ddfirework
VWC lid
Kan zo een petitie niet gewoon al landelijk worden aangemaakt? Dat op het moment het zo ver is deze aangeboden kan worden? Of loop ik dan te ver op de zaken vooruit?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk dat Apeldoorn de blueprint wordt voor een breder verbod
En daarom is het zo belangrijk om robuust te reageren. Des te groter de kans dat zo veel mogelijk mensen burgerlijk ongehoorzaam zullen zijn, als puntje bij paaltje komt. Dus: hameren op dat misleidende gemeentelijke rapport, blijven wijzen op die poll van de Stentor en op de petitie.
Als puntje bij paaltje komt, want in de door laurence geplaatste video van het raadsgebeuren in Apeldoorn hoor je een raadslid op een gegeven moment zeggen dat volgens hem het besluit dat gemeenten zichzelf volledig vuurwerkvrij mogen verklaren, er helemaal niet komt.
Maar dan nog is een robuuste reactie op zijn plaats, als schot voor de boeg. Want daar zitten ze mee in de maag, al die politici. Met al die mensen die mogelijk burgerlijk ongehoorzaam zullen zijn. Daarom: druk op de ketel houden waar het maar kan.
Ik moet zeggen dat ik ook zeer weinig op internet kan vinden over die wijziging van het vuurwerkbesluit waar dit gemeentelijke verbod mogelijk uit zou komen.
Ik kan daar nergens heel duidelijk iets over vinden, het enige wat ik tegen kom is een ontwerpbesluit: https://www.gemeente.nu/bestuur/gemeenten/gemeentelijk-afsteekverbod-vuurwerk-stapje-dichterbij/.In november buigen ze daarover dacht ik.
Het is een ontwerpbesluit, dit is ook het enige wat ik kan vinden. Ik vindt het erg vaag allemaal.Lees ik goed dat het inmiddels al mogelijk is dat gemeenten zich volledig vuurwerkvrij verklaren?
Lees ik goed dat het inmiddels al mogelijk is dat gemeenten zich volledig vuurwerkvrij verklaren?
Vreemd he, gekke is ook... als ik 1,5km verderop ga ben ik buiten de grens en kan ik afsteken wat ik wil, maar dan zit ik bij wat paarden en koeien wat ik liever niet wil..... daar moet je ver weg van blijven.... wat wil de gemeente apeldoorn nou?In het ergste geval mocht grabbelhouse het goedkeuren krijg je straks dat je in gemeente a vrolijk mag afsteken en in gemeente b niet . Lijkt me ook een vreemde gewaar wording...
Ben ook wel benieuwd wat de sancties worden als je het zou overtreden. Maar hopelijk komt het niet zover
Is wel van de afgelopen 10 jaar dat bedragVolgens de d66 apeldoorn was er ook 400.000 schade door oud en nieuw in apeldoorn.... allemaal de schuld van dat legale consumenten vuurwerk![]()