• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Original Fireworks] The Mammoth Z150

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had ze ook.
Ze hebben me echt overtroffen en gingen harder dan spanish cracker 408 van Alpeco.
Ook harder dan de chooet banger

Vind dit een van de beste knallers die legaal te verkrijgen zijn voor die prijs Mooi en veilig afgewerk zonder beton of andere rond vliegende delen.

Superos bevatten 2 gram flash van dezelfde kwaliteit als de mammoeth terwijl dit laatste maar 1,5 gram bevat. Vandaar dat de superos ook harder gaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind dit echt geweldige knallers!!
ik heb er afgestoken en ik vond ze harder als de (illegale) zwarte doos nitraat!!

Ik heb m`n voorraad al weer liggen. van de week heb ik een ritje Olen gemaakt, daar is het nu uitverkoop, 45% korting op alle voorradige artikelen. ze kosten dus 4,40 da`s de moeite waard.
Ik vind ze errug goed knallen.

Net weer 1tje afgestoken en jezus wat gaan ze hard man..:)
Gooide em op het ijs en oef wat zijn het toch heerlijke knallen.:D:D

Ik had ook 1 pakje van deze knaller. ik verwachte er niet veel van... tot dat ik er 1 afstak :shocked:

Heb hem getest samen met de BSC2009 versie en hij deed er maar heel ietsje voor onder.

Filmpje: (eerst mammoth dan bsc2009)

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Bedankt voor het plaatsen. Op het filmpje merk je totaal geen verschil goed teken!

Maar moet toch zelf gaan ervaren.

Het verschil kon je naderhand bijna niet meer horen, maar toch gaat de BSC harder. Toch kies ik voor The Mammoth, die bezorgt je tenminste geen blauwe enkel :mad:

Nog wat foto's van deze topper!

30vi3r5.jpg

2wgd3ew.jpg

hulmyb.jpg

Dit blijft toch wel een van mijn favorieten, en zoals je op de foto`s hierboven ziet zijn ze ook mooi afgewerkt. Het oog (zolang je ze nog hebt, dus ben voorzichtig met vuurwerk) wil ook wat...

ze zijn wel leuk als je niks anders kan krijgen. maar als je bijvoorbeeld fenix kan krijgen neem ik die liever, ze zijn goedkoper en harder. Het voordeel hiervan wel is dat ze geen beton bevatten. Maar met fenix moet je gewoon wat beter opletten.

ik zou niet zeggen duur, ik geef liever wat meer uit aan een goede/harde knaller waarbij ik zeker weet dat er geen beton tegen men kop aanvliegt...

De mammoth knalt erg goed! Heb er meerdere meegemaakt en zelfs gefilmd ( voor de mensen die mijn film topic kennen weten dat wel ). Ben zeker over dit product te spreken. Ook het uiterlijk vind ik opvallend en goed.

De knal...tsja waar kan je het mee vergelijken. Hij knalt iedergeval beter dan de producten die zena 2 jaar geleden bijvoorbeeld verkocht. Zit denk wel tegen het maximum aan wat Belgie legaal mag verkopen. Ja, er zijn betere ( sommige noemen het meningen ). Ikzelf ben namelijk meer over de Supero te spreken, maar bij original vind ik dit toch de hardste knaller verkrijgbaar.

deze dingen zijn echt top harder als de toffee vlinder
ik vind deze eigenlijk de hardere broer ervan
het artikelnummer is volgens mij ook l02 op de knaller zelf
en op de toffee is dit l01
dis ik denk dat het de hardere variant ervan is maar dan geen vlinder

kortom

prachtding

De mammoth heeft als artikel nummer Z150, de L02 is de Ugly Joe... Momenteel is dit de hardste knaller binnen het assortiment van Zena Vuurwerk werd mij verteld. Er zou ook een nieuwe vlinder op de markt komen die deze knaller dan weer zou overtreffen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan