Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Kennen/zijn jullie mensen die beboet zijn voor het in bezit hebben van meer dan 25 kg LEGAAL vuurwerk binnen de verkoopdagen?
Ik ken namelijk helemaal niemand en heb ook nog niet gehoord over dergelijke verhalen.
Eerlijk gezegd maak ik me daar helemaal niet druk over... Ik zit al jaren flink over deze grens maar heb sterk het idee dat dit gedoogd wordt. Correct me if I'm wrong.
Inderdaad dat vraag ik mij ook af. Er wordt hier heftig over de 25 kg gediscussieerd, maar ik heb bijna nog enkel bericht gelezen dat er iemand zijn vuurwerk is kwijtgeraakt om deze regel.
Wel 1 iemand die bij een verkeerscontrole door de mand viel en daarna een bezoek thuis kreeg. 1 iemand die 2 weken eerder al was gepakt met illegaal vuurwerk.
Maar voor de rest ken ik geen andere verhalen van mensen die een inval kregen en dan hun vuurwerk kwijt raakten.
Ik kan het mis hebben, dan hoor ik dat graag. Tot nu toe valt het allemaal mee. Dit kan natuurlijk veranderen aankomend jaar.
En als je het in een kast of bunker heb staan die op slot is.
Is dat ook dan voor handen hebben?
Denk dat de politie ook niet de capaciteit heeft om op de freaks met consumenten vuurwerk te jagen. Maar als je de peck hebt dat er een snitch in je straat woont denk ik mede door alle negatieve media aandacht omtrent het vuurwerk dat de politie eerder geneigd is een kijkje te komen nemen.
Wat ik mij wel afvraag als je de sjaak bent word dit altijd met een geldboete afgedaan? Of is het zo dat vanaf een bepaalde hoeveelheid, zeg 500-600kg+, dat je mag voorkomen?
Wat ik mij wel afvraag als je de sjaak bent word dit altijd met een geldboete afgedaan? Of is het zo dat vanaf een bepaalde hoeveelheid, zeg 500-600kg+, dat je mag voorkomen?
Ze hebben wel een richtlijn met geldboete van 100+ kilo maar dat ia dus een richtlijn. En met hele grote hoeveelheden kan je ook nog beschuldig worden van handelsindicatie.
De maximale straffen staan wel in het strafrecht boek maar die wil je volgesnmij niet weten![]()
Ik ga het eens proberen uit te zoeken..maar denk inderdaad dat je daar absoluut niet vrolijk van word
Als ik me niet vergis ga je zo richting de 750 euro meen ik is ergens gelezen te hebben
Heb het even opgezocht, het enige wat ik er over kan terug vinden is een geldboete vanaf €750. Kost dus een hoop geld maar als ik het zo allemaal door lees hoeft men zich geen zorgen te maken over een taakstraf of nog zwaarder
Als ik me niet vergis ga je zo richting de 750 euro meen ik is ergens gelezen te hebben
Die 750 euro is puur een richtlijn van het OM. De maximale straf van het overtreden van het vuurwerkbesluit wat onder economische delict valt is 1 jaar hechtenis, taakstraf, geldboete categorie 4 (22.000 euro) .
Handelsidicatie (hele grote hoeveelheden) kan nog zwaarder bestraft worden.
Maargoed dat is dus het maximum wat volgens de wet is vastgesteld, in Nederland wordt zelden het maximum opgelegdx
Zo dat is inderdaad andere koek. Volgens mij heb jij je goed verdiept in de materie.
Vanaf wanneer spreekt men van een economisch delict? Lijkt mij voor hun lastig aan te tonen dat ik van plan was te handelen in vuurwerk
Die 750 euro is puur een richtlijn van het OM. De maximale straf van het overtreden van het vuurwerkbesluit wat onder economische delict valt is 1 jaar hechtenis, taakstraf, geldboete categorie 4 (22.000 euro) .
Handelsidicatie (hele grote hoeveelheden) kan nog zwaarder bestraft worden.
Maargoed dat is dus het maximum wat volgens de wet is vastgesteld, in Nederland wordt zelden het maximum opgelegdx
Dit is heel erg interessant om te weten te komen! Een 'huiszoekingsbevel' mag namelijk enkel worden afgegeven bij verdenking van delicten waarop een voorlopige hechtenis gesteld kan worden. Voor lichte delicten (strafbaar met minder dan vier jaar hechtenis) mag er geen 'huiszoekingsbevel' worden afgegeven.