Oud en Nieuw in andere landen: Tsjechie

tjechen en vuurwerk. chaos, standaart. toch wil ik daar ook een keer Oud&Nieuw doorbrengen, maar dan wel een een dorpje. in ieder geval neit in Praag, veelste gevaarlijk. iemand tips?

Nog een aanvulling. Vuurwerk mag het hele jaar door afgestoken worden met enkele plaatsen als uitzondering: bijv: rondom ziekenhuizen, ouderenhuizen, scholen, dierentuinen, etc.

Voor de hoofdstad Praag geldt dat er speciale plekken bestaan in de stad waar vuurwerk buiten Oud en Nieuw afgestoken mag worden.

(bron: Feuerwerk.net)

En dan zitten ze bij ons te zeuren dat oud en nieuw hier onveilig verloopt!! Ik ben blij dat ik daar niet tussen sta met al dat vuurwerk op de grond!!

Ik heb mijn oud en nieuw 1 keer in Tsjechie gedaan in een dorp waar maar
10 mensen wonen + een burgermeester.Die wel heel mooi vuurwerk hebben.Maar voor
12 uur afsteken kennen ze niet echt het is meer het sier vuurwerk wat het daar
toe doet.Maar toch kan je daar zeer mooi knal spul kopen.Als je na Oud en nieuw daar een rondje loopt zie je bijna niks tot niks dat gesloopt is.Dat komt omdat je daar gewoon een boete krijgt van super veel geld en die tsjechie zijn al niet
rijk dus doen ze dat niet.Dus het is een super land voor je oud en nieuw maar
denk niet dat het een choas is zo als in Nederland alleen in de grote stadjes
is het een chaos en in Praag.

Bedankt voor het delen Fred, het lijkt me echt kicken om daar een keer oud en nieuw te vieren maar ik zou wel ff een vuurwerkbrilletje aanschaffen:p

Het lijkt volgens mij vader een beetje op het Laakkwartier van vroeger :p , wat een gekkenhuis daar zeg niet normaal!

In Praag gaat het toch wel even heftiger en gevaarlijker aan toe.
Dat bewijzen de voorgaande en volgende films wel.
Zou er toch niet graag tussen willen staan.

movie

Dus daar komt de term : Het is stil aan de overkant, vandaan :)
Zou daar niet graag lopen in ieder geval pffff

Op zich lijkt het best wel een gezellige boel daar in het centrum van Praag
Dat laat het volgende interessante filmpje wel zien. Sfeer genoeg.
Maar o zo gevaarlijk, iedereen zuipt en steekt het vuurwerk maar een eind weg. Zonder rekening te houden met elkaar.
Regelmatig spatten de bommen voor de neus uit elkaar.Gekkenwerk

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

De Nederlandse politiek had toch ook het idee om per gemeente een gezamelijke stookplaats te maken.:D:bonk:

Back
Bovenaan