Oud & Nieuw Kruittuig 2011-2012

Nadat mn maat en ik bij vuurwerk4all te leiderdorp mn spulletjes op hadden gehaald en het vuurwerk uit de auto hebben gehaald om het op de avondlocatie neer te leggen waar ik oud en nieuw heb gevierd, was het tijd om na een glaasje water de reis te hervatten naar Osnabruck, om precies te zijn Toschpyro. Voordat we naar Toschpyro gingen wilden we eerst even naar de Lidl en de Aldi. Als eerst stond de Lidl op de planning. Fijn, kom je aan op locatie, blijkt het een distributiecentrum te zijn van de Lidl...:p We konden wel een pallet mee krijgen met vuurwerk, maar dit was toch iets teveel van het goede... Grapje!:p

Toen maar besloten om gelijk door te rijden naar de Aldi, hier aan gekomen de auto geparkeerd en naar binnen gelopen met een winkelkarretje. In de schappen lag niet super veel meer, maar ach, er lag wat:p Ik nam zelf 12x poison, zelfde als reno mee en mn maat 1 pijlenpakket en een poison, kwam omdat ik er 12 pakte en er nog maar 1 lag, hij blij...:p

Hier een filmpje dat ik heb gemaakt tijdens het vuurwerk shoppen bij de Aldi.
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Het vuurwerk op de band... Wat een raar gezicht eigenlijk in vergelijking met Nederland!:p

Het bewijs:p 13 potten en een pijlenpakket voor maar €48,- Heerlijk gevoel!

Na bij de Aldi geweest te zijn naar Toschpyro gegaan. Hier zijn we 5 minuten geweest. alles stond al klaar in dozen en we konden het zo inladen. En weg waren we weer. De bestelling klopte overigens ook nog helemaal. Top dus!

Achterbank plat, hele auto vol met vuurwerk, doeken eroverheen en gaan! Zonder problemen de grens over gegaan. Na Duitsland nog even naar Nick (Sunseeker) gegaan waar ik 16 silver salutes, 12 crackling candles en 3x 3-stage whistling potjes op moest halen die hij voor mij heeft gehaald bij Herman de Haan. Gelijk even geholpen met het uitladen van de bus met mn maat, Nick en zn vader... Want tjah, 30 kartonnen en dan nog een zooi losse potten. Ging totaal om 630 kilo geloof ik! Zijn foto's van gemaakt. Die zal Nick nog wel posten, misschien vanavond, maar dat is aan hem!:p

Tot zover weer even:rolleyes:

Nou dan moet ik ook maar een stukkie posten he :p

Eigenlijk had ik alles al geregeld, bij verschillende winkels had ik kortingen dus ik moest alleen nog bestellen. Toen begon Dmenrapstar op msn over zijn functie bij Herman de Haan. Hij kon misschien wel wat voor mij regelen als ik nog een bestelling moest plaatsen. Omdat ik nog nergens besteld had, ben ik op het aanbod ingegaan. Ik vroeg verschillende keren hoeveel korting er mogelijk was bij een bepaald bedrag, de korting werd zo hoog, dat ik aan de andere van het Kruittuig heb gevraagd of zij mee wilde bestellen. Iedereen was erg enthousiast over deze geweldige korting en ik kreeg een hoop bestellingen door. Het was een heel geregel en gereken, maar uiteindelijk is alles goed gekomen en hebben alle mensen waarvoor ik besteld had hun vuurwerk gekregen. Erg goed gedaan van Jan-Willem en Herman de Haan!

De 29e was het dan zo ver, vuurwerk halen :D
Vroeg in de ochtend ben ik naar Vuurwerkhouten.nl geweest om daar de eerste bestelling op te halen, ook dit was weer voor meerdere mensen. Thuis aangekomen stonden de eerste 5 kartonnen in de gang. Daarna ben ik samen met heartworm naar tuincentrum Vechtweelde gegaan in Maarssen. We hadden een karton Secret Salute gedeeld en ik had nog wat losse cakes besteld, ook hier ging alles zoals geplanned. :) Thuis aangekomen de auto uitgeladen en even gekeken wat ik nu allemaal al had staan. Enkele uren later ben ik samen met mijn vader naar Genemuiden vertrokken op weg naar Herman de Haan. Eenmaal binnen gekomen zag ik Jan-Willem direct en heb even een praatje gemaakt. Het wachten was nu op DsNL die ook zou komen om zijn deel alvast mee naar huis te nemen. Alles werd goed geregeld en na een klein uurtje stond het eerste vuurwerk al in de loods klaar om in de auto gezet te worden. Het was weer even goed afstrepen met de lijst zodat alles aanwezig zou zijn, best een verantwoording om voor ongeveer 10 man vuurwerk te regelen! Alles klopte, het enige wat ontbrak was een karton Silver Salute voor killerdome. Deze kon de volgende dag gelijk in de ochtend opgehaald worden, waardoor de bestelling van 630 kilo 100% compleet was! :applause:

Als eerst waren de kartonnen in de bus gezet, dit zag er zo uit:

25u7gna.jpg

Het grootste gedeelte stond er in, nu de losse cakes nog!
Ook dit was gebeurd en toen zijn we naar huis gereden. Naar wat heen en weer bellen met de jongens die mee hadden besteld was alles geregeld, iedereen kon het op komen halen. killerdome en Jemo kwamen als eerst, die schrokken best wel toen ze de achterdeur open deden. Het zag er als volgt uit;

e5moar.jpg

De bus werd uitgeladen en het stond verspreid over het 'distributiecentrum'

245kgvn.jpg

aeqp9y.jpg

Toen iedereen zijn vuurwerk had opgehaald zijn mijn vader en ik weer naar huis gegaan. Eindelijk mijn eigen vuurwerk uitladen en kijken wat ik nou precies had :rolleyes:

Uiteindelijk is het dit geworden:

ixy4xe.jpg

DarkSoul had nog 18x Hoogmoed, 1x Jaloers en 1x Vetjes voor me meegenomen op oudjaarsdag zelf, helaas staan die niet op de foto.
Later zullen de Hoogmoedjes terugkomen in mijn finaleproject. :)

Heerlijk verhalen en practige hoeveel heden vuurwerk.
Ben zeer benieuwd naar het volgende van jullie, want tot nu toe ziet het er echt top uit.

Wat een mooie verhalen, heerlijke collectie. en wat een geregel zou het zijn geweest om voor 10 mensen hun vuurwerk te bestellen en op te halen!

Ziet er goed uit!

Zo dan heerlijke verhalen om weg te lezen zeg! Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn geweest die hele bus vol?
Ben benieuwd naar de verdere verhalen en natuurlijk naar de filmpjes!

:thumbsup:

Bedankt voor de leuke reacties!:) Ja, ik werd gek toen DsNL mij zei dat Sunseeker 630 kilo vuurwerk op had gehaald met zijn vader. Ik was toen net de grens over uit Duitsland op weg naar Sunseeker. Toen die deuren van die bus open gingen dacht ik even, okee, zijn we doorgeslagen met zn allen? Of moet dit kunnen? Dit moet kunnen dacht ik!:D Het zijn tenslotte maar 3 dagen per jaar dat we even extreem uit ons dak gaan en dat gaat er dan ook goed op los!:D

Filmpjes zullen zeker komen. Maar van het vuurwerk zelf weet ik nog niet wanneer er filmpjes zullen worden geplaatst, dit omdat ik zelf niks heb gefilmd op oud en nieuw. Maar er is in ieder geval het nodige gefilmd:)

Weer even een kleine update :)

Overdag hebben we lekker gestookt met een grote groep (meer dan 10 man) liefhebbers. Daarbij is een erg mooie variatie aan producten langs gekomen uit meerdere landen en van vele verschillende merken. Ik blijf dat toch de mooiste manier van stoken vinden; met z'n allen genieten van elkaars producten die om de beurt worden afgestoken :)
Hier werd een Colourful Kings Cracker afgestoken. Ik heb er een leuke GIF animatie van gemaakt, waarin je goed ziet hoe de mat aangaat en ronddraait. Een erg goede mat met zware dreunen.
5wb2f7.gif

Maar om de dag in te luiden, hebben we uiteraard een mooie opening om tien uur gedaan! Waar deze uit bestond moet je zelf maar even bekijken :) Een goede voorbereiding is het halve werk, dus de voorbereiding nam een hoop tijd in beslag. Maar jeetje, wat was dit een heerlijke opening! :cool: Met elektronisch schieten kun je zo veel beter timen, dat je echt schitterende salvo's kunt maken. Dat hebben we dan ook gedaan. Cakes in salvo's geschoten om zo een mooi ritme te krijgen. Zeer geslaagd!

2pzeh7b.jpg

De ene update is nog mooier dan de ander.
Ook deze is weer lekker weg te lezen.
Kom maar op met de volgende update.

Man man man, wat een collectie! Gekkenwerk is het hoor, maar wel érg gaaf.

De verhalen zijn sfeervol en je leest er lekker in weg, kijk uit naar de volgende update.

Bedankt. :)

Ik was er alleen in de avond bij, hoef niet veel meer neer te zetten hoe vet deze avond was want dat is allemaal al verteld. Het was gewoon stoken tot je er bij neer viel :D.

Er is natuurlijk ook veel beeldmateriaal beschikbaar, dit zal de komende weken online zal komen. Maar voor nu vast een trailer :

Ik kon hem jullie niet onthouden medeliefhebbers. Afgelopen oudjaarsavond was een van de hoogtepunten toch wel de gehele Zink pijlenserie. Hier hebben wij tot in den top van genoten want het zijn stuk voor stuk pareltjes van pijlen. In 1 woord top en ik heb nog nooit zulke aparte en goed uitgewerkte effecten gezien.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Ook nog 2 foto's erbij!:)

img285a.jpg

zink.jpg

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan