Ouders brengen illegaal vuurwerk van zoon (15) naar politie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ylke

VWC lid
694.jpg

Politie Vleuten-De Meern ontving dit weekend een partij illegaal vuurwerk. Ouders ontdekten het bij hun 15-jarige zoon en brachten het naar het politiebureau.

Volgens de politie gaat het om ‘zwaar en link spul’ en hebben de ouders ‘verstandig’ gehandeld door het bij het politie af te geven.
Het vuurwerk bestond onder andere uit Cobra’s. Deze knallers hebben de kracht van een kleine handgranaat.

Bron

Ach 15 met cobra's en shells te achterlijk voor woorden maar op vwc wordt dat door sommige weg gelachen maar ik voorspel veel ongelukken dit jaar.het YouTube gehalte is naar mijn beleving massaal toegenomen(jonge jongens)met zwaar vuurwerk:frusty:ik zie de nieuws berichten wel komen.

Ach 15 met cobra's en shells te achterlijk voor woorden maar op vwc wordt dat door sommige weg gelachen maar ik voorspel veel ongelukken dit jaar.het YouTube gehalte is naar mijn beleving massaal toegenomen(jonge jongens)met zwaar vuurwerk:frusty:ik zie de nieuws berichten wel komen.

De tijd dat de jeugd alleen maar aan nitraten of vlinders kan komen is helaas voorbij inderdaad.

Wat ik me wel afvraag, kunnen die ouders dit zo inleveren? Wat van straf krijgt hun zoon dan? Bij een boete snijden ze ipc zichzelf in de vingers toch?

Ik vraag mij wel eens af. Als ik nu 15 was en gek op vuurwerk, ik ook niet gewoon deze knallers zou willen hebben. Stiekem denk ik van wel.:cool:

Ik voorspel vooral ongelukken met stunters.

Een rotje op de grond leggen, aansteken met gestrekte arm en afstand nemen kan iemand van 15 ook.

dat je als ouder ingrijpt is logisch en verstandig.
echter naar de polite lijkt mij minder verstandig.
maar besef wel dat als je het zelf vernietigd (niet afsteken).
dat je wellicht de toekomst van je kinderen niet verknald.
zeker als ze in het bezit zijn van een c6 zal de straf of eventuele halt straf niet mals zijn

Pffff hoe ver kun je gaan als ouders om je kinderen naar de politie te brengen.

Een straf is een straf. Of die nu van Halt komt of van de ouders zelf dat maakt hun niet uit. Door naar de politie te gaan geven de ouders wel een serieuze boodschap aan hun kind. Zij kennen hun kind het beste dus als zij geloven dat dit de beste manier is om die boodschap over te dragen dan is dat hun goed recht.

Een straf is een straf. Of die nu van Halt komt of van de ouders zelf dat maakt hun niet uit. Door naar de politie te gaan geven de ouders wel een serieuze boodschap aan hun kind. Zij kennen hun kind het beste dus als zij geloven dat dit de beste manier is om die boodschap over te dragen dan is dat hun goed recht.

Eens. We weten allemaal niet wat eraan vooraf is gegaan, dus het is dan altijd makkelijk praten. Wie weet was het al de 2e keer, wie weet ook niet. Ze zullen het vast niet voor hun plezier doen.

Prima dat dit zo gebeurd is. Menig 15 jarige gebruikt het vuurwerk niet waarvoor het bedoeld is. Een 15 jarige met nitraten vind ik prima en moet wel kunnen maar shells is toch te gortig. De kans dat die op de grond gelegd worden is groter dan dat er een buis aanwezig is.

Lastig parket voor de ouders... enerzijds wil je niet de NSB'er uithangen t.o.v. je eigen kroost, anderzijds wil je er ook niet medeverantwoordelijk voor zijn dat hij zichzelf of een omstander hiermee iets aan doet. Weten zij veel 'hoe veilig' hij ermee omgaat.
En misschien is hij al meerdere keren gewaarschuwd, wie niet luisteren wil moet maar voelen, dat hoorde ik vroeger dan altijd ;)
De boel in een emmer en dan in de container had ook nog gekund, was misschien iets netter geweest tegenover je zoon.. maar goed, we weten de redenen inderdaad niet, ze zullen dit ongetwijfeld de beste oplossing gevonden hebben.

Erg triest dat je dit als ouder zijnde doet bij je eigen zoon. Zo'n licht vergrijp en dan al naar de politie. Ik zou mijn ouders in ieder geval niet meer aankijken. Wat denken ze wel niet!

Erg triest dat je dit als ouder zijnde doet bij je eigen zoon. Zo'n licht vergrijp en dan al naar de politie. Ik zou mijn ouders in ieder geval niet meer aankijken. Wat denken ze wel niet!

Ben het met je eens, lijkt mij dat je je kind gewoon onder controle moet hebben en zelf moet kunnen straffen, en dat je daar al helemaal niet de politie voor nodig hebt. Tuurlijk weten we niet wat er zich voorafgaand heeft afgespeeld maar het zal in mij hersenpan iniedergeval niet opkomen om me eigen kind te verlinken.

Wat verwachten ze nou van hun kind? Dat hij braaf wordt? Je eigen ouders als NSB hebben is denk ik het ergste wat je als kind kan overkomen. Zoiets zal juist een negatieve werking met zich meebrengen. Gehaat worden door je eigen kinderen..

Wat verwachten ze nou van hun kind? Dat hij braaf wordt? Je eigen ouders als NSB hebben is denk ik het ergste wat je als kind kan overkomen. Zoiets zal juist een negatieve werking met zich meebrengen. Gehaat worden door je eigen kinderen..

Waarom NSB? Je maakt meteen een soort onderdrukt slachtoffer van die jongeman. Hij is 15 en heeft het vertrouwen van zijn ouders te grabbel gegooid door achter hun rug om het vuurwerk te kopen waar zij tegen zijn. Hij is dus net zo goed een verrader. En waarom je door de ene straf je ouders haten en door de andere niet? Nu is hij zijn vuurwerk kwijt en verder gaat het artikel niet. Natuurlijk kan je als ouder ook alles in het water gooien en de jongeman zijn oud en nieuw en smartphone en computer tot februari afnemen. In alle gevallen komt de beslissing toe aan zijn ouders. Die weten wel wat hun zoon verdient. En of het nu wel of niet via de politie is gegaan als het goed is dan accepteert de jongeman zijn straf gewoon zonder dat zijn relatie met zijn ouders er onder lijd. Of in ieder geval niet lang.

Ik vind het oprecht wel bijzonder dat de nsb zovaak bij dit soort verhalen word gehaald. Ik denk juist wie speelt met vuur en zijn billen brand, moet op de blaren zitten. En eigenlijk vind ik de NSB er bij halen ook heel ongepast. Kunnen we op het forum niet iets afspreken dat we er een andere vergelijking voor gebruiken? Want een 15 jarige jongeman met wat illegaal vuurwerk die een strafje krijgt is iets anders dan een joodse familie of iemand van het verzet die door verraad naar een concentratiekamp gestuurd word om daar vermoord of doodgewerkt te worden.

Wat een vreemde reactie zeg. Gezien je reactie is de kans zeer groot dat jij geen kinderen hebt. Als ouder heb je de rol om je kind op te voeden en soms hoort corrigeren daar ook bij. Als een jochie klooit met zwaar vuurwerk, dien je als ouder in te grijpen om erger te voorkomen. Dus in jouw beleving moet ik dus tegen mijn kind zeggen: je mag dan wel je hand missen, maaaaar ik gedroeg mij niet als een nsb-er (excuses Anihalas dat ik de term even gebruik), dus je kunt mij ook niet haten! Dat is het belangrijkste! Tja...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan