dat je er als een kip zonder kop mee om moet gaan. Bah !

Fantastisch nieuws nieuws dat deze heren zijn opgepakt, ben er helemaal blij van! Stop die retards maar achter slot en grendel, totaal verstandloze debielen die deze website runnen. Ze verkopen deze rommel, maar weten zelf niet hoe ze het daadwerkelijk op een veilige manier moeten gebruiken.

Je kunt zoveel zeggen als je wilt over ze maar ze verkochten wel kwaliteit heb ik gezien op youtube.Het is vuurwerk en daar moet je van genieten,niet zeiken!Als nederland er verantwoordelijk mee omgaat dan zou dit best kunnen
met het ge*** over nitraatbommen en vlinderbommen!Vuurwerk is vuurwerk of het nou harder is of niet!!!!!!!!!!!>:D

Laatst bewerkt door een moderator:
Fantastisch nieuws nieuws dat deze heren zijn opgepakt, ben er helemaal blij van! Stop die retards maar achter slot en grendel, totaal verstandloze debielen die deze website runnen. Ze verkopen deze rommel, maar weten zelf niet hoe ze het daadwerkelijk op een veilige manier moeten gebruiken.

maar ik moet zeggen!In sommige dingen heb je wel gelijk,ze waren onverantwoordelijk bezig!

bleeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhh, ze zijn lekker gepakt. Ze hebben dom prof vuurwerk verkocht en dom reclame gemaakt. Als mensen zonder kennis ervan uitgaan dat ze wel 4 " ti salutes uit een losse buis zonder rek of zandzakken kunnen schieten in een straat dan heb je kans op de ergste ongelukken.eMaar okay , iedereen denkt alleen maar aan die knal. En ze leveren kwaliteit , blah blah blah. Van mij mag hier een slotje op. Want de site is lekker offline :D
En als we toch zielig gaan doen , suckadickbitch. Zoek maar een andere manier om je dingen te krijgen.

bleeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhh, ze zijn lekker gepakt. Ze hebben dom prof vuurwerk verkocht en dom reclame gemaakt. Als mensen zonder kennis ervan uitgaan dat ze wel 4 " ti salutes uit een losse buis zonder rek of zandzakken kunnen schieten in een straat dan heb je kans op de ergste ongelukken.eMaar okay , iedereen denkt alleen maar aan die knal. En ze leveren kwaliteit , blah blah blah. Van mij mag hier een slotje op. Want de site is lekker offline :D
En als we toch zielig gaan doen , suckadickbitch. Zoek maar een andere manier om je dingen te krijgen.

Die gasten hebben zich niet bepaald volwassen gedragen nee, daarentegen klinkt deze post wel uitermate volwassen.
:wink: <---

Die gasten hebben zich niet bepaald volwassen gedragen nee, daarentegen klinkt deze post wel uitermate volwassen.
:wink: <---

mee eens maar toch moet ik zeggen dat als je shell's verkoopt aan 13 jarigen(weet niet of dat zo is maar het word gezegd)dan ben je wat mij betreft een hersenloze eikel.:shocked:als je op ytube kijkt naar unboxing video's van ontvangen vuurwerk dozen zie je mannetjes van 13,14 of 15 dozen met delova,s achtung,s etc uitpakken als of het niets is.dit is wachten op doden,er staan filmpjes genoeg waar shell,s gewoon los op de grond worden afgestoken zonder mortier echt belachelijk.:bonk:gewoon in een woonwijk dit soort mensen moeten worden aangepakt:frusty:

hohoho, ik ben zelf ook rond de 13 en zoals al eerder heel goed aangegeven in dit topic kan iemand van 13 even verstandig of verstandiger zijn dan een volwassene.

ik wil alvast zeggen dat ik dit normaal bij de toppic filmpjes zou plaatsen,maar ik vraag toch aan de mods van dit forum om dit te laten staan want het slaat wel op sommige dingen die hier word verteld en besproken.dit filmpje gaat over opslag van shell's en ook het onschuldig lijkende watervallen.ik snap dat niet iedereen dit in zijn tuin heeft staan maar we komen regelmatig handelaren tegen in de pers die veel in opslag hebben in schuren en zolderkamers,en dan net als sommige hier zeggen dat het gevaar wel meevalt.
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

ik weet niet of je het goed bekeken hebt, maar dat filmpje gaat over 5388kg, 5011kg en meer van zulke bizarre hoeveelheden. Dus een beetje een nutteloos filmpje?

ik weet niet of je het goed bekeken hebt, maar dat filmpje gaat over 5388kg, 5011kg en meer van zulke bizarre hoeveelheden. Dus een beetje een nutteloos filmpje?

het is een filmpje om al het gepraat over dat het geen kwaad zou kunnen teniet te doen.ik heb van te voren aangegeven dat niet iedereen een container in zijn tuin heeft staan,maar het gaat mij erom duidelijk te maken aan een ieder dat bv 2000 of 1000 kg vuurwerk met bv shell,s niet zorgt voor een geklapt ruitje.dit soort hoeveelheden word regelmatig gevonden in garageboxen en om dat nu te bagatelliseren is echt stom.maar als je het wil weten hoe dat er uit ziet moet kijken naar dat toppic over dat huis wat ontploft is en probeer me dan wijs te maken dat je daar graag naast woont:bonk:

Zonder te ontkennen dat het gevaarlijk is; je moet er wel rekening mee houden dat de gewichten in de containers netto zijn, terwijl de politie (dus wat we in de kranten lezen) altijd alle papier, lijm, klei, gesteente, metalen enz. meeweegt. Al hebben shells wel een behoorlijk gewichtspercentage kruit schat ik zo in, dat wel.

dit lijkt me heel duidelijk. het is nooit fijn om zo'n explosie mee te maken maar er zit wel verschil in de heftigheid van een explosie en daar moet logisch naar gekeken worden! duidelijk toch?

Wat ik altijd zo apart vind is dat er altijd maar naar enschede wordt gewezen terwijl men nog steeds niet voor 100% weet wat daar de oorzaak was, en wat er precies allemaal lag. Daarnaast is het waterfall voorbeeld wel een extreem voorbeeld aangezien dat meer door de chemische samenstelling kwam(geloof ik).

Wat ik altijd zo apart vind is dat er altijd maar naar enschede wordt gewezen terwijl men nog steeds niet voor 100% weet wat daar de oorzaak was, en wat er precies allemaal lag. Daarnaast is het waterfall voorbeeld wel een extreem voorbeeld aangezien dat meer door de chemische samenstelling kwam(geloof ik).

Er lag daar vuurwerk, dat ontplofte in bewoond gebied (hoe concreet wil je het hebben...) een realistisch scenario in vergelijking met het oplsaan van zwaar vuurwerk van een handelaar in een woonwijk, ook al gebeurde dit in minere mate. Lag er bij die handelaar wellicht militaire hardware zoals Enschede? Nee, maar daar gaat het in dit geval niet om. Het gaat om de veiligheid die zwaar in het geding is gweweest door 200 kilo op te slaan in bewoond gebied zonder enige vorm van veiligheidsmaatregelen (geen bunker, geen sprinkler etc.) Ja dit zal de gemiddelde handelaar ook niet hebben hoor ik jullie al zeggen. Nogmaals daar gaat het niet om. Of weet jij een andere vuurwerkramp in Nederland buiten Enschede om die de schade kan laten zien wanneer zoiets zich voortdoet?

Er lag daar vuurwerk, dat ontplofte in bewoond gebied (hoe concreet wil je het hebben...) een realistisch scenario in vergelijking met het oplsaan van zwaar vuurwerk van een handelaar in een woonwijk, ook al gebeurde dit in minere mate. Lag er bij die handelaar wellicht militaire hardware zoals Enschede? Nee, maar daar gaat het in dit geval niet om. Het gaat om de veiligheid die zwaar in het geding is gweweest door 200 kilo op te slaan in bewoond gebied zonder enige vorm van veiligheidsmaatregelen (geen bunker, geen sprinkler etc.) Ja dit zal de gemiddelde handelaar ook niet hebben hoor ik jullie al zeggen. Nogmaals daar gaat het niet om. Of weet jij een andere vuurwerkramp in Nederland buiten Enschede om die de schade kan laten zien wanneer zoiets zich voortdoet?

Ik had het meer over de media en het om, die dat soort vergelijkingen vaak gebruiken terwijl het niet onomstotelijk vast staat dat alle schade alleen is veroorzaakt door vuurwerk.

Niet onomstotelijk, zeg maar: uiterst hoogstwaarschijnlijk niet. Er is niet voor niks zo'n doofpotsfeer omheen gecreëerd. Er zal dus wel wat aan de hand zijn geweest daar. Ik ben ervan overtuigd. Lees bijvoorbeeld ook dit artikel:
http://klachtennederland.nl/index.p...-defensiedoofpot-van-de-vuurwerkramp-enschede

Er lag daar vuurwerk, dat ontplofte in bewoond gebied (hoe concreet wil je het hebben...) een realistisch scenario in vergelijking met het oplsaan van zwaar vuurwerk van een handelaar in een woonwijk (...) Of weet jij een andere vuurwerkramp in Nederland buiten Enschede om die de schade kan laten zien wanneer zoiets zich voortdoet?
Waarom per se in Nederland? In Duitsland gelden dezelfde natuurkunde en scheikunde als hier, dus de explosie in die woning daar een tijdje terug lijkt me relevant hiervoor.
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=26903

Back
Bovenaan