Politie checkt bijna 700 voertuigen bij controle Oosterbeek

moontan

VWC lid
Politie checkt bijna 700 voertuigen bij controle Oosterbeek

OOSTERBEEK - De politie heeft woensdagavond bij een veiligheidscontrole in Oosterbeek in totaal 690 auto's aangehouden. Er werd onder meer een mes, hasj en Chinees vuurwerk in beslag genomen. Verder inde de politie voor 783 euro aan openstaande boetes en legde de politie twee rijontzeggingen op wegens rijden onder invloed.

Alle toegangswegen tot het dorp waren vanaf acht uur tot middernacht afgesloten, te weten de Utrechtseweg ter hoogte van Mariendaal, Valkenburglaan, Klingelbeekseweg/Benedendorpsweg en Stationsweg/Nico Bovenweg. Al het verkeer - uitgezonderd bussen - dat het dorp in of uit wilde, werd gecontroleerd.

De politie wilde met de controle reageren op de inbraakgolf in de regio Renkum-Ede de laatste weken. De actie geeft de politie zicht op de verkeersbewegingen rond het dorp in de avonduren.

http://www.gelderlander.nl/voorpagi...eek-uren-op-slot-voor-veiligheidscontrole.ece

Ik dacht hetzelfde...! Een hele avond verkrachte eenden, om tot een veilig Renkum en Ede te komen. En dan vang je alleen een beetje softdrugs en een mes, wat mogelijk gewoon met geldige reden in de auto lag. Over dat vuurwerk wordt niet eens gerept. Misschien maar een pakje kanonslagen?

wat zou er met je als je bijvoorbeeld wordt aangehouden met een bosje visco lont .
ik neem aan dat er weinig gebeurt want lont valt niet echt onder vuurwerk

Ik woon hier zo veilig he.. hahahaha Ik kwam ook langs de controle maar mocht door rijden. ik heb niets te verbergen en had zeker niet gedronken.

wat zou er met je als je bijvoorbeeld wordt aangehouden met een bosje visco lont .

Daar zou je nog wel eens flink mee de fout in kunnen gaan.
Naar mijn weten valt visco wel onder vuurwerk

visco en andere lonten vallen onder de Wet explosieven voor ceviel gebruik. en heb de straffen gezien en zijn zeker niet mis Bron AVP

Zeer nuttig dit, duidelijk signaal richting burgers dat ze serieus bezig zijn met een probleem namelijk het aanpakken van de inbraakgolf.
Mensen die verder zich netjes gedragen in het verkeer hebben toch niks te vrezen.
Toch jammer dat ze jouw dan wel door laten rijden sven, gelukkig kan jij erg onschuldg kijken haha.
Misschien in Italie en Spanje voortaan ook je pokerface opzetten.

Back
Bovenaan