• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

* [Original Fireworks] Spanish Cracker C

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helemaal met sop eens!
Je hebt 2 keer zoveel lady crackers voor hetzelfde geld, dus als je een laag budget hebt...

Niets mis met de kwaliteit van deze knaller. Vorig jaar had een vriend van me enkele doosjes en ik heb ze vele malen gehoord. Ze waren echt goed hard en ook lekker dof. Ja dat ze wat duurder zijn is misschien wat minder. Maar dan nog, gewoon goede kwaliteitsknallers met een hele goede doffe klap :).

dat ligt eraan.
als jij een karton haalt van Spanish-C, zijn ze spotgoedkoop per pakje

Ja, maar andersom toch ook :P?

Heb hier dit jaar 5 pakjes van, helaas hadden ze begin september nog geen ladycrackers bij loots anders had ik die meegenomen maar ach :bonk:

EDIT: Deze kan je tenminste wat makkelijker weggooien..

Bedenk wel dat deze er waren in een tijd dat er nog geen 'spaanse knallers' waren, tenminste, geen 1 met lang lont. ( denk aan de BSC Bonbridge, en de spanish cracker 404 ) Dit was toen een erg geliefde knaller, en ik heb het over 2 jaar terug. Was toen erg tevrede met deze vlinder.

Ja zit wat in inderdaad, toch kan hij nog goed meekomen moet ik zeggen. Wat ik me van vorig jaar kan herinneren is dat deze jongens behoorlijke doffe en harde klappers opleverde. Hij doet niet eens zo gek veel onder voor de Spaanse knallers die tegenwoordig zo geliefd zijn.

Kleine bump maar ik heb een vraagje.
Ik heb ze dit jaar voor het eerst, maar horen ze zo snel te knallen?
Ik stak er laatst een af en dat was 1 seconde en BAM!

Kleine bump maar ik heb een vraagje.
Ik heb ze dit jaar voor het eerst, maar horen ze zo snel te knallen?
Ik stak er laatst een af en dat was 1 seconde en BAM!

Mocht dit echt het geval zijn,,,
NIETmeer AANSTEKEN!
Ga er mee terug na de winkel en ik weet zeker dat je andere krijgt.
IK denk dat je vingers meer waard zijn!:wink:

Een rotje breken (niet compleet in 2en scheuren, gewoon even open knakken),op de grond leggen en vervolgens het lontje van de knaller (in dit geval je Spanisch Cracker-C) in de opening tussen de 2 helften leggen. Het rotje zal niet knallen maar een vlammetje produceren waardoor je knaller aangaat zonder dat jij er bij in de buurt staat. Zo kun je net die paar extra seconden (3-4 oid) creeeren die je bij jou vlinders dus nodig hebt. Ik heb zelf nog nooit deze 'klacht' van iemand gehoord die deze vlinders ook had.

EDIT: hé? Er stond net nog een post van you make me sick boven mij....naja dit bericht voegt dan ook niets meer toe :wink:
Ontopic maar weer!

Normaal horen ze niet zo snel te gaan in china kunnen ze ook een fout maken.
Heb daar ook nooit klachten over gehoord maar mocht je er nog 1 willen doen dan zou ik hetgene doen wat hierboven is aangegeven.

Overigens wel erg fijne klappers dit, al enkele jaren live mee mogen maken van enkele vrienden die er helemaal gek van waren. Ze zijn lekker dof en hebben flink wat druk :D.

Een rotje breken (niet compleet in 2en scheuren, gewoon even open knakken),op de grond leggen en vervolgens het lontje van de knaller (in dit geval je Spanisch Cracker-C) in de opening tussen de 2 helften leggen. Het rotje zal niet knallen maar een vlammetje produceren waardoor je knaller aangaat zonder dat jij er bij in de buurt staat. Zo kun je net die paar extra seconden (3-4 oid) creeeren die je bij jou vlinders dus nodig hebt. Ik heb zelf nog nooit deze 'klacht' van iemand gehoord die deze vlinders ook had.

EDIT: hé? Er stond net nog een post van you make me sick boven mij....naja dit bericht voegt dan ook niets meer toe :wink:
Ontopic maar weer!
Ok, bedankt.
En ja inderdaad, ik weet ook niet hoe dat komt.
Ik heb hem niet verwijderd.
Normaal horen ze niet zo snel te gaan in china kunnen ze ook een fout maken.
Heb daar ook nooit klachten over gehoord maar mocht je er nog 1 willen doen dan zou ik hetgene doen wat hierboven is aangegeven.
Ik heb er nu nog 3, 1 had ik afgestoken en 1 aan een vriend gegeven.
Misschien is dat toevallig diegene, dat kan ook.
ON: Het was wel een lekker klap, ook best dof.
Zeker aan te raden.
(Komt niet echt overeen met wat ik zei, maar dat was waarschijnlijk een foute:p)

De veiligste manier om eender welke losse knaller veilig aan te steken is door hem gewoon op de grond te plaatsen en hem dan aan te steken. Zo heb je het vuurwerk nooit in de hand en kan er op dat gebied ook nooit wat misgaan. Een productiefout kan altijd voorkomen (het blijft natuurlijk ook nog steeds handwerk in China).

Eigenlijk een chooetbanger met staartje.

Soms iets harder, maar ik vind het gewoon te minimaal.
Het blijven erg leuke vlinders.

De spanish cracker-c net gehaald en meteen uitgeprobeert.
Heerlijke knaller, mooie felle flits een een lekkere harde dreun.
Echt een aanrader

Spanish Cracker-C, echt een super goede vlinder, naar mijn mening is heeft hij de hardste knal van alle andere vlinders en is het best afgewerkt. Echt een AANRADER!!!!!

Wat ladinho zegt, het verschil blijft te minimaal met de chooet banger om ze ( voor mij dan ) aan te schaffen. Moet wel zeggen dat Chooet top kwaliteit levert! Vooral topkwaliteit voor de niet-spaanse knallers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan