Politie gaat afsteken illegaal vuurwerk actief opsporen

Duur geintje wat nauwelijks resultaat oplevert. Ok, je weet waar het is afgestoken maar dat weten de agenten zelf zonder al die apparatuur zelf ook al wel hoor. En dan is het geen bewijs, kunnen ze enkel in tassen gaan kijken, vaker op zo'n plek gaan surveilleren etc. Het is gewoon weer zo'n leuk kostbaar speeltje van een stel onderzoekertjes die hun tijd veel beter zouden kunnen besteden. Ga maar helpen omgewaaide bomen rooien ofzo.

Ik weet het niet ik denk dat dit best wel handig is. Als je in een hele stad met drie geluidsmeters kan bepalen waar precies een knal vandaan komt. Kan de politie meteen daar naartoe rijden en kijken of er nog meer wordt afgestoken. Zo niet dan kan de politie alsnog zien of er een patroon is waar en hoe laat de knallen meestal worden afgestoken. Als bijvoorbeeld iemand altijd op zaterdag op een plaats en misschien zelfs rond dezelfde tijd iets afsteekt is deze persoon makkelijker op te sporen.

Hoeveel geld dit kost of misschien zelfs oplevert is niet bekend dus ik vind ook niet dat je daar wat over kan zeggen. Misschien levert die apparatuur zo veel op dat er meer boetes betaald moeten worden dan dat de apparatuur kost.

Het kost waarschijnlijk bergen met geld, en hoe wil je dit gaan traceren als jongens met hun rugzakje van punt naar punt gaan?

Vraag me af of dit daadwerkelijk wat gaat uithalen. Als ze mensen willen pakken, zullen ze direct actie moeten ondernemen. Alleen een richting lijkt me niet voldoende bewijs om iets te kunnen uithalen.

gebruiken ze dit ook met oud en nieuw? en hebben ze dit in nijmegen ?

alvast bedankt voor jullie medewerking

Dit is juist bedoeld voor o&n. Leiden is de enigste plek. Ze gaan het hier testen en als het een succes is gaan ze het in andere steden ook gebruiken.

Edit: Ik zie net de herhaling van 1 vandaag. Als het een succes is willen ze in de toekomst ook drones in gaan zetten.

Laatst bewerkt:
anp.

De politie levert onbetrouwbare cijfers over het aantal opgeloste misdrijven. Dat stelt de Inspectie van Veiligheid en Justitie na onderzoek. Sommige zaken die niet zijn opgelost, worden toch zo geregistreerd.

Daardoor is niet duidelijk of de politie haar ambitie waarmaakt om meer misdrijven op te lossen. De inspectie spreekt van 'ernstige gebreken' bij de registratie. Het omslachtige computersysteem en gebrekkige controle van de ingevoerde gegevens door de leiding zijn de hoofdoorzaken.

CDA-Kamerlid Peter Oskam vindt de situatie 'zorgelijk'. Hij wil opheldering van de minister.

bron

Duidelijk toch waarom de maatregelen van disproportioneel niveau worden? Krijg je ervan als het product 'schijnveiligheid' verkocht moet worden.

Dit is juist bedoeld voor o&n. Leiden is de enigste plek. Ze gaan het hier testen en als het een succes is gaan ze het in andere steden ook gebruiken.

Edit: Ik zie net de herhaling van 1 vandaag. Als het een succes is willen ze in de toekomst ook drones in gaan zetten.
Verschrikkelijk! Natuurlijk is het met deze microfoons niet alleen mogelijk om vuurwerkliefhebbers te ***ten, al het opgenomen geluid kan namelijk gerust worden opgeslagen en verder worden geanalyseerd. Andere soorten geluiden dan knallen kunnen gefilterd worden. Dit apparaat kan op andere dagen dan oud en nieuw ook wel gebruikt worden. Een week van tevoren bijvoorbeeld. Of misschien wel een maand van tevoren. Wie weet wordt het wel gerekt tot 2 maanden van tevoren, en daarna komen ze vast met een smoes om dit het gehele jaar door te gebruiken. Zo gaat weer een stuk privacy verloren.

Er was ooit iemand die zei dat je heel vaak criminelen moet verdedigen als je voor privacy en vrijheid bent. Dat klopt. Met het excuus dat afstekers van illegaal vuurwerk moeten worden opgepakt kunnen ze zo een hele stad afluisteren. De Amerikaanse smoes om zo'n NSA op te zetten is terrorisme en pedofielen, en mensen die daar een beetje van op de hoogte zijn weten hoe erg het daar inmiddels gesteld is met de privacy en vrijheid. Niet zozeer die van de criminelen, maar van iedereen.

Back
Bovenaan