• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Original Fireworks] Blast B512

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is denk ik de knaller wat de Nuke banger had moeten zijn toen deze geintroduceerd werd een aantal jaren geldeden.
Echter viel de Nuke banger toen der tijd een beetje tegen.
Nu is deze Blast een degelijke vervanger,.
Eigelijk zie ik persoonlijk weinig verschil met de Nuke banger.
Eerst was ik dus ook erg sceptiesch zeker gezien de prijs!
Ik heb zelf nog een flinke discussie gehad (zoals de meesten wel hadden gelezen)met zowel Hennn als Corne.
Nu heb ik daar echter wel een klein beetje spijt van.
Waarom?:

Nou voor oudjaar heb ik een vriend van me deze tog mee laten nemen voor mij..
Oke op het label na is er nog meer in posetive zin veranderd.
.. juist ja het type kruit/samestelling.

De knal is nu gelukkkig een heel stuk harder dan de Nuke banger!
Ook de aanbiedings prijs van 8 euro is erg netjes!

Echter vind ik de normale prijs van 16 euro veel te hoog!.. mede omdat de Mamoth goedkoper is en evenhard knalt.
Ook heb je in de zelfde prijs katogorie de Trueno.. en die knalt op zijn beurt de Blast er weer uit.

Echter moet ik toe geven dat ik de Blast tog een fijn knallertje vond.
lag lekker in de hand en de wind had er geen invloed op.
Mooi lang lont, strak gewikkelde label. strakke look..
en belangerijker..
Geen enkele weigeraar.

Bij deze lijkt me een excusses na Hennn en na Corne toe wel op zijn plaats..

Ik neem me woorden voor een flink deel terug terug..
Echter blijf ik wel bij me stand punt als het gaat over de prijs van 16 euro.
Ja ik weet het de aanbiedings prijs is wel prima!:p

Bij deze: SORRY heren van Original.

Ik hoef niets maar vind het zelf wel zo netjes om openbaar excusses te maken!
Ik heb ze behoorlijk afgezeken en ben misschien wel wat te fel geweest.
En ook ik maak wel eens fouten en laat me gaan..
Nu heb ik dit product getest en gehoord en vond ik dat een excusses wel terecht was.
Natuurlijk vind ik niet alles even oke..
Maar als iets tog redelijk goed blijkt te zijn na alle krietieken mag dat uiteraard ook gezecht worden.

Ik vond het zelf niet echt netjes en prettig om er niets meer over te zeggen terweil ik stiekem het tog een fijne knaller vond. dus vandaar deze bovestaande reactie:p

Dit is denk ik de knaller wat de Nuke banger had moeten zijn toen deze geintroduceerd werd een aantal jaren geldeden.
Echter viel de Nuke banger toen der tijd een beetje tegen.
Nu is deze Blast een degelijke vervanger,.
Eigelijk zie ik persoonlijk weinig verschil met de Nuke banger.
Eerst was ik dus ook erg sceptiesch zeker gezien de prijs!
Ik heb zelf nog een flinke discussie gehad (zoals de meesten wel hadden gelezen)met zowel Hennn als Corne.
Nu heb ik daar echter wel een klein beetje spijt van.
Waarom?:

Nou voor oudjaar heb ik een vriend van me deze tog mee laten nemen voor mij..
Oke op het label na is er nog meer in posetive zin veranderd.
.. juist ja het type kruit/samestelling.

De knal is nu gelukkkig een heel stuk harder dan de Nuke banger!
Ook de aanbiedings prijs van 8 euro is erg netjes!

Echter vind ik de normale prijs van 16 euro veel te hoog!.. mede omdat de Mamoth goedkoper is en evenhard knalt.
Ook heb je in de zelfde prijs katogorie de Trueno.. en die knalt op zijn beurt de Blast er weer uit.

Echter moet ik toe geven dat ik de Blast tog een fijn knallertje vond.
lag lekker in de hand en de wind had er geen invloed op.
Mooi lang lont, strak gewikkelde label. strakke look..
en belangerijker..
Geen enkele weigeraar.

Bij deze lijkt me een excusses na Hennn en na Corne toe wel op zijn plaats..

Ik neem me woorden voor een flink deel terug terug..
Echter blijf ik wel bij me stand punt als het gaat over de prijs van 16 euro.
Ja ik weet het de aanbiedings prijs is wel prima!:p

Bij deze: SORRY heren van Original.
In welke winkel is de Mammoth goedkoper dan de Blast?

Volgens mij is de Mammoth toch echt duuurder, 9 euro per 10 dus 18 euro per 20. Dan is de Blast dus in vergelijking met de Mammoth iets goedkoper!

Volgens mij is de Mammoth toch echt duuurder, 9 euro per 10 dus 18 euro per 20. Dan is de Blast dus in vergelijking met de Mammoth iets goedkoper!

Oops zat in de war met de aantallen..
Mamoth 10 en Blast 20.

Ach die euro verschil..

Als nog een stevige knaller die lekker in de hand licht en werpt.
Nou ja ieder zijn ding..

Ik heb totaal geen verschil gehoord tussen de Blast en de chooet nitraat. best raar want volgensmij hoort de blast veel harder te zijn? zeker als je naar de prijs kijkt. miss had ik een verkeerd pakje... mjah vond het die 6 euro extra in ieder geval niet waard :(

Is deze harder of zachter dan de Scorpio's van Salon Roger?
En is deze harder of zachter dan de Supero van Pyrostar?

Dat zou je echt met een decibelmeter moeten meten, het ligt alemaal heel dicht bij elkaar en elke importeur roept van zijn eigen euroknaller dat die het hardst is. :p

Sorry dat ik me mening weer bij moet stellen.
Maar wat is de Badge van 2013 toch slecht!
Ik heb ut dan niet zo zeer over de knal maar juist over de knaller zelf.
Voornamelijk het lont is de grootste boosdoener.
Van de 20 hebben er minimaal 10 een erg dun lontje.
Misschien wel een te dun lontje..

na het aansteken brand het lontje... nee smeult ut lontje..... onee tog brandend... of tog niet...
en dan ...Boem!

Je begrijpt wel dat dat gevaarlijke situaties kan opleveren.
Het zelfde probleem heb ik ook ondervonden bij de nieuwe lichting Chooet Bangers.
Ik hoop van harte dat Original iets met deze klacht doet!

Voor de genen die het haast niet kunnen geloven.
Hier onder het bewijs.

Zonde om te horen 3xh!

Er is trouwens geen 2013 badge, de Blast die nu verkocht wordt is al een tijdje binnen.
Wat betreft het dunne viscolont; we hebben in Olen zojuist een aantal doosjes opgemaakt en de lonten verschillen wel iets qua dikte. Ze branden verder allemaal gewoon prima en weigeren niet.
Ik denk dat je te maken hebt met een productiefoutje.

Je kan je (resterende) pakje Blast omruilen voor een nieuw pakje in één van onze winkels.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de goede service!
Ik kom voorlopig niet meer in België maar tog bedankt voor het aanbod.
Ik zal er wel een paar bewaren zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel:wink:
Gelukkig hebben jullie nog genoeg leuke knallers die wel al jaren constant goed presteren zoals the Mammoth de toffee enzv.
Iig heel erg bedant voor het serieus nemen van mijn klacht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan