Overwinning Oranje gevierd met relletje en zwaar vuurwerk

Torrr

VWC lid
De term zwaar vuurwerk wordt weer eens gebruikt door de media in onderstaand artikel :sad: :

IJMUIDEN - [update 15.37 uur]

Niet iedereen was maandag blij met de overwinning van Nederland op Slowakije. In de Langenieuwstraat in IJmuiden liep het namelijk zo erg uit de hand, dat de politie moest ingrijpen. Politiemensen hebben vier aanhoudingen verricht na de wedstrijd. Na de wedstrijd verzamelden zich enkele honderden feestvierders. Twee jongetjes van 14 en 16 jaar staken zwaar vuurwerk af en zijn aangehouden. Daardoor ontstond een grimmige sfeer en is door de ME een linie gevormd om de agenten die de aanhouding hadden gedaan af te schermen. Een man werd aangehouden voor opruiing van de menigte, een ander omdat hij een agent op het hoofd sloeg. Daarna werd het rustiger. De verdachten zijn meegenomen naar het bureau. Daar is proces-verbaal opgemaakt tegen hen.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

sorry hoor maar beetje nutteloos dit. Gewoon idioten die stoer doen want dit is niet nodig en waar is het vuurwerk zie niks??

Na de wedstrijd verzamelden zich enkele honderden feestvierders. Twee jongetjes van 14 en 16 jaar staken zwaar vuurwerk af en zijn aangehouden. Daardoor ontstond een grimmige sfeer en is door de ME een linie gevormd om de agenten die de aanhouding hadden gedaan af te schermen.

Waar doet de politie hier dan ook moeilijk over het is feest iedereen vrolijk en dan word er wel eens wat vuurwerk gebruikt. in dit geval vind ik het echt de eigen schuld van de politie dat het zo uit de hand liep. als je die jongens niet had gearresteerd was er niks aan de hand geweest.

(neem niet weg dat het gedrag van sommigen richting de politie ook niet te tollereren is)

Ze hadden dit wel iets profecioneler kunnen aanpakken idd.
Men weet dat overwinningen gevierd worden en dat er wel eens wat vuurwerk afgestoken wordt.
Het was verstandiger geweest om de boefjes een waarschuwwing of financiele transactie te geven.

Mmm ... dit is wel een "bijzondere buurt" als ik die kanttekening mag plaatsen. Mensen houden wel van "een relletje". Beetje achterbuurtgedrag. Dat de situatie escaleert door een gekozen aanpak van de politie is geen excuus voor de manier waarop deze mensen er tekeer gingen. Van een daar aanwezige kennis hoorde ik dat een grote groep jongeren er al voor en tijdens de wedstrijd gewoon op uit waren om rotzooi te trappen. Tsja, dan heb je maar weinig nodig en kun je de politie bovendien als zondebok aanwijzen. Nee, van mij geen enkel begrip voor deze misdragingen.

Cameo

Waar doet de politie hier dan ook moeilijk over het is feest iedereen vrolijk en dan word er wel eens wat vuurwerk gebruikt. in dit geval vind ik het echt de eigen schuld van de politie dat het zo uit de hand liep. als je die jongens niet had gearresteerd was er niks aan de hand geweest.

(neem niet weg dat het gedrag van sommigen richting de politie ook niet te tollereren is)

nee dat vind ik dus niet. De politie is er om de wet te handhaven. Als jij dus buiten de gestelde tijden (al dan niet verboden) vuurwerk gaat lopen afsteken. Dan weet je dat je het risico loopt dat je gepakt wordt. En of dit nou om te vieren is dat Oranje gewonnen heeft, of dat je je verjaardag viet.. i dont care. Je weet als je illegaal bezig bent dat je gepakt kunt worden.. Dus dan moet je achteraf niet komen janken als dat ook daadwerkelijk is gebeurd.

Dat men zich na de arrestatie van deze 2 jongens tegen de politie keert verafschuw ik dan ook des te meer. Ook die groep van personen zouden ze moeten aanhouden.

nee dat vind ik dus niet. De politie is er om de wet te handhaven. Als jij dus buiten de gestelde tijden (al dan niet verboden) vuurwerk gaat lopen afsteken. Dan weet je dat je het risico loopt dat je gepakt wordt. En of dit nou om te vieren is dat Oranje gewonnen heeft, of dat je je verjaardag viet.. i dont care. Je weet als je illegaal bezig bent dat je gepakt kunt worden.. Dus dan moet je achteraf niet komen janken als dat ook daadwerkelijk is gebeurd.

Dat men zich na de arrestatie van deze 2 jongens tegen de politie keert verafschuw ik dan ook des te meer. Ook die groep van personen zouden ze moeten aanhouden.

Het gedrag van die hele groep keur ik ook echt niet goed. dat vind ik ook te schandalig voor woorden. maar vind het wel een beetje mierenneukerij van de politie.( ondanks de ze gewoon gelijk hebben en volledig in hun recht staan om die jongens te arresteren)

Het gedrag van die hele groep keur ik ook echt niet goed. dat vind ik ook te schandalig voor woorden. maar vind het wel een beetje mierenneukerij van de politie.( ondanks de ze gewoon gelijk hebben en volledig in hun recht staan om die jongens te arresteren)

Mierenneukkerij vind ik het evenmin.. overal loopt met te klagen dat de politie niet optreed en er maar een lakse houding op na houd.. nu grijpen ze een keer terecht in.. En dan is het weer niet goed.

Mierenneukkerij vind ik het evenmin.. overal loopt met te klagen dat de politie niet optreed en er maar een lakse houding op na houd.. nu grijpen ze een keer terecht in.. En dan is het weer niet goed.

Ik denk dat deze discussie altijd wel zal blijven bestaan.
We weten allemaal dat de agenten van de Politie rare trekjes hebben, anders zou je er ook niet werken, ze bekeuren je voor de meest onzinnige dingen terwijl je hoort dat er een heleboel aangiftes blijven liggen van verkrachtingen, overvallen, diefstal enz. Dan gaat iedereen er toch wel anders naar kijken.

Zelf vind ik dat de Politie in Nederland geen respect krijgt. Puur omdat ze van dit (lees bovenstaande) dingen doen, dan krijg je ook minder respect van de mensen en krijg je dus van dit soort dingen waarbij het uit de hand loopt.

Ik ben het met RedBaron eens, altijd maar zeuren op de politie, als jij je niet aan de wet houdt, dan riskeer je een boete/arrestatie en is het je eigen schuld.
De politie doet gewoon haar best het veilig te houden.
Ook al kan dit maar een klein opstootje geweest zijn, als ze niets doen, dan kan het ook uit de hand lopen.
Ik ben blij dat ze er zijn en dat ze ingrijpen.

Heren ik hen een post geplaatst omdat het iets met vuurwerk te maken had en nu zie ik dat het meer een discussie topic wordt over het goed of slecht functioneren van onze politie macht. Dit is natuurlijk niet de bedoeling op dit forum, toch ? :rolleyes:

Niet om ***lig te doen, maar wat valt er verder nog over een bericht als dit te zeggen dan?

Vind het wel jammer dat ze gepakt zijn, ik vind het altijd wel sfeer hebben. Echter doet de politie ook haar werk, en daar moet ook respect voor zijn.

Niet om ***lig te doen, maar wat valt er verder nog over een bericht als dit te zeggen dan?

Vind het wel jammer dat ze gepakt zijn, ik vind het altijd wel sfeer hebben. Echter doet de politie ook haar werk, en daar moet ook respect voor zijn.

Inderdaad niet veel, maar moeten er bij berichten over vuurwerk dan altijd reacties worden gegeven, soms kan het ook alleen een informatief bericht zijn toch ?

Heren ik hen een post geplaatst omdat het iets met vuurwerk te maken had en nu zie ik dat het meer een discussie topic wordt over het goed of slecht functioneren van onze politie macht. Dit is natuurlijk niet de bedoeling op dit forum, toch ? :rolleyes:

Dit is een discussieforum dus dit gaat weldegelijk door de beugel, alleen blijf dan wel blij het onderwerp dan is er niets aan de hand.

Verder sluit ik mij aan bij RedBaron.

Back
Bovenaan