[Original Fireworks] 100.000 Klapper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inmiddels deze jongens aangeschaft vanwege de goede verhalen en het zien van de filmpjes. Maar wat gebeurd er....krijg ik rollen van vorig jaar van mijn dealer en 1 rol van dit jaar.
Die van vorig jaar waren echt bagger en deze zijn nw=9 kilo
De nieuwe 100k's van dit jaar zijn 1 kilo zwaarder geworden en de rol is iets groter geworden.
Nu heb ik degene van voirg jaar maar aan de buurman gegeven
:bonk:

Maar hoe kan Knalgoed in Meer (BE) dan een 100K 14kg Horsebrand in de collectie hebben en dit vermelden op hun website als deze ook in België illegaal zijn? Kijk hier maar eens...

Die uit Olen zijn ongetwijfeld prima, dat geloof ik meteen!

Maar hoe kan Knalgoed in Meer (BE) dan een 100K 14kg Horsebrand in de collectie hebben en dit vermelden op hun website als deze ook in België illegaal zijn? Kijk hier maar eens...

Die uit Olen zijn ongetwijfeld prima, dat geloof ik meteen!

dan klopt die info denkelijk niet. sowieso zijn er idd 100k's van Horse Brand/White horse te verkrijgen in belgie maar dan wel in klik versie. oa: bij Knalgoed, Dolfijn, Salon roger.
dit zijn dus niet de originele Horse Brand/White horse uit het illegale circuit

Nieuwe 100.000 rol Original Fireworks Getest!

De 100.000tjes zijn binnen en uiteraard zijn er meteen een paar uitgepakt en getest. Dat blijft leuk! De diameter van de 100.000 rol van 2010 is met 2,5 cm gegroeid. In totaal is hij 12,5 meter lang maar dan wel helemaal dubbel gelegd en de knallers zitten zeer dicht en strak op elkaar. 100.000 rollen van andere merken zijn soms wel 14 meter lang, maar dan wel met enkel gelaagde stukken er tussen. Bij het afrollen en afsteken vallen er zeer weinig knallers af, die uiteindelijk niet afgaan. De rol duurt bijna 1 minuut en 20 seconden en hij knalt echt hard. Van het productie jaar 2008 waren er rollen die niet hard genoeg gingen, maar door extra badgetesten zou het pruttelprobleem definitief voorbij moeten zijn. Original Fireworks rollen hebben een laag gewicht: zonder doos slechts 8 kg. Sommige mensen denken dat dit invloed heeft op de kwaliteit maar dat is echt flauwekul. Een zwaardere rol bevat gewoon meer klei! De knallers van de huidige rol hebben een uiteinde dat is dichtgelijmd en bevatten geen klei. Via de onderstaande link kun je een filmpje downloaden van de nieuwe rol. Zoals bijna altijd met vuurwerk op een video, kun je de impact en het geluidsniveau van de knal nauwelijks inschatten. Live komt vuurwerk anders over. Bovendien wordt er op een open terrein geknald met veel zachte ondergrond en dat is weer anders dan in een straat met huizen. http://forum.vuurwerkbelgie.com/index.php?showtopic=5052

Original Fireworks is zeer tevreden over de kwaliteit van de rollen en jullie hopelijk ook!

http://www.vuurwerkbelgie.com/

Tijdens de stook demo van Original werd deze mat ook afgestoken.
Wat een goede kwaliteit rol is dit,knalt in constante tempo en gaat goed hard.

@ Moontan; Dank voor je heldere uitleg! Helaas werkt de link momenteel niet? krijg een fout pagina. De kwaliteit zou dus beter moeten zijn als die van vorigjaar? Want vorigjaar had ik dus 1 horsebrand en 1 van original en de afwerking van de original vond ik wel veel beter. Knal deed niet veel onder voor de horsebrand ook toen al niet :)

De eerste nieuwe 100.000 rollen zijn weer binnen.Dubbelgelaagd,dus een continu geknal in een heerlijk tempo met een lekkere eindbom:

Filmpje:

Ik vond deze mat zeer slecht, dat ben ik niet gewend bij de 100k van original. De snelheid van de mat was ook niet constant de ene keer langzaam en toen weer snel, zo ging die de de hele tijd door. En de eindbom ging pas na 7 seconde af ongeveer.

Mat zelf was goed opgeslagen geweest. Dus waaraan het heeft gelegen weet ik zelf ook niet.

Hadden er meer problemen met deze mat?

Een zeer goede mat! Kwam een lekker geweld vanaf! :D
Snelheid was goed en de knallen loeihard! Zeker een aanrader!

heb hem gister 2 afgestoken een vriend en ik jammer dat die mat binnen 30sec weg is jammer want mat kost iets van 75euro koop ik liever een nitraat mat meer geweld en duurt ook nog eens langer

had dit ding voor het eerst dit jaar geweldig lekker tempotje harde knallen
egt mooi volgend jaar zeker 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan