• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Original Fireworks] DJF Thunder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook dit jaar heb ik er weer een voorraadje van. Sinds al dat vuurwerk uit Polen zijn deze kanonslagen hèt product waarvoor ik nog naar België ga. Op de een of andere manier koopt bijna niemand ze maar wil wel iedereen op 31 december van me weten wat voor een vette kanonslagen dat dat zijn. Ze verdienen echt meer bekendheid vind ik.

Golden dragon voor 12 euro. Djf thunder voor 8 euro!

Jammer van de prijsstijging. Maar blijven unieke knallers die geen vervanger/concurrent kent op dit moment.

Ah nee dat meen je niet! Dat zou wel heel jammer zijn als de prijs gestegen is. Dan zijn ze alsnog duurder dan pirats, en dat was juist zo leuk aan deze kanonslagen, dat je voor dezelfde prijs een veel leuker product hebt. Hopelijk komt er snel concurrentie, anders wordt dat volgend jaar flink twijfelen denk ik, hoewel ik er zeker nog wel een brood van zal willen hebben.

Is een zeer uniek product, maar persoonlijk voor mij word het te saai als je er meer dan 1 slof van hebt. Maar voor jou waarschijnlijk een stukje nostalgie? :)

Ik heb nog ik weet niet hoeveel sloffen met het grijze lont verstookt en toen waren kanonslagen astronauten of rotjes of je we ze ook noemden toendertijd echte knallers en gingen goed hard dus ja voor mij een stukje nostalgie en ik hoop dat dat terug mag komen hier in Nederland.

Had een paar jaar terug nog een hele grote koffer vol met oude rotjes ( allemaal verschillende soorten ) , maar allemaal afgestoken. Wist toen de waarde er nog niet van. Me vader had ze nog bewaard en aan mij gegeven.

De DJF geeft de jongere stokers een kans om eens te beleven wat we vroeger ondervonden als we het lontje hadden aangestoken. Die toffe knal en de snippers, echt heerlijk. Voor mij geen oud en nieuw zonder.

Prijs is verhoogd naar € 8,- Nu vind ik ze helemaal duur geworden..

EDIT: Sorry dit was al geplaatst, helemaal over heen gekeken!

Foto van de snippers van 1 pakje DJF Thunders. Foto gemaakt door www.kanonslagen.com

Laatst bewerkt:
De snippers zien er leuk uit maar een ouderwetse kanonslagen knal kan ik er niet echt goed uit ophalen als ik eerlijk ben. Ik vind dan ook een prijs van 8 euro niet in verhouding klopt tegenover andere producten van original firework.

De Golden dragon raad ik meer aan, alleen door de grote geeft het je niet meer het gevoel een kanonslag af te steken, maar meer een 'snipperbom'.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik ze dit jaar ook maar eens mee neem. Iets wat ik afgelopen jaar gewoon gemist heb. Die lompe harde knallen zijn leuk, maar daar ga je niet de hele dag mee staan stoken. Je mist een paar rotjes die toch nog een leuke knal geven, zoals vroegah :)

Vorig jaar een aantal pakjes van 10 gehad,wat een super dingen!Ikzelf vind het vooral leuk om ze in de lucht te laten knallen: sssssst,boem snipperregen!De kleine kinderen hier uit de buurt vonden het zelfs leuk spul.Mijn conclusie vele malen leuker dan nederlandse kanonslagen en dit jaar lekker inslaan!

De prijs is helaas weer gestegen, naar €8,50. Ik vind ze vooral nu (eerder ook al maar vooral nu) helemaal niet zo interessant meer.

Oh dit is wel heel speciaal! Precies hier maak ik nu mijn 450e post!

Ik denk dan ook niet dat men deze dingen koopt omdat ze zo goedkoop of duur zijn, maar meer voor het autentieke gevoel. Helaas zie ik ze zelf liever ook goedkoper maar ach, als je er toch bent neem je ze toch gewoon mee... Betaal je een keer 8,50, ach ja...

Jammer is het wel trouwens, dat alles steeds duurder moet worden. Ze zeggen dan altijd de koopkracht gaat achteruit, maar: inderdaad. Als je al 2 slof moet kopen ben je gewoon 17 euro kwijt. In dat opzicht ben ik het dan helemaal met Dinkydau eens.

Volgens mij zijn er genoeg mensen die ze niet alleen kopen om wat ouderwetse kanonslagen te hebben. Vorige jaren heb ik ieder jaar een karton gehad van deze dingen, toen ze nog €6 waren (vorig jaar was ik net op tijd voor de prijsstijging naar €8). Dat deed ik vanwege het gewicht, de hoge kwaliteit en omdat er een lont aan zit. Dit jaar heb ik gekozen voor de pirat strijkers van concurrent pyrostar, omdat ik vind dat het te veel geld scheelt.

Deze dingen zijn ook nog ideaal om heksenkringen te onsteken, aangezien het flash veel feller brand ( en bij normale kanonslagen de kanonslag vol met stopkruit zit ).

Zijn leuke dingen met een felle knal. Er komt ook nog een leuk flitsje vanaf, en de paar snippers die je krijgt zijn ook leuk.

Andere snippers natuurlijk dan de ouderwetse kanonslag, dat waren meer stukjes en dit zijn echt versnipperde laagjes. Doet me meer aan een rotje van een chinese rol denken.

Heb je dat al eens in het echt geprobeerd met die heksenkring? Ik wel, en dat ging helemaal mis. Ook al had ik de kanonslag doorgebroken, hij knalde gewoon toch. Als je kruit nodig hebt kan ik de chooêt kanonslagen aanraden. Daar zit geen klei in en de kwaliteit van het buskruit is hoog.

Ja geprobeerd en heb het op film. Zal wel even een filmpje posten dat we een heksenkring maken en afsteken van de DJF thunders. :)

Is gelijk ook leuk, omdat ik dan weer een filmpje online heb.

Ook al had ik de kanonslag doorgebroken, hij knalde gewoon toch.

Flashkruit heeft als eigenschap, als je een hoopje flaskruit van bijvoorbeeld 2 gram op de stoep legt.
En je steekt in dat hoopje flashkruit een lont en je steekte die aan.
Dan geeft het losse flashkruit gewoon een knal.

O ja ga bovenstaand verhaal nou niet in het echt proberen.
Want de kans dat er een vonk van een aansteeklont, brander, enz op het hoopje kruit komt, terwijl je er met je hand er bij zit, is zeer groot.

Ook geen doorgebroken knallers/strijkers, enz. met flashkruit aansteken, want het is zeer pijnlijk en de kans dat je een aantal vingers verliest is groot.

Gooi de knallers die niet afgegaan zijn in een emmer water.

Ik heb het een paar jaar geleden ook ondervonden met een doorgebroken pirat special.
Achteraf was er niks aan de hand met mijn hand, maar het geeft een grote domper op het oud en nieuw feest gebeuren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan