• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Original Fireworks] Trueno Z162

Status
Niet open voor verdere reacties.

Corné

VWC lid
Naam: Trueno
Artnr: Z162
Gram: 1.5
Verpakking: 20 stuks
Prijs: €.18.50
O.a. te koop bij: www.vuurwerkbelgie.com

Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.
Wij danken Original Fireworks voor deze informatie.

trueno640.jpg

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Laatst bewerkt door een moderator:
-Bijna dezelfde naam
-Bijna zelfde aantal in doos
-Bijna zelfde grootte doos
-Bijna zelfde uiterlijk
-Bijna zelfde prijs

Jammer dat het kruitinhoud niet in de buurt komt met de no. 4.. maarja dat is helaas niet mogelijk :rolleyes:

Weer een leuke nieuwe knaller op de markt door OF!

Laatst bewerkt:
-Bijna dezelfde naam
-Zelfde aantal in doos
-Zelfde grootte doos
-Bijna zelfde uiterlijk
-Bijna zelfde prijs

Jammer dat het kruitinhoud niet in de buurt komt met de no. 4.. maarja dat is helaas niet mogelijk :rolleyes:

Weer een leuke nieuwe knaller op de markt door OF!

off: Zaten er geen 25 in een doos? Of was dat alleen de NO3?

on:

Als ze in de richting knallen van een NO3 dan is dit in mijn ogen een toppertje.

Alleen word het allemaal wel wat verwarrend, ik zag ergens een topic over de Trueno van Pyrostar. Allemaal dezelfde namen:bonk:

25 stuks ja en dan had je de No3 nog met 6 stuks.

Maar ik ben benieuwd of het echt beter is dan de andere Spaanse knallers momenteel. Want zie door de bomen het bos onder tussen niet meer met de Spaanse knallers.

Ik had toch een vraagje omtrend dit soort knallers want de afgelopen 2 jaar komen er zoveel verschillende soorten uit maar ook allemaal vrij prijzig.

Is spaans(dat lichte) kruit nu veel duurder dan het ouderwetse flash of is het gewoon hoe harder het knalt hoe duurder je betaald?

Het is allemaal mooi spul maar om hier dozen tegelijk te van te kopen.... Het blijft een dure hobby natuurlijk. Als voorbeeld die Scorpio's van Salon Roger zijn 90ct per knal, Dit is 1,25 per knal. Krijgen we zometeen een nog hardere maar die wordt dan 1,50 per knal?

Wie o wie weet hier meer van? :)

Wie gaat eens alle knallers op een rij zetten? Dit en vorig jaar zijn er wel 10 of 20 voor m'n gevoel bijgekomen. Het punt van verzadiging is naar mijn mening al lang bereikt en elke nieuwe knaller wordt bij mij verwelkomd op een grote gaap en rollende ogen.

Als ik nu wat nitraterigs wil, kijk ik wil wat een figuur in de buurt toevallig in z'n schuur heeft liggen. Ga ik echt niet voor naar België om daar in die ondoorgrondelijke en onverzichtelijke knalassortimenten te gaan zitten wroeten...'t Is wel best met dat uitmelken van de eeuwige knalhype :bye:

Die prijzen zijn echt niet meer normaal voor een paar knallers, vind dit toch wel opvallen dat dit vooral de laatste paar jaar enorm aan het stijgen is.
Zal wel aan allerlei regeltjes liggen, maar ik vind het veels te duur voor wat je krijgt (al heb ik deze nog niet gehoord)

Vroeger zaten zowel de no:3 en de no:4 per 25 in een doos.

Echter toen de wetgeving werd aangepast zijn de verpakkingen overgegaan van de no:3 naar 6 stuks en de no:4 5 stuks per pakje.

Ook is de kruitinhoud per knaller toen iets teruggeschroefd bij de no:4

Als het aan mij ligt zou ik deze niet kopen. Ik koop gewoon wat het best prijs/kwaliteit is en dat zijn de choeet srijkers en babyvlinders. Van de hardste knaller kies ik gewoon de beste en dat zijn nu nog steeds de mammoth. Hoe kan deze knal nou zóóó veel harder zijn als de mammoth terwijl regelgeving nog steeds hetzelfde is. Het zou fijn zijn als er volgende keer iets vernieuwends op demarkt komt of iets wat veel goedkoper is.

Dit is mijn mening en ik hoef hier verder geen discussie over.

De supero is ook harder dan de mammoth, dus dat kan zeker wel! En dit verschil is niet eens klein, maar goed te ervaren.

Ik heb volle vertrouwen in dit product, en alleen voor de naam al zou ik hem al kopen :D

Wat Corné ook al zegt, dit 1 van de goedkoopste in zijn soort.

Laatst bewerkt:
Positief bekijken mensen.
Lekker veel keuze, vind ik persoonlijk beter.
Ik moet zeggen, dat ik het op markt brengen van betonloze knallers alleen maar toe juich.
Welk merk/soort je neemt, dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.

Laatst bewerkt door een moderator:
:wink: vind het wel een goeie zaak meer opties koop je van alles wat 1 en dezelfde knaller vind ik persoonlijk zelf niks heb liever variatie:cool:

Mooi, de verhouding gipsloos/gipsbom word zo steeds beter, maar ja; wat mij betreft kunnen alle gipshoudende knallers uit de handel (en door naar het museum :wink: ). Er zijn zoveel loei hard knallende alternatieven tegenwoordig, oke; ik laat de prijs dan even buiten beschouwing, dat wel.
Verder wat hindoerol zegt. Variatie is toch veel belangrijker dan de hardste? Ik zou het liefst van elk type één pakje stoken, van babyscheet t/m de bombero bijvoorbeeld. :D

Weer een spaanse knaller, weer zonder gips, weer met goede kwaliteit flash en een lang stuk lont, en weer de vele reacties dat het te duur is.
Tuurlijk mag je zeggen dat je het een dure prijs vind, alhoewel het toch een van de goedkoopste in zijn soort is zoals eerder is vermeld, maar niemand staat te wachten op een topic waar nu zn 90% van de reacties is dat het te veel geld kost.

Maar wat ik eigenlijk ook niet snap, toen de trueno no3 en no4 er uit gingen leek het wel of de wereld verging, geen harde spaanse knallers meer, iedereen wou zo nodig dat het terug kwam, het begon met de Toffee, en het werden steeds meer, nu hebben we een breed assortiment aan knallers en is het ook niet goed,ik geef toe dat het misschien te veel zijn maar dat ligt voornamelijk aan de prijs, maar tegenwoordig wordt alles duurder en voor kwaliteit moet men betalen, het zijn niet de goedkope thumping thunders meer, de kwaliteit daar van is namelijk ook ver te zoeken en dat hoor je ook aan de knal.
ik hoop dat de eindeloze discussie nou eens kan ophouden met het gezeur dat het te duur is en dat het te veel is, waar vraag is, is aanbod.

Laatst bewerkt:
off: Zaten er geen 25 in een doos? Of was dat alleen de NO3?

on:

Als ze in de richting knallen van een NO3 dan is dit in mijn ogen een toppertje.

Alleen word het allemaal wel wat verwarrend, ik zag ergens een topic over de Trueno van Pyrostar. Allemaal dezelfde namen:bonk:

Ow ja sorry je hebt gelijk. Er zaten er inderdaad 25 in!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan