Oud en nieuw met Kruittuig!!

Even een snelle test met mijn schietsysteempje:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Het is verdeeld over 3 posten, alleen deed de derde post het niet, maarja, daarom testen we het ook he:tongue2:

Producten:

3 x Saturn Missile (allemaal productiefouten:bonk:)
3 x fear
1 x Letterbord van starkids (jahaha, niet geschikt er voor, maar de ijsfonteintje waren uitverkocht, dus was dit de last minute keuze:D)

Jaco,

Hier zijn ze in meerdere kleuren verkrijgbaar voor 16 euri per 25 lansjes. (merk Blackboxx)

Ben je er heen gereden of werden die lances thuis bezorgd?

Lijkt mij echt tof om eens een bord te maken met oud en nieuw. Maar niet tegen elke prijs dan ook. Hoe staat de verhouding tussen prijs en product? Hoeveel van die dingen heb je nodig voor een bord bijvoorbeeld?

Lijkt mij echt tof om eens een bord te maken met oud en nieuw. Maar niet tegen elke prijs dan ook. Hoe staat de verhouding tussen prijs en product? Hoeveel van die dingen heb je nodig voor een bord bijvoorbeeld?

Het aantal display lances die je wilt gebruiken is afhankelijk van het letter- of cijfertype.
Als je op een afstand van bijvoorbeeld 3 cm een lance plaatst dan heb je er minder nodig dan als je bijvoorbeeld om de 2 cm een lance plaatst.

De lances zijn vaak 100mm x 10mm, ze zijn dus 10cm lang en 1 cm breed en branden ongeveer 60 sec. Maar ze kunnen afwijken in diameter en lengte.

Wat betreft de leverbaarheid en de prijs moet ik je dit antwoord schuldig blijven.

Het aantal display lances die je wilt gebruiken is afhankelijk van het letter- of cijfertype.
Als je op een afstand van bijvoorbeeld 3 cm een lance plaatst dan heb je er minder nodig dan als je bijvoorbeeld om de 2 cm een lance plaatst.

De lances zijn vaak 100mm x 10mm, ze zijn dus 10cm lang en 1 cm breed en branden ongeveer 60 sec. Maar ze kunnen afwijken in diameter en lengte.

Wat betreft de leverbaarheid en de prijs moet ik je dit antwoord schuldig blijven.

Hey Peter!

Bedankt voor je uitleg. Een snelle rekensom leert mij dan dat ik het te duur ga vinden om een leuke tekst te hebben met de jaarwisseling. Zonder jouw posts was ik er niet uitgekomen. Top man!

Laatst bewerkt:
Volgens mij wordt er niet thuisbezorgd door Tosch.
Je zal er zelf heen moeten karren ben ik bang. Als je in het oosten van het land woont een dikke 100 km dus wel te doen op zich.

[OFFTOPIC] Ik moet er wel bij zeggen dat ik een voorbeeld heb gekozen voor de onderlinge afstand van de lances (mijn voorbeeld was rond de 3 cm). Deze is meestal groter, zo rond de 10 cm tussen de lances. Afhankelijk wat de diameter van de lance is. De lances die voor komen zijn meestal >10mm.
Daarnaast is de tip van de sigarenboer ook niet verkeerd, alleen nadeel is dat een ijsfontein op een andere manier brand dan een display lance. Een lance brand meestal wat rustiger en produceerd minder vonken dan een ijsfontein die dat dus wel doet.
Daarnaast is het ook aan te raden om de lances onderling te verbinden met tape-match of quickmatch. Meestal wordt er gewoon tape-match voor gebruikt. Bij het letterbord van Royal fireworks werden de lances onderling verbonden met de draden blackmatch die afkomstig waren van het quickmatch. Dit ging ook prima.
Voor mensen die een tekstbord gaan maken, veel plezier en deel je ervaring met de rest.[OFFTOPIC]

Ontopic dan maar weer.
Filmpjes zien er goed uit. Jullie hebben je prima vermaakt zie ik wel, desondanks van de mist die er was.:)

[OFFTOPIC] Ik moet er wel bij zeggen dat ik een voorbeeld heb gekozen voor de onderlinge afstand van de lances (mijn voorbeeld was rond de 3 cm). Deze is meestal groter, zo rond de 10 cm tussen de lances. Afhankelijk wat de diameter van de lance is. De lances die voor komen zijn meestal >10mm.
Daarnaast is de tip van de sigarenboer ook niet verkeerd, alleen nadeel is dat een ijsfontein op een andere manier brand dan een display lance. Een lance brand meestal wat rustiger en produceerd minder vonken dan een ijsfontein die dat dus wel doet.
Daarnaast is het ook aan te raden om de lances onderling te verbinden met tape-match of quickmatch. Meestal wordt er gewoon tape-match voor gebruikt. Bij het letterbord van Royal fireworks werden de lances onderling verbonden met de draden blackmatch die afkomstig waren van het quickmatch. Dit ging ook prima.
Voor mensen die een tekstbord gaan maken, veel plezier en deel je ervaring met de rest.[OFFTOPIC]

Ontopic dan maar weer.
Filmpjes zien er goed uit. Jullie hebben je prima vermaakt zie ik wel, desondanks van de mist die er was.:)

10 centimeter tussen de lances? Hangt dit ook niet af van de grootte per letter? Wat is een doorsnee maat per letter/cijfer voor een letterbord?

Ligt er een beetje aan op welke afstand je publiek staat, maar een cm of 70 a 100 is wel lekker met 165 meter afstand.
Afstand kleiner (consu) dan volstaat 30 cm ook vast wel, maar dan plaats je de lansjes dichter op elkaar om de letters nog te kunnen vormen.

10 centimeter tussen de lances? Hangt dit ook niet af van de grootte per letter? Wat is een doorsnee maat per letter/cijfer voor een letterbord?

Dit klopt en is inderdaad afhankelijk van het letter- of cijfertype en grootte.
Als je bijvoorbeeld een letter- of cijfergrootte kiest van bijvoorbeeld een meter groot dan kun je daaraan de onderlinge afstand tussen de lances op aanpassen, bijvoorbeeld te kiezen voor een onderlinge afstand van tussen de 5 en 10 cm.
Doorgaans is hoe kleiner de letter- of cijfergrootte des te kleiner wordt de onderlinge afstand van de lances. Vaak vind ik persoonlijk dat als er meer lances gebruikt worden de letters of cijfers beter uit de verf komen. Maar de grootte van de letters of cijfers verschilt nogal, kan je hier dus niet echt antwoord op geven omdat dit afstands gericht is.
Bij een grote afstand kun je kiezen voor een grotere letter of cijfer dan van een kortere afstand. Daarnaast is het van belang of je de lances centraal plaatst of langs de rand van de letter of cijfer.
Kies je voor het eerste dan ben je nadrukkelijk minder lances kwijt dan als je kiest om de lances langs de gehele rand van de cijfer of letter te plaatsen.

Back
Bovenaan