• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Original Fireworks] DJF Thunder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja ga nou niet die rotjes vergelijken met pirat specials, in deze knallers zit volgens mij niet eens 0,5 gram in. En de pirat specials bevatten +- 2 x zoveel.

En dat met die knal, is niet bij 2 gram flash. Dat is alleen bij zeer goede kwaliteit flash. Heb vaak zat spanish crackers gehad in het verleden, die 1,6 gram flash bevatte en waar een klein scheurtje in het gips zat. En daardoor spoot het vuurwerk uit de knaller, ipv dat het knalde.

Als jou theorie zou kloppen, zou de knaller dus zoiezo moeten knallen. Jij zegt in open lucht zou een hoopje van 2 gram al knallen, en dit was 1,6 gram in een huls met een klein scheurtje en dit knalde niet.

Het is gewoon een heksenkringetje van een paar rotjes, die wat harder gaan dan normale kanonslagen. Raad niks aan, maar het kan dus wel. Vind het alleen echt prietpraat wat jij geeft.

Ja ga nou niet die rotjes vergelijken met pirat specials, in deze knallers zit volgens mij niet eens 0,5 gram in. En de pirat specials bevatten +- 2 x zoveel.

En dat met die knal, is niet bij 2 gram flash. Dat is alleen bij zeer goede kwaliteit flash. Heb vaak zat spanish crackers gehad in het verleden, die 1,6 gram flash bevatte en waar een klein scheurtje in het gips zat. En daardoor spoot het vuurwerk uit de knaller, ipv dat het knalde.

Als jou theorie zou kloppen, zou de knaller dus zoiezo moeten knallen. Jij zegt in open lucht zou een hoopje van 2 gram al knallen, en dit was 1,6 gram in een huls met een klein scheurtje en dit knalde niet.

Het is gewoon een heksenkringetje van een paar rotjes, die wat harder gaan dan normale kanonslagen. Raad niks aan, maar het kan dus wel. Vind het alleen echt prietpraat wat jij geeft.

De DJF thunder knallen ook, als ze open doorgebroken zijn.
Kijk maar eens.

Heb je dat al eens in het echt geprobeerd met die heksenkring? Ik wel, en dat ging helemaal mis. Ook al had ik de kanonslag doorgebroken, hij knalde gewoon toch. Als je kruit nodig hebt kan ik de chooêt kanonslagen aanraden. Daar zit geen klei in en de kwaliteit van het buskruit is hoog.

Dan was hij niet goed gebroken. Maar laten we nou maar niet mensen tot verkeerde dingen toe leiden, en tegelijkertijd ook niet overbodig bang maken.

Dat flash kan knallen zonder stevig omhulsel weet ik wel maar wat ik ermee bedoel te zeggen is dat het flash in deze kanonslagen blijkbaar van zo'n kwaliteit is dat ik zou aanraden om geen risico te lopen.

Nogmaals voor de veiligheid:
Als je kruit nodig hebt kan ik de chooêt kanonslagen aanraden. Daar zit geen klei in en de kwaliteit van het buskruit is hoog.
Kost wat maar dan heb je ook wat.

Moet even erbij melden dat we geen gebroken rotje in dit filmpje hebben gebruikt, maar we hebben het wel degelijk vaker gedaan.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Vind ze zelf wel leuk, nu hoop ik dat ik mijn vader (48 jaar ) er ook blij mee kan maken, hij verteld altijd verhalen over de kanonslagen van vroeger. Ik wil z'n gezicht dan wel zien de 31e als ik deze en z'n grote broer(golden dragon) afsteek.

Simpelweg de beste kanonslagen die er zijn. Alleen al voor de knal zijn ze de moeite waard. Het totaalplaatje maakt het natuurlijk helemaal compleet.
Jammer dat ze verboden in Nederland zijn.

Nieuwe prijs 2012 €.8,49 per slof van 20 pakjes, was in 2011 €.8,-. per slof.

Laatst bewerkt door een moderator:
Een slofje er doorheen gestookt en ze gingen lekkerzeg. Felle knal en toch ondanks het gips dat er dit jaar inzat redelijk wat snippers. Ze knalde even hard als hun grotere broer de golden dragon. Gewoon leuke knallertjes om je mee te vermaken overdag.

Leuke knallers???? man, deze waren top...wat een klappen en sommige deden niet onder voor M10.000/silvercrackers. Voor rotjes zijn deze opperbest en iedereen die ze ziet is er erg verbaast over....
Eigenlijk maken ze de golden dragon overbodig...

Een slofje er doorheen gestookt en ze gingen lekkerzeg. Felle knal en toch ondanks het gips dat er dit jaar inzat redelijk wat snippers. Ze knalde even hard als hun grotere broer de golden dragon. Gewoon leuke knallertjes om je mee te vermaken overdag.

Ik neem mijn woorden terrug!!
Ondanks het gips propje waren deze supper.
Knal was fell en hard.. Bijna even hard als de baby vlinder!!!
Ja de snipper factor was ook nog wel aanwwzig.
Gewoon erg fijn stook voer was dit!!

Ze staan niet meer op de site cigarman.

Ik vind alle knalvuurwerk van original welke zo rond de 2 gram liggen een tikkeltje te hard, me neefje komt dit jaar ook dus deze lijken me perfect.

Wat niet op de site staat is normaal gesproken niet op voorraad bij original. Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk. Misschien dat je er een mailtje aan kunt wagen.

De DJF Thunder is helaas volledig uitverkocht en wordt dit jaar ook niet meer verwacht. Een goed alternatief zou de Golden Dragon zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan