Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Hoewel de 70cm knetterlinten relatief gezien aan de prijs zijn, vind ik het wel een aanrader op het gebied van knetterlinten. Ze knetteren hard en door de lengte deden ze mij denken aan de 100 schots matjes die ik vroeger altijd afstak. Zo hangend komen ze goed tot hun recht.
Noch qua prijs, noch qua uitwerking springen de Magic's er bovenuit. Kortom, ik zou deze knetterlinten niet meer mee nemen. Maar slecht zijn ze ook niet. Ik vind de labels uit deze lijn overigens wel weer wat hebben.
Massa is kassa. An sich stellen de Pili Crackers niet zo veel voor, maar aansteeklont erbij en gewoon lekker rond strooien. Doet mij dan toch weer een beetje denken aan hoe we vroeger sloffen rotjes stonden te stoken. Voor de prijs kun je altijd een doosje mee pakken.
Eén van de weinige cat. 1 producten waar ik echt nog wel van kan genieten zijn grondbloemen. Wellicht omdat het hier ooit allemaal mee begonnen is toen ik nog een klein ventje was. Het geluid blijft toch kriebels geven. Aangezien de grondbloemen tegenwoordig vrijwel alleen maar in cat. 1 te vinden zijn heb ik maar eens een aantal soorten op een rijtje gezet. Ik moet zeggen dat ik de Tapas heel verfrissend vind door de gebruikte kleuren. Verder deden de grondbloemen uit het sierassortiment van de Hema het erg goed. En de grondbloemen van Rubro doen het, mits je ze rechtop neer zet, meer dan behoorlijk.
Om alvast een beetje in de sfeer te komen heb ik van de week lekker even wat cat. 1 gestookt. Kon ik mooi mijn nieuwe camera even uittesten. Wat blijft kruitsnuiven toch een heerlijke bezigheid op een koude winteravond. Met op de achtergrond de Top 2000 aan heb ik nu toch echt wel enorm veel zin in de jaarwisseling.
Ik heb echt ontzettend genoten van afgelopen jaarwisseling. Van het vele vuurwerk dat overal afgestoken werd. Van de enorm goede sfeer in de straat. En, hoewel hij weer wat kleiner was dan normaal, van de collectie. Met weinig producten geniet je toch nog net even iets meer van ieder product.
Ik was positief verrast door alle leuke reacties uit de straat. De jonge kinderen stonden in de avond lekker te stoken onder begeleiding van de ouders. Eén van de buurjongens uit de straat bleek ook nog wat vuurwerk te hebben ingeslagen. Uiteindelijk zijn we nog tot bijna 2 uur 's nachts met single shots, pijlen en wat knallers in de weer geweest. Het nadeel is wel dat mijn restvoorraadje met F3 single shots nu op is, maar ik heb er nog een keer ontzettend van genoten.
Buiten het vuurwerk heb ik ook geprobeerd om iets van de sfeer vast te leggen in mijn compilatie. Veel kijk plezier!
PS. Gedurende het jaar komen alle losse product video's online. Deze zullen hier en in de desbetreffende product topics gepost worden.
Afgelopen jaarwisseling heb ik voor het eerst sinds een paar jaar weer eens een 19sh setje geschoten. De Helheim is echt een prima setje en in de 1+1 aanbieding bij Zena is de prijs van 75,- ook prima.
De 3" Colour Conics zijn toch wel veruit mijn meest favoriete cat. 1 fonteinen. Echt ongelooflijk wat Original uit deze kleine dingetjes heeft weten te persen. Als dit de standaard zou zijn voor de kwaliteit van cat. 1 zou het allemaal een stuk leuker zijn
Afgelopen jaarwisseling heb ik mijn laatste setje Eccentric Shots weggeschoten. Wat een heerlijke singleshots waren dit. Iedereen in de straat was gelijk weer wakker. Kreeg daarna gelijk de vraag waar ik deze dingen vandaan had. Tja.. blijft eeuwig zonde dat ze eruit zijn. Ik heb in ieder geval nog ontzettend genoten van mijn laatste stuks.
De Yggdrasil was mijn eerste Funke cakebox die ik live in de straat heb ervaren. Wat een prachtspul zeg, van de doos tot het vochtvretertje en de stickers om de lonten af te plakken. Alles straalt kwaliteit uit. Tijdens het schieten had ik het gevoel dat hij toch wat minder uit de verf kwam dan de straatfilms die ik gezien had. En helaas was deze batch inderdaad iets minder goed, maar toch heb ik er ontzettend van genoten. De kleuren zijn echt heel erg goed. En de box heeft ook gewoon een heerlijk tempo. Ik kreeg ook veel positieve reacties van omstanders op deze cakebox.
Dit jaar had ik alle varianten van de fonteinen van Thor in Olen aangeschaft. Volgens mij is het een omlabeling van een serie van Funke (??). Het is in ieder geval een hele goed serie en heel betaalbaar. De Katla heeft een goed uitgewerkte heldere blauwe kleur. Bij een tripje Zena zou ik hem zo weer mee pakken.
Ik vond dat de Bonsai uit de St8ment cat. 1 lijn prima dingen zijn voor de prijs. Een goede bengaalse vlam aan de basis van de fontein. De gouden fontein was wel wat magertjes. Ook vond ik ze wat aan de korte kant.
De Silver Chrys van Zena is echt een mini cakeje. Ze kosten bijna niks en zijn heel leuk stookvoer. De andere cakes uit de serie zijn ook top. Wat mij betreft cakejes die ik altijd mee zou pakken bij een bezoekje.
Het woord Cracker mag wat mij betreft direct van het doosje. Vrijwel geen enkele had bij mij überhaupt iets van crackling. Toevallig de twee die ik filmde wel. Maar ik vond het weinig toevoegen. Ze verlichtten wel de straat goed. Het blijven toch altijd wel geinige producten om flink wat tegelijk van af te steken.
Als eerste de Thunder Strips XXL. Gewoon degelijke knetterlinten. Wat aan de dure kant als je het vergelijkt met de grotere verpakkingen van bijvoorbeeld de Lidl, maar ze knetterden prima.
Na het verbod op de single shots kreeg ik een doosje Cool Bastards in mijn handen gedrukt van iemand die er vanaf wilde. Of ik ze wilde hebben. Maar natuurlijk! Ik vond het behoorlijk felle single shotjes voor het formaat. Al halen ze het niet bij de singleshots die ik pak hem beet 15 jaar geleden af stak. Helaas is dit ondertussen allemaal nostalgie geworden. Ik heb mij toch wel weer vermaakt met dit spul, blijft leuk om gewoon rustig tussendoor even wat stuks weg te stoken.
Als laatste de Bardarbunga. Een prima fontein (zoals de gehele lijn) voor een heel schappelijk prijsje. De fontein heeft een prima stijghoogte en de duur is te doen. Dit zijn van die producten die ik eigenlijk altijd wel gewoon mee pak ergens in een bestelling.
De Brocade Blue vond ik de minste uit de 7shots serie. De boeketten zijn net te magertjes gevuld en de burst is te slap waardoor de boeketten ook nog klein uitvallen. Maar goed voor de prijs mag je eigenlijk niet klagen. Als ik zou moeten kiezen is dit wel degene uit deze serie die ik als eerste zou laten staan.
Zo even wat afleiding op deze toch wel wat spannende dag.
Als eerste de Crackling Cracker. Ik vond dit één van de leukere cat. 1 producten die ik afgelopen jaar had. Ze knetterden lekker fel.
Als tweede de White Strobe van Zena. Net als de andere is ook bij deze de prijs kwaliteit verhouding die het maakt. De spreiding van de blinkerboeketten vond ik ook goed te noemen. Een lekker budget cakeje.
Als laatste de Luft Heuler Grün. Net als de andere Luft Heulers een leuk kwalitatief goed product. Ik vind wel van alle kleuren groen het minst mooi.
Het straatfilmpje van de Happiness had ik al wel in het product topic geplaatst maar nog niet hier. Ik ga er verder ook geen woorden meer aan vuil maken..
Dan gaan we verder met de Eldborg. Dit is wel een fatsoenlijke fontein. Al vind ik dit persoonlijk wel de minste uit deze lijn. Het is niet helemaal mijn smaak, maar wel goed uitgevoerd.
En als derde de Knetterfontein die verkrijgbaar was bij de Hema. Exact hetzelfde product als de Crackling Shots van de Lidl. Behalve dat er minder in een verpakking zaten en ze dus in verhouding duurder zijn. Prima stookvoer overigens. Dit komt dichter bij de oude Happiness dan de Happiness bovenaan de post.