politie aan de deur

YorickT

VWC lid
ik heb net toch wat bizars meegemaakt..
ik steek al een week of 2 om de dag ofzo een of 2 rotjes en wat babypijltjes af.

maar ik zat toe net op de wc. en toen ging de bel.
maar ik kon dus niet opendoen
en toen ik klaar was. rende ik naar boven om te kijken wie het was ( ik doe nooit open als ik alleen thuis ben)

maar. toen zag ik hem van onze voortuin naar die van de buren lopen. een man in uniform (denk politie)

ik voel me nu echt *****n :$
beetje licht gevoelig ofzo.

ik ben al in gesprek met de buren geweest, hun hebben de bel niet gehoord. en dus ook niet open gedaan..

moet ik me nu zorgen maken ofzo?

gegroet davinstyle

Nee hoor. Je hoeft je nergens druk over te maken. Het enige wat zou kunnen is dat er een klacht is binnengekomen, maar dan kunnen ze je als nog niks maken.

Hooguit dat je voor wat overlast hebt gezorgd.
Snap het ook wel van mensen die er last van hebben, houd daar gewoon rekening mee en steek niks af tot het mag, dan heeft iedereen er plezier van.

Ze kunnen je hooguit waarschuwen lijkt mij zo.

Het zou ook kunnen dat er bij de buren is ingebroken, en dat de agent een buurtonderzoek doet over die inbraak. Of dat je ouders (op wat voor manier dan ook) in contact zijn gekomen met de politie, en de agent op zoek was naar je ouders om wat vragen te stellen over een onderzoek.

Politie = vuurwerk
is natuurlijk een foute aanname!

In het ergste geval worden je rotjes in beslag genomen. Maar dan hebben ze alsnog eerst een huiszoekingsbevel nodig om die te vinden als jij ze niet geeft. En ik mag hopen dat ze daarvoor niet zoveel moeite gaan doen.

Zolang het dat soort onschuldig vuurwerk betreft hoef je je echt geen zorgen te maken. :wink:

Hier ga ik er dus vanuit dat ze komen voor het vuurwerk, wat inderdaad helemaal niet zo hoeft te zijn.

boh, ben helemaal zenuwachtig hier...

maargoed, we zullen zien, ik heb de tuin netjes even opgeruimd.

en die man (waarschijnlijk politie) had alleen een soort ding mee waar je op kan schrijven, zo'n harde plank met papier erop.

het zou ook nog eens van school kunnen zijn. van die mensen die komen kijken als je ziek bent.
ben namelijk dit schooljaar pas een maandje geweest, vanwege me CF..

Je eigen gewoon niet druk maken, die agenten bijten niet.
Zolang jij geen illegaal vuurwerk in huis hebt. En ze niet kunnen bewijzen dat jij degene was die vuurwerk af stond te steken kunnen ze je niks maken.

Een tip van mijn kant: Stop met voortijdig afsteken, over precies 3 weken mag je een hele dag legaal los. En je krijgt er nu alleen maar gezeik mee:wink:

In het ergste geval worden je rotjes in beslag genomen. Maar dan hebben ze alsnog eerst een huiszoekingsbevel nodig om die te vinden als jij ze niet geeft. En ik mag hopen dat ze daarvoor niet zoveel moeite gaan doen.

Zolang het dat soort onschuldig vuurwerk betreft hoef je je echt geen zorgen te maken. :wink:

Hier ga ik er dus vanuit dat ze komen voor het vuurwerk, wat inderdaad helemaal niet zo hoeft te zijn.

Hoezo dat dan?

nee, heb ondertussen nu wel genoeg geleerd..
maar het probleem is.
dat normaal heb ik nooit wat over, en dit jaar/vorig jaar dus wel..
en dat steekt me echt de ogen uit..

edit

waarom ik me nu zorgen maak is waarom de politie alleen bij ons kwam en bij de buren?

ik hou van vuurwerk, en de buurjongen ook?

Maak je niet te druk, als het om het vuurwerk is, waarschuwen ze alleen en zo te lezen heb jij je lesje bij voorbaat al geleerd. :p

En het kan ook zijn dat ze willen weten of je echt ziek thuis zit, dat ze de buren willen vragen of zij iets weten aangezien er niet open werd gedaan.

Je merkt het vanzelf, maak je maar niet druk. :wink:

gewoon glashard ontkennen, want wie zegt dat een volwassene altijd de waarheid spreekt? Bied ze als een huiszoekings bevel hebben een bakkie koffie aan en wat te eten en als je geen secret rooms in je huis hebt moet je het gewoon zonder problemen overhandigen. Soms liever al je vuurwerk overhandigen en daarna weer vuurwerk kopen zonder problemen dan een flinke boete en notitie bij de politie.

nee, heb ondertussen nu wel genoeg geleerd..
maar het probleem is.
dat normaal heb ik nooit wat over, en dit jaar/vorig jaar dus wel..
en dat steekt me echt de ogen uit..

edit

waarom ik me nu zorgen maak is waarom de politie alleen bij ons kwam en bij de buren?

ik hou van vuurwerk, en de buurjongen ook?

je weet niet of ze alleen bij jou en de buren kwamen :D
Misschien hebben ze de rest van je straat ook al wel gehad maar dat weet jij niet omdat je zat te kakke :rolleyes:

Of het daadwerkelijk zo makkelijk gaat weet ik niet, ik denk ook van niet aangezien dat omkoperij is en dus corruptie. Maar als jij een politie agent aan de deur hebt die je kent via familie bijvoorbeeld zal het misschien wel zo kunnen gaan.
Maak je verder maar niet te druk hoor, als ik het goed begrijp gaat het om legaal vuurwerk. Dus dan zullen ze niet in beslag nemen en er word daarvoor zeker geen huiszoekingsbevel gegeven. Die man kwam idd misschien wat vragen of iets wat in de buurt is gebeurt, en mocht hij het over het vuurwerk hebben. Zeg gewoon dat je dat hebt gedaan maar je gelijk op de wc zat toen hij aan de deur omdat je bijna in je broek scheet van angst :p

Nederlands vuurwerk mogen ze nieteens in beslag nemen als het gewoon bij je thuis ligt, want nederlands vuurwerk maar je heel het jaar door in je bezit hebben aleen niet verkopen / vervoeren / afsteken maar zolang ze geen bewijs hebben voor dat soort dingen is er niks aan de hand.

Ik heb vorig jaar ook een huiszoeking gehad en zeiden ze: het beste is om het gewoon nu te geven, dus ik al mijn vuurwerk (wat thuis lag) gegeven maar er was niks aan de hand omdat dat alleen legaal vuurwerk was.

je weet niet of ze alleen bij jou en de buren kwamen :D
Misschien hebben ze de rest van je straat ook al wel gehad maar dat weet jij niet omdat je zat te kakke :rolleyes:

Hahahahaahhahaah. Sorry het moest even..:D

En als je geen illegaal vuurwerk heb hoef je je nergens druk om te maken. Als je het wel hebt, zou ik het even ergens anders neerleggen. Maar bij een huiszoeking ( of het geval dat ze geen toestemming hebben om binnen te komen ) dan komt er geen 1 agent aan de deur.

Het beste is dat je het even aan je ouders uitlegt, en je niet druk moet maken. Stop iedergeval met voortijdig vuurwerk afsteken, dat zal een hoop spanning schelen:bye:

je kan trouwens naar bureau halt gestuurd worden maar dat gebeurd niet als ik dit lees ;) en ik heb nog nooit een politieman met schrijfplankje gezien

gelijk maar een bumpje :P , vraagje

stel dat je wat nitraten hebt , en een leuke nederlandse collectie.

en ze komen langs, mogen ze dan alleen de nitraten meenemen ? of zijn ze gerechtigd om al het vuurwerk mee te nemen . vraag ik me zo eens af :P

Laatst bewerkt:
gelijk maar een bumpje :P , vraagje

stel dat je wat nitraten hebt , en een leuke nederlandse collectie.

en ze komen langs, mogen ze dan alleen de nitraten meenemen ? of zijn ze gerechtigd om al het vuurwerk mee te nemen . vraag ik me zo eens af :P

Ze nemen je gewoon alles af.
Dat heb ik bij andere meegemaakt.

Politie aan de deur, meteen binnen gelaten.
En ze namem alles mee ook rotjes.

Je kan het terug eisen maar gaat weer zoveel werk inzitten.
Maar dan krijg je het toch niet mee je mag het niet vervoeren.

Zo heb ik het al een paar keer gelezen hier op het forum.

Politie is bij mij met oud en nieuw van harte welkom voor een warm bakkie en een oliebol, illegaal vuurwerk valt er niet te vinden hier

Hier is de politie niet welkom!!!
Ik wens graag geen trieste mannen en vrouwen over mijn vloer die graag mensen geld aftroggelen als je snachts een keertje ietjes te hard rijd.
Ja je kan wel zeggen ze doen hun werk maar als je fiets gejat word hebben ze geen tijd en geen oor ernaar!

Back
Bovenaan