Paard schrikt van vuurwerk, wordt geëuthanaseerd

Babiloot

VWC lid
Paard schrikt van vuurwerk, wordt geëuthanaseerd

En Engelse dame vindt dat de verkoop van vuurwerk strenger gereguleerd moet worden. Haar paard was namelijk zo geschrokken van de pyrotechnica dat hij zich verwondde en daarna noodgedwongen een spuitje kreeg.

Volbloedpaard Boy (12) schrok omdat bezoekers van een aanpalend vakantiehuisje vuurwerk hadden afgestoken. Hij kwam in prikkeldraad terecht en haalde zijn benen open. Volgens de dierenarts was euthanasie de enige optie, zo weet de Telegraph.

Nelly Shell (27) is er kapot van. "Als je vuurwerk gaat afsteken laat dat dan alsjeblieft aan mensen in de buurt weten. Als ik het had geweten had ik Boy in een ander veld gezet." Nelly is een petitie begonnen om de verkoop van vuurwerk aan particulieren te verbieden.

"Het gaat niet alleen om paarden, het gaat om alle dieren, ook om schapen en koeien. Ik probeer degene die hiervoor verantwoordelijk is te vinden zodat ik de gevaren kan uitleggen. Ik zou niet willen dat dit met iemand anders' huisdier gebeurt."

Bron

Erg voor het paard dat zeker.
Ben een echte dieren vriend en met een beetje hersens had dit voorkomen kunnen worden.

Overigens waar kan ik de petetie voor een verbod op paarden op de openbare weg.
Die hopen stront vindt ik niet normaal
Als je hond eruit eet en zo paard heb een flinke shot ontworming gehad is het over en uit met je hondje

Lijkt te zijn voorgevallen in Engeland?
Snap überhaupt niet waarom powned dit artikel plaatst mocht het inderdaad uit Engeland komen

Inderdaad erg voor het paard.

Maar vuurwerk mag nog niet eens verkocht en afgestoken worden dus die hele petitie slaat nergens op.
En dit zal waarschijnlijk ook niet door Nederlands vuurwerk veroorzaakt zijn.

En precies wat lawinebomb zegt.. kunnen we daar ook wel een petitie voor aanmaken. :bonk:

Edit: Lijkt idd in Engeland gebeurt te zijn :bonk:

:D lol

Lullig voor dat paard, maar als je dan meteen een petitie start om het plezier van duizenden mensen te verpesten ben je zelf net zo slecht bezig als de gene die het vuurwerk afstak in de buurt van een paard.

kijk dit soort mensen snap ik heel goed als ze praten over het aan banden leggen van consumenten vuurwerk.
Deze vrouw is gewoon terecht intens verdrietig
maar ja uit eindelijk gaat het om een stukje asociaal gedrag waar dat paard van geschrokken is .
En nou kun je wel de regels blijven aanscherpen maar uit eindelijk heeft dat ook een keer een grens .
Het enige watje kunt doen is gewoon het vuurwerk thuis laten liggen en er mee wachten tot het moment dat het wel mag .

Altijd vervelend, tuurlijk kan dit gebeuren, het is een kwestie van omstandigheden waar veel voorkomen had kunnen worden. Een petitie is wel overtrokken, deze situatie moet op zichzelf bekeken worden, niet doorgetrokken tot een totaal landelijk punt.

Nelly Shell die een petitie tegen vuurwerk start, ironisch. :rolleyes::wink:

Eén ding, waarom was er überhaupt prikkeldraad in het veld? Hebben ze dat zelf geplaatst, wie zijn schuld is het dan dat die paard zijn benen heeft opengehaald? I rest my case.

Ik zag laatst een dood konijn op de weg liggen, overreden door een auto.
Ik ga een petitie tegen auto's voor particulieren starten!

Oh wauw... Dit is wel heftig.

Ik heb zelf ook ooit zoiet meegemaakt. Was een fietser die per toeval een kevertje dood reed!! Nu denk je, oke, redelijk balen, maar niet heel erg?! Mocht nu het feit dat die kever zou worden opgegeten door een vogeltje, een merel die ik altijd 'Tarzan' noemde. Die merel kwam altijd in mijn tuin wat broodkruimeltjes eten. Ik liet dan mijn hond voor het raam meekijken naar Tarzan, en dat vond hij super tof. Nu was er geen kever, dus Tarzan was van slag en kwam geen broodkruimeltjes eten, daardoor kon ik mijn hond geen entertainment laten zien wat ervoor zorgde dat hij geen wilde maken in het bos. Daarom ben ik niet het huis uit gegaan, daardoor begon ik meer thuis te zitten en te eten en daardoor verslikte ik mij in een stukje chips!! Die verrekte kruimel schoot zo mijn luchtpijp in!! Ik had nu wel dood kunnen zijn ja!

LEVENS GEVAARLIJK DIE FIETSERS

Ik ga een petitie starten tegen fietsers!

Oh wauw... Dit is wel heftig.

Ik heb zelf ook ooit zoiet meegemaakt. Was een fietser die per toeval een kevertje dood reed!! Nu denk je, oke, redelijk balen, maar niet heel erg?! Mocht nu het feit dat die kever zou worden opgegeten door een vogeltje, een merel die ik altijd 'Tarzan' noemde. Die merel kwam altijd in mijn tuin wat broodkruimeltjes eten. Ik liet dan mijn hond voor het raam meekijken naar Tarzan, en dat vond hij super tof. Nu was er geen kever, dus Tarzan was van slag en kwam geen broodkruimeltjes eten, daardoor kon ik mijn hond geen entertainment laten zien wat ervoor zorgde dat hij geen wilde maken in het bos. Daarom ben ik niet het huis uit gegaan, daardoor begon ik meer thuis te zitten en te eten en daardoor verslikte ik mij in een stukje chips!! Die verrekte kruimel schoot zo mijn luchtpijp in!! Ik had nu wel dood kunnen zijn ja!

LEVENS GEVAARLIJK DIE FIETSERS

Ik ga een petitie starten tegen fietsers!
:applause:

Ik zeg we richten een partij tegen de mensheid op het is nog steeds de mensheid die de aarde ver**ukt Zucht waar gaan we heen met de wereld zeg.

E"Als je vuurwerk gaat afsteken laat dat dan alsjeblieft aan mensen in de buurt weten. Als ik het had geweten had ik Boy in een ander veld gezet." Nelly is een petitie begonnen om de verkoop van vuurwerk aan particulieren te verbieden.

Dus als ze haar knol in een ander veld had gelaten was er geen vuiltje aan de lucht. eh..

Emo modus aan:
Er is maar 1 plek waar ik paarden graag zie, in mn kroket.
:wink:

Geintje natuurlijk, natuurlijk echt enorm klote voor deze mevrouw en idd misschien hadden andere mensen wel even moeten melden dat ze wat afschieten tenslotte moet je ook ene beetje rekening houden met andere.

Maar al die petities maar gaan starten om alles maar te verbieden, ik wordt er zo moe van.
En we gaan er nog 100en zien dit jaar van de anti en pro beweging.:sad:

Back
Bovenaan