• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Original Fireworks] Thumping Thunder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijn deze krengen eigenlijk nog ergens te verkrijgen?

Vroeger toen ik nog klein was, 10-11-12 zag ik ze overal. Niemand had wat anders, iedereen had Thumping Thunders, die knallers met die atoomwolk op het label, toen ging het nog om de kleur crêpe. Roze, rood, blauw, groen, licht blauw, ander label maar toch heten ze Thumping Thunder. En natuurlijk de Super Thumping Thunder met het filmpje waar het alarm van een auto afging!

Maar dit heb ik allemaal niet echt meegemaakt, was toen nog jong. En zag ze alleen in ander mans handen, en op AVP waar ik toen nog op zat.

En zag net op YouTube een filmpje van de ouderwetse TT's. En toen vroeg ik me af, worden ze nog verkocht eigenlijk? Aangezien je niemand met deze nitraatjes ziet in de tijd van alle andere soorten. Ze lijken wel een beetje uitgestorven? Maar ik vind nergens dat iemand van Zena of Original zegt dat ze niet meer verkocht worden. Volgens mij niet?

Dit was toch wel één van de illegale knallers wat ik me nog herinner uit die tijd samen met de ''Giga Vlinder'' (Super Vlinder alles was toen een giga op YouTube), Super Blitz / Xtrem Knalrakette, Zwarte Doos vlinders, en de gladde vlinder ''Op de leggen'' de vlinder waarvan ik dacht dat ze een fluit hadden voor de knal... Huh, ja ik hoorde een babypijltje fluit ervoor! Toen ik nog klein was keek ik al die filmpjes op vuurwerkfilmpjes.nl elk filmpje werd grijs gespeeld zo vaak! :rolleyes: Maar nu wijk ik af van mijn verhaal! Ik ging even terug in de tijd!

Kort en krachtig, worden deze nog geproduceerd of verkocht? Met uitzondering van de Thumping Thunder Silver Edition van Pyrostar. Alleen voor het idee dat ze er nog zijn! Maar zal wel niet haha.

Laatst bewerkt:
Het wordt weer tijd voor de écht Thumping Thunder, Original doe er wat aan!

De Thumping Thunder was jaren lang een gevestigde naam in de vuurwerkwereld. Het maakte niet uit welk crêpe papiertje het had, zolang het de naam had knalde hij altijd wel lekker. In denk dat wanneer deze weer hetzelfde als vroeger worden of maar 70% van toen dat je al een goede nitraat hebt. Maar ja, iedereen wilt tegenwoordig "spaanse knallers" uit China dus helaas the TT is vergane glorie...

Ik moest het even kwijt.

€10,- is te duur vind ik, beter voor dat geld de Thumping Thunder rood.
Snap niet dat ze €10,- nog zijn terwijl je er hardere knallers voor hebt..

€10,- is te duur vind ik, beter voor dat geld de Thumping Thunder rood.
Snap niet dat ze €10,- nog zijn terwijl je er hardere knallers voor hebt..

Ten eerste, ze worden niet meer geproduceerd.
Ten tweede, deze knallers kosten vroegah €10,- aan het einde werden ze met korting verkocht omdat er een betere de Choeet Banger was.

Me broer had de groene crepe versie in 2007/2008. Vond hem destijds iets harder als een Pyroshop Thunderking. Maar het jaar daarna had tie weer de blauwe crepe. Deze vond ik iets zachter als een Supero.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan