Partij voor de Dieren wil vuurwerkvrije zones voor dieren.

Ik snap dat jullie een vuurwerk vrije omgeving opzoeken, DTCsjoerd. Een goed initiatief, ik begrijp het volkomen, zeker omdat Ik zelf ook dierenliefhebber ben.
Ik ken ook iemand die een hond heeft, die bang is voor vuurwerk. Maar als ik dan begin over een cd met vuurwerk geluiden, middelen tegen de stress of het idee om tijdens de jaarwisseling de radio aan te zetten, dan wordt die persoon boos. Al het vuurwerk dient verboden te worden en ik als vuurwerkliefhebber moet maar niet zo zeuren. Oud- en nieuw is eenmaal per jaar, een hond heb je 365 dagen per jaar.
Als ik nachtdienst heb tijdens mijn werk, slaap ik overdag. Dan ervaar ik ook overlast van allerlei geluiden en ik sta nog weleens in de hondenpoep tijdens mijn werk. Ik werk namelijk in de wegenbouw en werk elke dag buiten. Maar als ik daar wat over zeg, "moet ik maar ander werk gaan zoeken" en "daar kies je zelf voor" krijg ik dan te horen. Daarom ben ik er een beetje klaar mee, al dat gezeik van de o zo arme dieren met hun baasjes tijdens de jaarwisseling...
Ik heb wel eens aangegeven hoe de paarden de dag voor prinsjesdag worden getraind op het strand van Scheveningen... In mijn ogen is er heel veel mogelijk. Maar als je als eigenaar van een huisdier daar niet voor open staat, alleen maar gaat lopen janken zoals de partij voor de dieren en het vuurwerk de schuld geeft van alle overlast tijdens de jaarwisseling, ben ik gauw uit gediscussieerd. Maar dat wil en kan niemand begrijpen!
Ik houd nou eenmaal van vuurwerk en laat mij daar dan ook van genieten. Ik mag het maar 8 uurtjes per jaar... en zelfs dat haal ik niet.

Laatst bewerkt:
Nooit gehoord van dierlijk instinct? Zo'n beest begrijpt niet wat er aan dat hand is en ziet dit dus als gevaar waarvoor hij moet vluchten. De ene hond heeft dit natuurlijk sterker dan de ander maar alsnog is dit de gewoon aard van het beestje. Daar kun eigenlijk niks aan veranderen. Uiteraard is het bevestigen van de angst ook helemaal verkeerd, maar ik mag toch hopen dat menig hondenbezitter dit inmiddels wel weet.

ik heb al 20 jaar honden en geen van allen waren bang, sterk nog om 22 uur loop ik nog met haar buiten en zolang ik normaal doe doet zij dat ook, bij een knal kijkt ze mij aan.... dat heeft een reden.
Dierlijk instinct is dikke bullshit, dierlijk instinct is dat ze bij ieder struikje snuffelen en de andere in bij kont zit te snuffelen.

ik heb al 20 jaar honden en geen van allen waren bang, sterk nog om 22 uur loop ik nog met haar buiten en zolang ik normaal doe doet zij dat ook, bij een knal kijkt ze mij aan.... dat heeft een reden.
Dierlijk instinct is dikke bullshit, dierlijk instinct is dat ze bij ieder struikje snuffelen en de andere in bij kont zit te snuffelen.

Dus jij beweert dat iedereen die een bange hond heeft hier zelf schuldig aan is? Laten we er maar over ophouden, uiteindelijk komen we hier niet op het forum om alleen maar te discussiëren. :p

Laatst bewerkt:
Ik heb een tijdje geleden een documentaire gezien die ging over angst. Conclusie daarin was dat angst aangeleerd is. Baby's (en hetzelfde geldt voor jonge dieren) toonden geen enkele angst bij dingen waar een hoop volwassenen (en ook wat oudere kinderen) wel bang voor zijn/angst voor tonen.

Schrikken daarentegen is wel instinct en (herhaaldelijk) ergens van schrikken (zoals vuurwerk) kan leiden tot angst. Vooral als er (voor het betreffende mens of dier) niet op de juiste manier op gereageerd wordt. De ene heeft hier wel meer aanleg voor dan de andere, dus zelfs met een goede opvoeding zal het niet altijd te voorkomen zijn dat een mens of hond (of ander dier) ergens bang voor is, maar in een groot deel van de gevallen zal het op deze manier wel te voorkomen moeten zijn.

Eddy.

Dus jij beweert dat iedereen die een bange hond heeft hier zelf schuldig aan is? Laten we er maar over ophouden, uiteindelijk komen we hier niet op het forum om alleen maar te discussiëren. :p

dat durf ik bijna te zeggen ja, uitzonderingen daar gelaten.

Back
Bovenaan