We zitten weer in de laatste 2 maanden van het jaar. Tijd om het archief weer eens te openen. Vanaf nu ga ik iedere zondag weer een oud product posten. Inclusief een verslagje/review wat ik er van vond en hoe het product in mijn collectie beland is.
We trappen vandaag af met de Grand Finale No. 1 van Vulcan. In 2015 liep er een prijsvraag vanuit Vulcan. Ieder uur kwam er een nieuwe vraag online. De antwoorden waren op de site te vinden. Ieder uur werd deze box vergeven. Ik geloof 100 stuks in totaal als ik het mij goed herinner. Volgens mij is deze box toen door heel veel forumleden gewonnen. Na heel vaak proberen was ik één van de gelukkige winnaars. Vulcan, voorheen Schuurmans/Beko, was voor mij al een hele tijd van de radar verdwenen. Er waren simpelweg veel importeurs die op dat moment beter vuurwerk leverden of in ieder geval een betere prijs/kwaliteit verhouding hadden. Ergens vond ik dit heel jammer, omdat mijn passie voor vuurwerk begonnen is bij de lokale Schuurmans/Beko dealer. Ik was dan ook erg verheugd dat ik mijn gewonnen prijs uitgerekend daar op mocht halen.
Tijdens de afhaaldagen ging ik dus op pad naar Haitsma in Bleiswijk. Daar was ik geen onbekende. Ze vonden het dan ook erg leuk dat ik degene was die daar de prijs op kwam halen. We hebben nog een foto gemaakt voor de plaatselijke krant. De doos zelf zag er erg goed uit en had een flink formaat. Ik schoot in die jaren nog voornamelijk losse cakes, zoals ook te zien is op mijn collectiefoto van dat jaar.
De uitwerkingen van de box vielen, als ik mijn ongezouten mening er over geef, toch wel wat tegen. De waaier was oké, maar de boeketten waren helaas aan de kleine kant. Je mag een gegeven paard natuurlijk nooit in de bek kijken en dat doe ik ook zeker niet. Maar toch, als liefhebber ben je nou eenmaal kritisch. Het doet me wel deugd dat Vulcan de afgelopen jaren weer zulke topproducten heeft neergezet en ze zijn dan ook zeker weer vertegenwoordigd in mijn collectie dit jaar.
Hierbij de video van de Grand Finale No. 1