Ouderwetse grondbloemen Cat F2

6 7 euro voor zulke grondbloemen is wel erg duur he :shocked: heb ik er niet voor over
gewoon cat f2 fatsoenlijke kruit verhouding normaal door de 3 kleuren heen gaan is prima om rekent is het wel 15 gulden waar je over praat is voor die tijd al veel te veel geld zo bijzonder is het ook niet
Als je dat te duur vind oke, maar dat zijn ook prijzen die ze vroeger kostte. Of nog wel meer zelfs. Ik ben zeker bereid als er goede grondbloemen te koop zijn in een nostalgisch jasje, in een doos van 40 stuks dat ik er rond de 7 euro weg voor te leggen. En dan nog meerdere pakken kopen natuurlijk. Lekker overdag stoken.

6 7 euro voor zulke grondbloemen is wel erg duur he :shocked: heb ik er niet voor over
gewoon cat f2 fatsoenlijke kruit verhouding normaal door de 3 kleuren heen gaan is prima om rekent is het wel 15 gulden waar je over praat is voor die tijd al veel te veel geld zo bijzonder is het ook niet

Ik betaalde ook geen 5 gulden voor een pak melk maar die kost nu ook 2 euro tijden en prijzen zijn wel veranderd. logisch dat ook een grondbloem duurder is geworden.

Maar waarom is het duur? tuurlijk ieder ze mening maaar vind je het duur omdat het nu zo goedkoop is of vind je het duur omdat je er maar 20/40 inzitten inplaats van 80.

Naar mijn idee zal het de eerst ejaren wellicht een probleem kunnen zijn maar als men niet meer weet dat we 2 euro voor 80 betaalde koopt men gewoon weer grondbloemen maar dan voor 6 euro.

Denk dat het lokken van de jeugd is, plus de zuinig denkende ouder die dan wel nog even groter dikker spul bijscoort waar de marge wél lekker op is. Ook geen behoefte om veel tijd en moeite in klein, te weinig winstgevend spul te steken dus kwaliteit omlaag. Rekensommetje zonder cijfers :D

Dat het lokken van jeugd is dat snap ik ook wel maar bij de jeugd zit het geld toch niet? waarom zou je die moeten lokken met paar grodnbloemen? gemiddelde tiener geeft misschien 100 euro uit en besteed het nog het liefst aan illegaal vuurwerk als die het kan krijgen. Als je een zuinig oudr ben en je koopt 2 euro grondbloemen omdat je dat een mooie prijs vind en niet te veel wil uitgeven waarom zou je dan een cakebox van 149 erbij afrekenen je bent juist zuinig bezig.

Dat laatste vind ik zeker redelijk te weinig winstgevend dus kwaliteit achteruit. prima! maar dan is het toch een gekke zaak om dan nog goedkoper te maken en daarmee nog meer te importeren. Kost meer tijd meer ruimte meer geld en dat voor iets wat minder winstgevend is dat is natuurlijk wel gek. daarbij blijf ik nog bij mijn eerdere stelling dat ze meer marge maken bij de ouderwetse grondbloem op een prijs van 5 euro 6 euro. Dus dan zou jou stelling te weinig winstgevend ook gek zijn want ze kunnen het zo opkrikken. Je kan mij niet zeggen dat ik nu het wiel voor importeurs aan het uitvinden ben om winst op grondbloemen op te krikken

Ik betaalde ook geen 5 gulden voor een pak melk maar die kost nu ook 2 euro tijden en prijzen zijn wel veranderd. logisch dat ook een grondbloem duurder is geworden.

Maar waarom is het duur? tuurlijk ieder ze mening maaar vind je het duur omdat het nu zo goedkoop is of vind je het duur omdat je er maar 20/40 inzitten inplaats van 80.

Naar mijn idee zal het de eerst ejaren wellicht een probleem kunnen zijn maar als men niet meer weet dat we 2 euro voor 80 betaalde koopt men gewoon weer grondbloemen maar dan voor 6 euro.

Heb je wel dure melk zeg 2 euro:bonk::D 3 a 4 euro voor pakje gronbloemen prima

https://www.facebook.com/DingenVanV...180884823376/1986180844823380/?type=3&theater

volgens mij was dit 50 stuks 6 gulden

Met de komende verboden zullen de importeurs creatief moeten zijn met het vuurwerk wat er nog wel is, mooie kans om meer te doen met grondbloemen, kwaliteit verbeteren is een begin. Misschien een blauwe kleur erbij? Meer crackling? Fluit? Etc etc. Je moet wat.

Met de komende verboden zullen de importeurs creatief moeten zijn met het vuurwerk wat er nog wel is, mooie kans om meer te doen met grondbloemen, kwaliteit verbeteren is een begin. Misschien een blauwe kleur erbij? Meer crackling? Fluit? Etc etc. Je moet wat.
Een mooie langer durende grondbloem met fluit lijkt me wel wat, ik zou het wel kopen!

Ik zie op yt geen grondbloem met fluit langskomen, lijkt me moeilijk qua productie; gaat toch om combi van fluitekruit en hoek/grootte van het gaatje? En dan terwijl hij draait... zou wel heel erg spectaculair zijn (zei de fluitfreak :D )

Toevallig laatst 2 volle pakjes nog gevonden. Als je al een aantal jaar cat1 grondbloemen gewend bent dan zijn deze, cat 2 wel echt weer top spul. Draaien veel mooier en langer door. Jammer dat ze schaars worden.

Ik ga er zuinig op zijn.

Ik zie op yt geen grondbloem met fluit langskomen, lijkt me moeilijk qua productie; gaat toch om combi van fluitekruit en hoek/grootte van het gaatje? En dan terwijl hij draait... zou wel heel erg spectaculair zijn (zei de fluitfreak :D )

Ze zijn/waren er wel. Bijvoorbeeld de SCREAMING EAGLE van Pyropower (Broekhoff?). Niet het model van een grondbloem, maar zelfde principe

Zijn er eigenlijk nog degelijke jumping jacks te vinden? Of moeten we dan ook genoegen stellen met die van Vulcan Traditionals? :confused:
http://www.youtube.com/watch?v=tajdVzvsqTc

Vroeger schoten we ze over de daken heen joh

Technowitch zegt dit bij z'n video:
4 verschillende Jumping Jacks. Het zijn kleine matjes met draaitolletjes. Ik heb er een redelijk aantal afgestoken. Ze doen het eigenlijk allemaal hetzelfde. Dan draaien ze allemaal lekker, dan blijven ze tegen elkaar stil liggen. Ik ben in al die jaren nog geen merk tegen gekomen waarvan de jumping jacks beter zijn dan de rest. Het is 1 pot nat. Kortom: voor Jumping Jacks maakt het niet uit waar je ze haalt. Ze duren niet lang genoeg om verschil te zien.
En het is ergens onbegrijpelijk dat dit catagorie 2 vuurwerk is. Het veroorzaakt een stuk minder overlast dan vele cat.1 produkten met knetter.
http://www.youtube.com/watch?v=xlhEw7g4JF0
Die met blauwe papier van Weco zoemen zelfs wat, Vulcan daarna, Caff en GBV minste...

Nou nog videootje van jaren 80 spul zien te vinden...

Zijn er eigenlijk nog degelijke jumping jacks te vinden? Of moeten we dan ook genoegen stellen met die van Vulcan Traditionals? :confused:
http://www.youtube.com/watch?v=tajdVzvsqTc

Vroeger schoten we ze over de daken heen joh

Technowitch zegt dit bij z'n video:

http://www.youtube.com/watch?v=xlhEw7g4JF0
Die met blauwe papier van Weco zoemen zelfs wat, Vulcan daarna, Caff en GBV minste...

Nou nog videootje van jaren 80 spul zien te vinden...

wat maken ze toch weer een troep van, dit kan zeker na cat 1, jaren 80/90 hadden we 2 verschillende versies ervan, wat dikkere met gekleurd met witte balletjes erop, en de mindere versie met de ringetjes erom heen, met balletjes die vlogen zo een hele stuk door de lucht en de andere met ringetjes duurde wel wat minder lang maar hedendaags is echt niks zeg wat maken ze toch dat vuurwerk toch allemaal kapot zo met dat kleine grut het is allemaal niet meer zo het was :no::confused::shy:

Back
Bovenaan